Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Nu har jag käkat frukost som bestod av en rågmacka med ost och kalkon i ugn, ett glas banansmoothie samt ett glas juice. Ingen vidare "deff frukost", då lämpar sig havregrynsgröt och ett ägg bättre, men det får välla funka i alla fall.

Om en timme ska jag iväg på ett 2,5 timmars frisörbesök. Det blir att ljusa upp håret och klippa bort en bra bit av hårsvallet.

• Paradigm

Jag har sträckt min muskel i vaden! *gnäller*

• Paradigm

Dagens träningspass blev 10 minuter uppvärmning, löpning 10km/h, 15 minuters löpning i uppförsbacke där det bara blir högre och högre, 10,5km/h, därefter 10 minuters nedvarvning, 10km/h.
    Styrka blir det imorgon!
    Borde egentligen gå en promenad på en 1 nu på kvällen, men det lockar inte. Klockan är 11 här.

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-10-24 18:25:33 följande:
    Vad äter ni som har deffat eller deffar just nu?
    Usch jag måste lägga träningen på is igen. Mitt knä blir bara värre. Jäkla skit. jag som hade ett mål att nå till nyår. Det ser ut att skita sig ordentligt. Rynkar på näsan Visst  träna kan jag ju göra iaf, men inte springa. Och det är ju det jag vill göra nu för att förbränna fett.
    Om jag deffar korrekt så blir kosten föjande, men jag fuskar ibland...

Ägg
    Fisk
    Kyckling
    Råris
    Havregrynsgröt på vatten
    Bär
    Grönsaker
    Rotfrukter
    Grovt bröd (då snackar vi nästintill svart bröd med frön i)
    Frön
    Nötter
    Mjölk
    Naturell yoghurt
    Bönor

Vad jag inte äter bl a

Frukt
    Ljust bröd
    Juice
    Pasta

Jag kan ha missat något...
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-10-24 21:08:05 följande:
    Kan man byta ut den naturella yoghurten mot kvarg?
    Självklart, det är väl t o m bättre. Keso är också bra. Som sagt, finns säkert mer saker som är bra som jag inte kommer på just nu. Vissa ostar är t.ex. proteinrika.
  • Paradigm

Vad ska man göra om man inte hinner träna?
    Omprioritera? Strunta i om det ligger en massa tvätt?
    Problemet är att jag hatar när det är smutsigt och icke organiserat.

• Paradigm
    MissKaos skrev 2011-10-26 21:58:42 följande:
    Organisera om... Jag sätter på tvätten på morgonen så är en maskin klar när  jag kommer hem.  Upp med det på sträcket i med en ny, den kan hamna i torktummlaren när middagen är klar. JAg tränar ofta sent, går när sonen lägger sig.
    Sen har jag städerska, och jobbar 75%. Det hjälper till
    Ska kolla om det går att organisera om. Det måste det! Min man tjatar om att ta in en städerska, men jag vet inte. Jag litar inte på att de ska gå och rota bland mina grej. Obs, det är inte som i Sverige här.
  • Paradigm

Dagens träning:

30 minuters styrketräning; mage, rygg, armar & axlar.
    25 minuters intervall: 10 minuters uppvärmning på 10km/h. Därefter 10 minuters intervall där jag varvar mellan 16km/h och 10km/h för att sedan avsluta med 10km/h i 5 minuter. Sammanlagt 5 km.

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-10-30 07:37:37 följande:
    ja jag ber om ursäkt för att jag inte tänkte så långt. Visst mitt pass var inte heller så långt, men iaf 45 minSkrattande.
    Men som sagt ber om ursäkt om folk tog illa vid sig. Absolut inte min mening. Jag själv tyckte bara det såg konstigt ut och på gymmet jag går är det väldigt vanligt att det kommer in folk som inte ens värmer upp, kör några maskiner och sen går. Men då är det oftast killar i 16 års åldern.

jaja nog tjatat om dettaSkrattande Jag har bett om ursäkt iaf.
    Jag tog inte illa upp. Jag förstod precis vad du menade.

Själv blev det ing
  • Paradigm

Hoppsan!

Själv blev det ingen träning igår då jag fick värsta migränanfallet. Fy fan! Gick inte bort förrän efter 2 imigran tabletter. Sedan ville yngsta tjejen vara vaken från 01:00 till 06:00. Trött man blir.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!