Inlägg från: Anonym (Bor i Sireköping) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bor i Sireköping)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Två dagar kvar att jobba sen är man mammaledig igen. Ska bli så skönt att bara njuta av sommaren och mina finaste innan bebis kommer till världen och man ska vänja sig vid nya rutiner. Men det hade ju som sagt avrot kul om man hade lite vänner som man ahde kunnat träffa också.

Anonym (Hörby) skrev 2011-06-20 20:10:53 följande:
    Är det ditt andra barn? Jag längtar tills vi kan skaffa en trea men det lär dröja. Först måste jag plugga färdigt och få ett jobb. Förra gången jag var gravid var jag arbetslös efter men som tur var kom jag in på skola direkt efter mammaledigheten. Det är annars rätt stressande att inte ha jobb när man är föräldraledig.
    Ja det är mitt andra barn. Jag har gått som vikarie i drygt två år hos min syster på hennes dagis, haft jobb tre dagar i veckan, nästan fulla veckor. Trisst att man inte har något att gå tillbaka till sen bara, så jag får vara ute i god tid med att leta jobb sen igen. Visst är det jobbigt att inte ha något jobb, det är frustrerande.
    EeMe skrev 2011-06-20 20:17:25 följande:

Jag som trodde jag hade koll, var 17 ligger sireköping?

Det ska stå Sireköpinge men jag vet inte hur man rättar till det. Det ligger mellan Svalöv och Tågarp. Nästan 2 mil utanför Landskrona där jag är uppväxt.
    Anonym (Snart billeberga) skrev 2011-06-20 21:20:22 följande:
    Anonym (Bor i Sireköping): Ser att du bor i Sireköpinge, själv bor jag i Svalöv men flyttar en bit utanför Billeberga om ca 3 veckor. Har en dotter som blir 4 år i oktober.
    Min son går på dagiset i Billeberga för vi fick ingen plats i Tågarp. Min son blir 4 år i oktober och vi väntar syskon nu i september.
    Anonym (Hörby) skrev 2011-06-20 20:16:30 följande:
    Låter som om du har fullt upp. Skönt att få "vila upp" sig lite innan bebisen kommer. Vill du jobba med något annat?
    Ja det har varit mkt sen jag började jobba där. Det ska bli skönt att få njuta av sommaren men samtidigt kommer jag sakna att ha något att köra till varje dag.
    Anonym (Snart billeberga) skrev 2011-06-21 19:38:08 följande:
    Anonym (Sireköpinge): Min dotter går på dagis i Teckomatorp eftersom vi bodde där när hon började dagis, onödigt att flytta henne. Vad arbetar du med?
    Jag har gått som planersingsavlösare hos min syster på hennes dagis i nästan två år. När vi sökte dagisplats fick vi erbjudande om T-torp men vi tackade nej eftersom att det är långt från oss.

Då var det sista jobbedagen för mig idag då. Efter att jag har lämnat på dagis så blir det att hämta en jordgubbstårta till jobbet och hinna köpa glass till barnen. Så i morgon är det min första arbetslösa dag igen efter 2 år.

mymy skrev 2011-06-22 07:23:25 följande:
    Blir du arbetslös? Usch då!
    Jordgubbstårta är aldrig fel :) MUMS!!

Vore det inte kul med en liten träff för oss alla? En kväll eller på helgen, vilket som skulle passa för mig :)
    Ja tyvärr blir jag det men jag ska njuta av mammaledigheten sen och där efter är det dax att återigen gå Ams som gäller om jag inte hittar något innan på egen hand.
    mymy skrev 2011-06-22 11:49:40 följande:
    Det brukar alltid lösa sig, om inte annat så kan man ju vidareutbilda sig..:) Helt rätt inställning att njuta av mammaledigheten nu..:)
    Ja jag hoppas att det löser sig, hoppas på att dom vill ha mig som vikarie igen om jag inte har hittat något annat. Men snacka om att tårarna sprutade idag när jag sa hejdå både till personalen och alla barnen.

Vill gärna ha tips på vad man kan göra med sitt barn i sommar. Har noll ideér själv...tyvärr.

Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner