Inlägg från: Anonym (Mellanskåne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Anonym (Hörby) skrev 2011-06-19 10:07:05 följande:
    Skrev i den andra tråden. Kommer också från Skåne.  Jag är snart 24 år gammal och bor med min man och våra 2 flickor i Hörby. Töserna är 3 1/2 och 4 1/2 år gamla. Är i grunden undersköterska men utbildar mig just nu till medicinsk sekreterare. Känner i princip ingen från Hörby då jag flyttade hit när jag träffade mannen.
    Där är du ju, det är jag som också bor i Hörby och som är nyinflyttad och inte känner någon här vilket börjar bli rätt trist känner jag.

Vore kul att komma i närmare kontakt med dig men vet inte hur i och med att vi båda är anonyma.

Har som sagt 2 pojkar, en som är exakt lika gammal som din 4,5-åring.

Jag är sjuksköterska men föräldraledig just nu och ett bra tag framöver. Spännande med medicinsk sekreterare, hoppas du får jobb snabbt sen när du är klar.

Hur länge har du bott i Hörby då?
  • Anonym (Mellanskåne)
    Madelen b skrev 2011-06-19 15:41:44 följande:
    Hehe jo var det va;) Ahh men då fattar jag, och förstår att även tiden omprioriteras då man får barn o speciellt då de är 2st:)

Jo men precis, vi säljer otroligt mycket faktist, men är svårt för ägaren att kunna erbjuda mig så pass många timmar att jag kan leva på det, daegsn system gynnar ju inte driekt deltids/timm anställda. min sambo är fritidledare med musik inriktning, så lär kidzen spela instrument, fixar konserter mm han trivs bra och har ett riktigt bra jobb! Lite mer i lön hade dock inte skadat:P

ja du det där med intressen, musik som sagt, att umgås och träffa nys människor. Aktivera hundarna och älskar djur i övrigt, älskar att baka men det varierar lite hur mycket:) Baka mer innan jag vart gravid och tog då även lite beställningar! Sitter mycket vid datorn jag med;) inredning och att gå på loppisar älskar jag oxå, att ta gamla saker o göra dem personliga eller att pyssla inredningen helt själv! Sitter just nu med en babyfilt ( vill spy på det så less e jag haha)
    Jag hanldar på tradera, har inte lyckats sälja så mycket dock:P
    Låter som att din sambo har ett riktigt roligt jobb, vad underbart att få jobba med något man dessutom har som intresse.

Låter som att du har många kreativa intressen, jag vill också vara kreativ och fixa och dona och greja men har svårt att orka och hinna numera. Med en 9-månaders här hemma som kryper som en galning och hela tiden gör farliga saker finns det inte så mycket utrymme för att pyssla med annat.

Synd att vi inte bor närme, jag får för mig att vi har en del gemensamt. Typiskt.
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-19 16:04:26 följande:
    Jag har bott i här i snart 5 år. Tyvärr bor inte några av mina vänner här och det är inte ofta jag hinner åka och träffa dem. Jag går i skolan i Kristianstad så det blir mycket pendlande vilket tar tid. 

Jobb tror jag inte är några problem alls då det är stor brist på medicinska sekreterare. Vad skönt att var föräldraledig men det blir lätt tråkigt i längden om man inte känner någon som man kan umgås med på dagarna. Jag var hemma med mina barn i 3 1/2 år. Jag åkte ofta hem till min mamma och umgicks med henne för jag kände ingen mer än mina svärföräldrar här. 
    Låter som att du har ganska fullt upp på dagarna, är du i skolan i princip varje dag?

Jag har bott här i exakt 2 månader nu och det kändes ok i en månad ungefär men sedan tog tristessen över. Det finns ju inte så mycket roligt att göra när man är hemma själv med en bebis, dagarna blir lätt likadana och det vore kul att ha någon att umgås med lite då och då. Men det är svårt att lära känna folk när man är vuxen, de flesta umgås ju redan med en massa människor dessutom :-/
    EmmaK1986 skrev 2011-06-19 15:41:44 följande:
    Menar 10 månader :)
    Då har vi bebisar som är i princip samma ålder och jag bor ockås i Hörby. Hur länge till kommer du vara föräldraledig? Vad gör du när du inte är föräldraledig?
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-19 20:01:10 följande:
    Mellanskåne: Jag har hemmastudier på onsdagen resten av veckan är jag i skolan från 8--15.30. Det blir långa dagar. Går nu sista veckan sedan har jag sommarlov med barnen. Bestämde mig för att inte jobba i sommar utan bara njuta av barnen.  Får hoppas på fint väder så jag kan gå till lekplatser med barnen.  

