Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

Middag blir hemmagjorda hamburgare (utan bröd till mig) och sallad. Frågan är om jag kan hålla mig från träning ikväll?? En PW kanske?

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Fattig student skrev 2011-07-25 13:11:42 följande:
    Fy fasiken vad dum jag är!

Maskinen räknar ju i mile!!

3 mile är alltså lika med 4.9 km.
    Och nivå 10 på denna maskin är alltså 10 mile vilket motsvarar 16 km i timmen. Inte konstigt att jag dog när jag låg på den nivån. Nivå 7 motsvarar lite över 11km/h.

Tihi
  • Tullemi
    Evenstar skrev 2011-07-25 16:48:07 följande:
    Har ni testat Kesella Rabarber (eller hallon)?

Supergoda verkligen!
    Är det inte ganska mycket socker i de smaksatta kesellorna?
  • Tullemi

Hm, jag minns bara att jag läste nåt om 7% (tillsatt ?) socker.

• Tullemi
    Fandango skrev 2011-07-25 18:57:43 följande:
    Är jag ute och cyklar när jag tror att det är ok att äta denna typ av kesella istället för proteindryck?
    Ingen aning. Jag vet inte så mkt om proteindrycker, men jag själv försöker undvika produkter med socker så långt det går (och när jag vill ).
  • Tullemi

När vi ändå pratar om drycker o.dyl.... Någon som har tips på ett bra pulver man blandar till en måltidsersättning. Det måste inte vara av modellen viktkontroll (även om det ofta är det). Idag var jag på ett lekland med barnen och jag var aphungrig men de hade ju bara skräpmat på menyn (baguetter,kakor osv). Då hade det ju varit läge att kunna ha en måltidsersättning, och tex hemma när man har bråttom...ja, tillfällena är många när det skulle passa

• Tullemi

När det gäller mat så har jag läst en del på nätet, div. böcker och pratat med folk och efter det har jag kommit fram till vad jag ska lägga krut på:

-Undvika livsmedel med socker så långt det går. Jag älskar att fika, men jag väljer mina tillfällen. Jag tycker att SOCKER är den största boven.
    -Dra ner (eller undvik helt) pasta, potatis, vitt bröd (mat med vetemjöl), ris, och hitta alternativ man gillar.
    -Lära sig att titta på innehållsdeklarationen.
    -Undvika alkoholhaltiga drycker (bu, öl som är så gott...jaja nångång tar jag en flaska eller två )

...detta är min hemmasnickrade plan för mig själv. Jag har dock ingen övervikt, men jag försöker följa detta för att inte gå upp.

• Tullemi
    Jennnyn skrev 2011-07-25 21:19:13 följande:
    Jag brukar också köra på Pure Whey, men har inte testat jordgubb. Däremot både choklad och vanilj, vilka är goda båda två. Kanske dags att testa jordgubb?
    Skulle detta pulver funka som måltidsersättning? En gång/dag?
  • Tullemi
    Matsina skrev 2011-07-25 22:10:57 följande:
    Gillar ganska så mycket mat, men mitt problem är nog att jag älskar kolhydrater =( bröd kakor potatis sås... Ja mycket man kanske borde undvika.  Sen  har jag problem med att äta tillräckligt mycket och på rätt tidpunkt. ibland glömer ja frukosten och kommer på mig flera timmar senare. ibland äter ja frukost och sen inget mer förens på kvällen.
    Är de okej om man äter frukost lunch middag kvällsmat och två mellanmål? Kan man äta keso ägg yogurt frukt till mellis? 
    Ta isf naturell yoghurt.
  • Tullemi
    elinson skrev 2011-07-26 10:31:10 följande:
    hej kanske någon i denna tråd kan ge mig lite svar. Jag klättrar och bouldrar och älskar det verkligen. För mig är det den ultimata träningsformen. Nu är jag gravid och det är många som rynkar på näsan och menar att jag inte borde klättra under graviditeten (är i vecka 14 nu).

Nu är ju klättring en sak då sitter jag säkrad i selen, bouldring kan det bli en del fall men efter jag gått i i grav. mer kontrollerade fall och ned på en crashpad.

Någon som har några tankar om detta?
    Nu tror jag inte att nån i tråden sysslar med dessa sporter men det onekligen som en mindre bra sport att utföra under graviditet (rent spontant och en ren amatöråsikt).
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!