Inlägg från: Anonym (Mellanskåne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mellanskåne)

Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner

Här kan vi som bor i Skåneregionen träffa nya vänner. Om du skriver anonymt, skriv gärna ort eller liknande som tillfällig signatur så att det blir lättare att skilja oss åt om vi blir flera anonyma Solig

• Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner
  • Anonym (Mellanskåne)
    norgesessan skrev 2011-06-18 23:46:16 följande:
    Det finns en skånetråd med många medlemmar redan! "Tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar"
    Har även en tvillingtråd på Facebook som fungerar smidigare med planering av träffar med mer.
    Personligen så är jag intresserad av att träffa en ny vän som jag kan lära känna lite djupare som blir en riktig vän. Jag är med andra ord inte intresserad av att umgås i några större grupper utan hoppas på att hitta någon som bor så pass nära mig som jag kan lära känna individuellt så att säga
  • Anonym (Mellanskåne)
    norgesessan skrev 2011-06-18 23:50:56 följande:
    TS, ok! Bor i Malmö förresten. Hade velat ha en kompis i Malmö så man inte behöver åka iväg för att träffas. Har en bra kompis men hon har flyttat till utanför Malmö.
    Svårt att få bästisar som vuxen tycker jag! Har bott i Malmö i snart 9 år.
    Jo det är jättesvårt att hitta någon man kan bli riktigt god vän med. Jag har varit med i grupptrådar innan men jag tycker att det lätt blir så opersonligt och lite stimmigt när man är så många hela tiden. Det är lättare att verkligen lära känna varandra om man är färre tycker jag.

Hoppas på att hitta någon från Hörbyregionen i denna tråd
  • Anonym (Mellanskåne)
    Madelen b skrev 2011-06-18 23:53:27 följande:
    Här är en till relativt ny i skåne!

25år bor i helsingborg och väntar vårat förts barn. Bor med sambo och 2 hundar! Har bott i hbg i ca 2år, flyttade då från sundsvall. Innan dess har jag bott i Sthlm i 12år och runt om i norrland:D

Letar efter vänner att umgås med då man tyvär fått gallra ganksa mycket bland vännerna då man vart gravid och inte längre kunde festa. trist att inse vilka ens vänner var på det sättet! Saknar att ha en djup relation med en vän!
    Kollade på din presentation och såg att du är väldigt höggravid, spännande. Vad är det för band din pojkvän spelar i?
  • Anonym (Mellanskåne)
    Madelen b skrev 2011-06-19 00:26:40 följande:
    Ja det är jag verkligen:D Sitter o bar aväntar på att han ska komma ut nu:)

Han har spelat i lite olika band ( reaggie, progg/rock, hårdrock) Men har precis startat ett nytt band nu som jag inte riktigt hört än:P och själv har de svårt att definiera sin stil:) Så jag får säga pass på den haha!
    Är du intresserad av musik?
    Blev lite nyfiken bara då jag fick intryck av att ni hade bra musiksmak efter att ha kollat in din sida, bara en känsla jag fick. Jag har alltid älskat musik, men det är inte en lika stor del av mitt liv nu som  när jag var yngre då jag konstant gick på konserter och la alla pengar jag hade på skivor
  • Anonym (Mellanskåne)
    Madelen b skrev 2011-06-19 00:33:58 följande:
    haha:D Jo vi lyssnar mycket på musik här hemma, men mycket blandat faktist, även om min sambo är "hårdrockare", han lyssnar mycket på instrumental rock. Men ändå så lyssnar vi på mycket blandat här hemma. Så länge det är musikaliskt bra så är vi öppna:) Även om jag lyssnar lite mer på soul och r&b än vad han gör;)

Hehe jo brukar ju blir så, han har turnerat med flera olika "stora" band och även med sina egna i sina yngre dagar, men idag  är det mest på hobby nivå, och spelar 1-2grr/ vecka.......alla skaffar ju familjer o då blir det svårare:)

spelar du själv? Jag har en gång i tiden spleat piano, men var länge sedan:D
    Vi lyssnar en hel del här med men numera är det mest på Spotify, har inte ens kopplat in en stereon sen vi flyttade (jag har precis flyttat 60 mil hit till Hörby). Vi ska på Metallicakonserten den 3/7, ska bli kul. Senaste gången jag var på konsert var på Nine Inch Nails för rätt många år sen. Jag gillar fortfarande hård musik som du du kanske hör men har väldigt mångfasetterad musiksmak.

I mina yngre dar (låter som jag är lastgammal när jag säger så, är 32 år) spelade jag i några band men det var aldrig något seriöst och jag kan inte påstå att jag var speciellt bra på det. Var med i ett band som bara spelade Misfits och Danzigcovers. Spelade akustisk gitarr lite halvseriöst för många år sen men vet inte ens om jag kan ta de rätta ackorden idag.

Vad gör du annars då? När du inte är hemma och är höggravid menar jag
  • Anonym (Mellanskåne)
    Madelen b skrev 2011-06-19 00:55:19 följande:
    Ahh jo det är lite samma här faktist, vinyl skivorna står o väntar på att bli spelade men tyvär så är spotify smidigar:) Ahh gud ås roligt, vi fick skippa SRF för första gången på länge pga graviditeten, jag var inlagt på sjukhuset mm vilket gjorde att sambon inte vågade åka själv heller.......Det är mest rock koonserter vi oxå går på, men endel progg blir det oxå:) men konserter är alltid kul att gå på, många band blir såå mycket bättre då det är live!

haha min sambo är 35 så du är ju riktigt ung:D Jag är 25 som du kanske såg! Huvudsaken man gör det för att det är roligt, sedan hur duktig man är inte lika viktigt ( så länge man inte tar betalt för det haha)

Innan jag vart hemma pga graviditeten så jobbade jag på martinshop ( sexbutik ) och har sysslat med handel & administration hela mitt liv. Tror dock tyvär jag e arbetssökande efter mamma ledigeheten om inget drastiskt hinner hända innom handeln på ett år:S..........
    Sj då? Vad sysslar du meD?
    Har setat en bra stund och försökt komma på vad SRF står för? (jag får säkert skämmas när du säger det då jag inser att jag självklart borde fattat ).

Vad tråkigt att höra att du legat på sjukhus, inget allvarligt hoppas jag.

Jag älskar också att gå på konsert men det blir inte lika ofta numera, speciellt inte sedan jag blev tvåbarnsmamma för 9 månader sedan.

Spännande jobb du hade Hoppas du inte känner att du behöver oroa dig på ett bra tag inför jobb efter föräldraledighet.

Jag är själv föräldraledig just nu och kommer vara det ett bra tag till, annars jobbar jag som sjuksköterska.
  • Anonym (Mellanskåne)

Bebisen har vaknat så jag måste logga ur, hörs imorgon då jag hoppas att fler hittat hit

• Anonym (Mellanskåne)
    Madelen b skrev 2011-06-19 01:15:48 följande:
    Swedenrock festival:D Så inte behöver du skämmas.......vi har åkt dit varje år för musik,öl och massa mys:D Gillar att det är lit ehögre ålder där och inte lika svinigt som många andra festivaler.

Nä inget allvarligt, dem var orolig att han ville komma ut för tidigt, men det lyckades stoppa det så ni sitter jag här o vill inget annat än att han ska komma ut:) Nu går man väl över tiden ist!

Ja men det böir ju så, plus att det blir ju dyrare o dyrare, så ibland får man prioritera om eller välja sina konserter med omsorg. Men då förstår jag att ni ser extra mycket fram meot metallica.
    Får säga grattis i efter skott:D Fick ni tvillingar eller var det ert andra barn?

Haha visst har jag:D Aldrig tråkigt på jobbet hehe, trivdes skit bra, men är tyvär ingen blommstrande affärside i dagens sammhälle! Nä jag ska försöka lägga oron på hyllan ett tag, får ta det då det blir aktuellt helt enklet! Tur att karln är tät *höhö.....not*

Oki mysigt:) Jag längtar så efter min bebis! Vad har du annar sför intressen då? förutom musik:)
    Aha, det känns sjävklart nu när du säger det

Vad skönt att bebisen bestämde sig för att stanna och jag förstår precis vad du menar när du säger att du mer än gärna vill att den lille ska komma ut nu. Att vara höggravid är mest bara jobbigt.

Vi har två pojkar, en som är 9 månader och en som är 4,5 så det var inte tvillingar men tack för gratulationer i efterskott

Kan tänka mig att de flesta numera handlar den typen av varor på internet, så det är nog svårt att få en sådan affärsidé att gå runt kan jag tänka mig. Vad jobbar din karl med då?

*Funderar på vad jag har för intressen*, hinner nästan inte med något annat än familjen sedan de barnen blev 2 till antalet men spenderar den egentid jag har framför datorn, eller försöker komma ut och röra på mig och njuta av naturen och så. Hade gärna haft någon väninna att umgås och prata med men känner ingen här nere då vi är nyinflyttade så det är lite trist. Just det, säljer rätt mycket på tradera också så det har blivit lite av en hobby skulle man kunna säga. Kan erkänna, även om jag skäms lite för det, att jag älskar att kolla dokusåpor också (gör det mest på nätet på kvällen när barnen lagt sig), läser även mycket, speciellt böcker som har med föräldraskap och barn att göra.

Du då?
  • Anonym (Mellanskåne)
    Anonym (Lund-området) skrev 2011-06-19 08:09:26 följande:
    Hej på er! Jag är en tjej på 31 år med två barn och sambo. Bor i hus ca 1 mil norr om Lund. Har ingen riktigt nära vän, bara ytliga bekanta...
    Hur gamla var dina ungar? I mil norr om lund är inte så långt från oss, ca 2 mil tror jag

Jag är 32 och har 2 ungar (9 månader och 4,5 år gamla).
Svar på tråden Vi från SKÅNE som vill träffa nya vänner