Vad har ni andra för intressen? 
    Aha, ok. Vilka krävande studier. När jag pluggade till sjuksköterska skötte jag studierna nästan helt hemifrån med untandat för praktikperioderna (då var det som att jobba heltid ungefär).

Skönt med sommarlov, så ni blir hemma hela sommaren. Ska ni göra något speciellt då eller mest bara vara hemma och ta det lugnt?

Bor ni i centrala Hörby eller mer utanför? (vi bor centralt)

Jag tycker att det är svårt att hinna/orka med så mycket intressen då jag har så fullt upp med barnen. Speciellt nu när jag har en bebis som är 9 månader och är i full gång med att krypa, lära sig gå och göra "farliga" saker hela dagarna så att jag måste tokpassa honom hela tiden *pust*. Annars gillar jag att läsa massor och läser då helst verklighetsbaserad skönlitteratur eller faktaböcker om föräldraskap, uppfostran och liknande. Gillar att träna också men det var länge sen nu men tänkte komma igång snart igen.
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-19 20:18:24 följande:
    Mellanskåne: Vi bor rätt centralt. Bor tyvärr i lägenhet men hinner inte fixa med något hus så länge jag studerar. Vi har inga planer inför sommaren. Nu i helgen var vi på Liseberg och vi tänkte oss ha lite "skåne runt" med barnen.

Jag älskar verklighetsbaserade böcker. Ju hemskare desto bättre. Låter hemskt men jag tycker de är så starka som klarar av att ta sig ur det. Träna gör försöker jag göra framför tv hemma för jag hinner inte med så mycket annat. 
    Det verkar finnas massor med mysiga ställen här i Skåne så det blir nog en supermysig semster. Vi ska också åka runt mycket här i Skåne under semestern. Vi har bara 3 veckor tillsammans då min man är helt ny på sitt jobb i Malmö. Det är därför vi flyttat ihop, på grund av hans jobb alltså fast vi har svärfar bara ett par mil härifrån också.

Jag hinner inte heller med så mycket hobbys numera, försöker mest bara pusta ut framför datorn på kvällen efter att ungarna somnat
    EmmaK1986 skrev 2011-06-19 21:16:42 följande:
    Mellan Skåne: Jag kommer vara hemma rätt länge till , väntar ju nr 2 i oktober och vi kommer inte lämna dottern på förskola på ett tag. Hur länge ska du vara hemma?!

Dottern är 16 månader , bott här i 10 mån :)

Jag läser till samhällslärare men har tagit studieuppehåll nu pga mammaledighet.

Har du varit något på öppna?!
    Aha, då missförstod jag lite för jag fick för mig att din lilla med var 10 månader. Nej har inte varit på ÖF, jag är inte så förtjust i sådana miljöer där det är massor med folk och stimmig miljö. Vill hellre umgås med en eller ett par i taget. Att hitta grupper att umgås med är inte svårt, men att hitta en vän att träffa är svårt verkar det som ;-/
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-20 09:12:01 följande:
    Det verkar finnas massor med mysiga ställen här i Skåne så det blir nog en supermysig semster. Vi ska också åka runt mycket här i Skåne under semestern. Vi har bara 3 veckor tillsammans då min man är helt ny på sitt jobb i Malmö. Det är därför vi flyttat ihop, på grund av hans jobb alltså fast vi har svärfar bara ett par mil härifrån också.

Jag hinner inte heller med så mycket hobbys numera, försöker mest bara pusta ut framför datorn på kvällen efter att ungarna somnat
    EmmaK1986 skrev 2011-06-19 21:16:42 följande:
    Mellan Skåne: Jag kommer vara hemma rätt länge till , väntar ju nr 2 i oktober och vi kommer inte lämna dottern på förskola på ett tag. Hur länge ska du vara hemma?!

Dottern är 16 månader , bott här i 10 mån :)

Jag läser till samhällslärare men har tagit studieuppehåll nu pga mammaledighet.

Har du varit något på öppna?!
    Aha, då missförstod jag lite för jag fick för mig att din lilla med var 10 månader. Nej har inte varit på ÖF, jag är inte så förtjust i sådana miljöer där det är massor med folk och stimmig miljö. Vill hellre umgås med en eller ett par i taget. Att hitta grupper att umgås med är inte svårt, men att hitta en vän att träffa är svårt verkar det som ;-/
    Skre lite fel, det är därför vi flyttat hit ska det stå (inte ihop )
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-20 09:31:53 följande:
    EmmaK: Jag gillar inredning då främst shabby chick/ romantiska stilen. Tyvärr är inte mannen lika intresserad av den stilen utan han vill ha det lite maskulint med svarta skinnsoffor och modernt. Vi bor tyvärr i lägenhet. Vi hinner inte med hus nu när jag studerar. Bor ni inne i Hörby eller utanför?

Mellanskåne: Jag och mannen har också bara 3 veckors semester tillsammans. De stänger sitt jobb under den tiden.  Vad jobbigt att lämna allt för ett nytt jobb. Man kan ju se det som en nystart också att lära känna en helt annan plats och andra människor utan att någon vet hur ni var innan. Bor ni i hus eller lägenhet?

Sanga86: Jag blev hitlurad till Hörby av min man. Kommer från Eslövs trakterna egentligen. Det som gör det tråkigt när man flyttar är att man lämnar kvar sina vänner. Jag är den enda i min kompiskrets som har barn vilket gör att jag hamnar utanför. Det är tråkigt att de inte tror att man kan festa någon gång ibland bara för att man har barn. De har ju en pappa också som kan vara hemma med dem.  
    Jo det var välkommet med en nystart och vi var trötta på att bo där vi bodde innan och har mer släkt åt det här hållet än vad vi hade där vi bodde innan så vi ser nästan enbart fördelar med flytten. Min man sökte mestadels jobb i Skåneregionen just för att vi ville flytta hit.

Dock så känns det lite jobbigt just nu då vi bor i en lägenhet fastän vi längtar ihjäl oss efter att köpa ett hus på landet. Det ska vi göra när jag börjat jobba igen och vi hittat vår drömhus. Jag gillar inte att vara instängde i en lägenhet utan vill ha tomt och natur runt hörnet för att känna mig nöjd. Vi håller redan nu på att kolla in mysiga lantboenden utanför Hörby och det verkar finnas en hel del till rimliga priser.
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (snart Höör) skrev 2011-06-20 18:52:56 följande:

Hej svejs!

Hoppar in här i tråden,verkar vara trevligt här!

Jag är 32 år och bor med min man och dotter på drygt 2,5 år utanför Eslöv. Vi har köpt hus i Höör och kommer börja flytta in nästa månad. Känner ingen alls i Höör så det hade varit roligt om jag kunde hitta någon här!

Bor inte i Höör men i Hörby vilket är nära. Vi är lika gamla du och jag, känns lite kul med någon i något sånär samma ålder även om åldern bara är en siffra. Berätta gärna mer om dig själv om du vill
  • Anonym (Mellanskåne)

Om någon bor i Hörby och har barn i liknande ålder som mina (4, 5 år och 9 månader) får ni gärna höra av er. Stora pojken kommer vara ledig från förskolan med start på måndag och han skulle verkligen behöva någon att leka med ibland, och jag med för den delen Skrattande

• Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Mellanskåne) skrev 2011-06-29 22:18:21 följande:
    Om någon bor i Hörby och har barn i liknande ålder som mina (4, 5 år och 9 månader) får ni gärna höra av er. Stora pojken kommer vara ledig från förskolan med start på måndag och han skulle verkligen behöva någon att leka med ibland, och jag med för den delen Skrattande
    Det skulle stå om någon bor i regionen runt Hörby, inte bara Hörby. Eslöv, Höör funkar med
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Hörby) skrev 2011-07-01 21:12:43 följande:
    Jag bor ju i Hörby och mina flickor är 4 1/2 och 3 1/2. Vi kan kanske ses på någon lekplats så de kan leka med varandra. Vilket dagis går han på? De kanske redan känner varandra?

Vi har haft sommarlov nu i en vecka och det har varit skönt att bara ta dagen som den kommer.
    Jag hade för mig att du hade mindre barn, men vad kul, vi ses gärna någon dag

Jag gillar att vara lite hemlig på nätet, därav anonymiteten så jag vill inte skriva vilket dagis han går på men jag berättar det gärna via mail eller så. Frågan är bara hur vi ska nå varandra när båda är anonyma *funderar*...

Har du msn?
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Hörby) skrev 2011-07-01 21:24:50 följande:
    Jag tror faktiskt jag vet vem du är. Jag undrar om inte jag gav dig tipsade om dagis här i hörby när ni skulle flytta ner. 

Ja, jag har msn. 
    Jaha, där ser man du får gärna gå in på min sida och maila då om du hittar dit. Annars kanske vi kan bestämma en tid och en plats där vi ses bara.
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Hörby) skrev 2011-07-01 21:24:50 följande:
    Jag tror faktiskt jag vet vem du är. Jag undrar om inte jag gav dig tipsade om dagis här i hörby när ni skulle flytta ner. 

Ja, jag har msn. 
    Jag har inboxat dig, åtminstone den jag tror att du är Drömmer
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner