Anonym (Hörby) skrev 2011-06-19 20:18:24 följande:
Mellanskåne: Vi bor rätt centralt. Bor tyvärr i lägenhet men hinner inte fixa med något hus så länge jag studerar. Vi har inga planer inför sommaren. Nu i helgen var vi på Liseberg och vi tänkte oss ha lite "skåne runt" med barnen.
Jag älskar verklighetsbaserade böcker. Ju hemskare desto bättre. Låter hemskt men jag tycker de är så starka som klarar av att ta sig ur det. Träna gör försöker jag göra framför tv hemma för jag hinner inte med så mycket annat.
Det verkar finnas massor med mysiga ställen här i Skåne så det blir nog en supermysig semster. Vi ska också åka runt mycket här i Skåne under semestern. Vi har bara 3 veckor tillsammans då min man är helt ny på sitt jobb i Malmö. Det är därför vi flyttat ihop, på grund av hans jobb alltså fast vi har svärfar bara ett par mil härifrån också.
Jag hinner inte heller med så mycket hobbys numera, försöker mest bara pusta ut framför datorn på kvällen efter att ungarna somnat
EmmaK1986 skrev 2011-06-19 21:16:42 följande:
Mellan Skåne: Jag kommer vara hemma rätt länge till , väntar ju nr 2 i oktober och vi kommer inte lämna dottern på förskola på ett tag. Hur länge ska du vara hemma?!
Dottern är 16 månader , bott här i 10 mån :)
Jag läser till samhällslärare men har tagit studieuppehåll nu pga mammaledighet.
Har du varit något på öppna?!
Aha, då missförstod jag lite för jag fick för mig att din lilla med var 10 månader. Nej har inte varit på ÖF, jag är inte så förtjust i sådana miljöer där det är massor med folk och stimmig miljö. Vill hellre umgås med en eller ett par i taget. Att hitta grupper att umgås med är inte svårt, men att hitta en vän att träffa är svårt verkar det som ;-/