Träningsnördar - här samlas vi!
Middag blir hemmagjorda hamburgare (utan bröd till mig) och sallad. Frågan är om jag kan hålla mig från träning ikväll?? En PW kanske?
Middag blir hemmagjorda hamburgare (utan bröd till mig) och sallad. Frågan är om jag kan hålla mig från träning ikväll?? En PW kanske?
Hm, jag minns bara att jag läste nåt om 7% (tillsatt ?) socker.
När vi ändå pratar om drycker o.dyl.... Någon som har tips på ett bra pulver man blandar till en måltidsersättning. Det måste inte vara av modellen viktkontroll (även om det ofta är det). Idag var jag på ett lekland med barnen och jag var aphungrig men de hade ju bara skräpmat på menyn (baguetter,kakor osv). Då hade det ju varit läge att kunna ha en måltidsersättning, och tex hemma när man har bråttom...ja, tillfällena är många när det skulle passa
När det gäller mat så har jag läst en del på nätet, div. böcker och pratat med folk och efter det har jag kommit fram till vad jag ska lägga krut på:
-Undvika livsmedel med socker så långt det går. Jag älskar att fika, men jag väljer mina tillfällen. Jag tycker att SOCKER är den största boven.
-Dra ner (eller undvik helt) pasta, potatis, vitt bröd (mat med vetemjöl), ris, och hitta alternativ man gillar.
-Lära sig att titta på innehållsdeklarationen.
-Undvika alkoholhaltiga drycker (bu, öl som är så gott...jaja nångång tar jag en flaska eller två )
...detta är min hemmasnickrade plan för mig själv. Jag har dock ingen övervikt, men jag försöker följa detta för att inte gå upp.