• mymy

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Sanna1986- Grattis till lilltösen!

• mymy

God morgon tjejor! Visst är det härligt med sol i vårt land :) längtar till min semester! Jobbar vecka 29 ut o sen är jag ledig ett bra tag framöver, i alla fall ledig från jobbet :) lillprutten är ju beräknad till september. Är nu på väg för att göra glukosbelastning, vi får se om jag är i riskzoonen för graviditetsdiabetes. Har aldrig varit det tidigare graviditeter o har ju tre fullgångna sådana bakom mig.

• mymy

Jag är beräknad till 11 september. Har druckit första halvlitern nu o mår inte bra av sockret...:( vi får väl se vad provet visar sen...

• mymy
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-04 08:45:39 följande:
    Ja då är det första dagen på sommarlovet för sonen, sambon jobbar, mina syskon jobbar, mina föräldrar jobbar, min enda vän (barndomskompis) både jobbar och pluggar...Så vad ska jag hitta på idag. Idag är det väder till att orka med en massa saker iallafall.
    Härligt med ledighet!! jag är AVIS!
  • mymy
    Anonym (Bor i Sireköping) skrev 2011-07-05 08:22:06 följande:
    Hur mkt ska du dricka? Jag fick ett sånt stort kaffeglas och skulle dricka det på 5 min. Jag ska också ha i sep enligt sista mensen 21:e och ul 25:e Men jag håller mig på den 21:e eftersom att jag gick över tiden första gången.
    Fick dricka ett stort glas och det skulle göras snabbt... 5 min. Huuu... ÄCKLIGT! och vilken hjärtklappning jag fick sen! Lillprutten gjorde volter i magen av allt socker..:)
    Det gick bra dock, 5,9 i sockervärdet så jag är nöjd..:) var orolig för att ligga i riskzoonen för diabetes då snabbtestet förra veckan låg på 10...
  • mymy
    Afrodite86 skrev 2011-07-06 07:02:11 följande:
    Idag e jag pirrig, en timme kvar tills vi får se den lille i magen på rul =)
    Spännande!! Vilken vecka är du i?
    Jag har gjort mina ultraljud så jag får inte se honom mer innan han tittar ut och finns hos oss på riktigt..:) Men det är ok, har tittat på honom 2 gånger redan.
  • mymy
    Afrodite86 skrev 2011-07-06 18:50:00 följande:
    Jag blev bakåt flyttad från 18+0 till 17+4. Men allt var bra med henne och hon växer som hon ska=) det e så trist för här i kristianstad så får man bara ett ultraljud, jag har gjort ett innan med men det fick jag betala för. Det e nu man ångrar extra mkt att man inte bor i lund längre för där får man två.
    huvudsaken är ju att den lilla mår bra..:) Rätt vad det är så är man höggravid.
    Jag är i vecka 30+2 och tiden bara rusar iväg känns det som..:) BF 11 spetember.
  • mymy
    Anonym (Bor i Malmö) skrev 2011-07-06 20:22:36 följande:
    Trevligt nu när det varit fint väder. Vi har bott på badet, vad har ni gjort i det fina vädret?
    Jag har jobbat, ska jobba 2 veckor till innan semester och sen FL. Ska bli så skönt. Hoppas det fina vädret håller i sig bara för jag känner att även om jag kan njuta av solen på em/kväll så vill jag kunna göra det hela dagen sen också..:) Ska försöka hitta på roligheter med barnen, Bakken, Halmstad äventyrspark och Skånes djurpark står på listan "att göra".
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner