Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag tror jag har nått höjdpunkten för tristess denna kväll!

Det är okej, man behöver inte tycka lika.
  • Paradigm

Ett träningspass avklarat. Härligt!

Har ni lagt på er några sommarkilon eller kanske gått ned några?

• Paradigm

MissKaos, du är gravid :P

Lät gott med buffé!

• Paradigm

Wilowa, plankan är svår men ger en snygg mage. Nej, du får inte säga att sommaren är över. Jag har två veckors semester till ju!

• Paradigm
    Scratchy skrev 2013-08-18 21:51:32 följande:
    Som en choklad-kaka?
    Exakt, som en chokladkaka!
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2013-08-18 22:00:54 följande:
    Mmmmmm... chokladkaka....
    ;)
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2013-08-18 22:23:19 följande:
    Okej. Inte "Mmmmmm... chokladkaka..." utan "Mmmmmm... Paragidms mageeeeee..."

Känns det bättre så Wilowa? 
    Skrattande
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2013-08-18 23:03:06 följande:
    Ja! Med utropstecken! Men bara 1! Aldrig 2!
    Ibland läser man in för mycket, och så blir man bara totalt förvirrad.
    Scratchy skrev 2013-08-18 23:03:32 följande:
    Själv har jag inte tränat på hela veckan. Duktigt va?
    Bra jobbat! Skrattande
  • Paradigm
    Wilowa skrev 2013-08-18 22:08:26 följande:
    Haha! Okej då, men här är det mer höst än sommar nu. Det tvärvände för lite mer än en vecka sedan.

Fördelen för min del med plankan, är att jag måste koppla på de musklerna som jag annars inte använder. Jag har kompenserat låsningarna genom att använda ena sidan mer än den andra...eller hur det nu hänger ihop. jag känner hur jag liksom lyfter upp hela vänstra sidan från höften och upp till nacken. Nu kan jag även göra det när jag står upp och det är ju ett tecken på att jag är på väg åt rätt håll. Nackdelen är bara att jag har mer ont, men det känns som rätt sorts ont. inte lätt för halvdöda muskler att vakna till liv igen.

Jag tycker inte att plankan är värst svår, men å andra sidan har jag nog mycket igen att jag är slalomåkare. När man åker slalom står man ju också i en magfixerad position. Fast hopp om nån snygg mage har jag inte så här nio år efter sista barnet. Är så fint tigerrandad av bristningar, men det skiter jag fullständigt i. Mitt mål är att bli frisk och slippa problem från bäcken, rygg och nacke. Jar dragits med detta i flera år så det känns skönt att faktiskt ha hittat nåt som funkar. Tror att kiropraktorn fick loss nåt som han inte brukar få loss sist för jag har inte känt den här obalansen så väl i kroppen innan.  Jag vet att jag inte tränar så mycket som jag borde för att vara med i den här tråden, men oftast ger mina försök till träning kraftiga bakslag. Fast målet är och har hela tiden varit att hitta nåt som funkar så jag ska komma igång igen.  Solig Hoppet är det sista som överger oss!    
    Som sagt, så har jag ju lite av en komplex syn på utseende. Men vi ska inte gå in på det här. Men jag håller med dig i allt du skriver.

Plankan för mig är uthållighetsträning = segt och därför en aning tråkigt. Men visst ger jag mig på den ändå. ;)

Jag vet att sommaren är slut, men så länge jag förnekar det faktumet så blir det liksom fortfarande osanning. Sanning blir subjektivt. Hehe.
  • Paradigm
    Wilowa skrev 2013-08-18 23:33:17 följande:

Jo jag måste ta tid när jag gör plankan, annars ger jag upp direkt...latfia som jag är.

Jag är rädd för att vi kommer få en extremt regnig höst eftersom det knappt regnat nåt på hela sommaren.   Skrev tidigare att jag inte gillar sandiga och blöta galonkläder...inte helt kul att vara inne med ett helt gäng ungar som behöver ut och rusa av sig heller.  Får väl försöka se galonkläderna som sandpeeling av händerna.

Vad det gäller utseende så gissar jag att du inte är en 40-årig tvåbarnsmor som lever med samma man som för tjugo år sedan. I den situationen får saker och ting lite annan betydelse än innan.     
    Nej, jag är ingen 40 årig tvåbarnsmor, men du ska inte förakta min "ringa" ålder (läs 26 år), och tro att den skulle få mig att värdera annorlunda. Jag tror vi ser på utseende på ett liknande sätt, delvis i alla fall. :)

Massa blöta förskolebarn varje dag är nog ingen hit, det kan jag förstå, men kan säkert trigga igång en hel del utforskande. :)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!