Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Tack för sparkarna i ändan! De hjälpte

Ikväll kändes det faktiskt riktigt bra och det blev en riktig genomkörare för rygg och biceps. Detta körde jag:

Rygg:
    Latsdrag
    Ryggmaskin med frivikter (som aktiverar större delen av ryggen)
    Enarms hantelrodd
    Sittande kabelrodd med V-handtag
    Hantelshrugs
    Hypersträck

Biceps:
    Växlande hantelcurl
    Curlstångs-curl

• Jennnyn

Befinner mig just nu på en "sittcykel" på gymmet och håller på att värma upp! Snart väntar ett ben och magpass

• Jennnyn

Var lite snabb med att posta....

Idag blev det utfallssteg, både framåt och med vikter i händerna samt stillastående med stepbräda till hjälp. Övergick sedan till att köra maskiner och då blev det bencurl, benpress, benspark, vadpress samt höftpress utåt sidorna. Avslutade med mage och då började jag med abcoaster (en maskin där man sitter på knä och drar sig snett uppåt via en skena åt vardera håll. Den tränar de snea magmusklerna). Sedan blev det vanliga crunches i crunchesmaskin och avslutningsvis crunches på pilatesboll. Hade tänkt köra plankan också, men då var jag helt död i magen så jag gav upp tanken

• Jennnyn

Fattig student skrev 2011-07-21 11:41:07 följande:
    Abcoaster vill jag testa! Lät annars som ett tufft träningspass.
    Abcoaster är kanon! Tycker jag absolut att du ska testa om du får möjlighet Vi har ett helt rum anpassat för endast mage och rygg, så där finns en massa roliga maskiner att variera sig med om man inte bara vill göra funktionella övningar.

För er som inte vet hur en abcoaster ser ut slänger jag upp en bild

• Jennnyn

Idag är jag lite i valet och kvalet hur jag ska göra med träningen. Jag kör ju min styrketräning i en tre-split och har nu under tre dagar kört igenom kroppen.

Frågan är om jag ska vila helt, eller köra kondition endast idag, eller om jag ska börja om på nästa omgång av splitten. Kör jag igång idag har ju axlar/biceps/triceps fått tre dagars återhämtning, så då borde det ju inte vara några problem...

i-landsproblem på hög nivå

• Jennnyn
    Amazina skrev 2011-07-21 14:42:24 följande:
    He??? Aldrig sett förr!!
    Den är grym! Tar verkligen i hela magmuskulaturen och det är bra att man kommer åt de sneda musklerna också! Jag brukar köra 30 reps åt varje sida och 30 raka reps.
  • Jennnyn
    ETSS skrev 2011-07-21 14:29:41 följande:
    Ibland är det gott att ha bara i-landsproblem Skrattande
    Om du har fint väder funkar det ju ute. Har varit ute själv, kändes riktigt härligt, men längtar ändå till gymet, just nu känns det som en riktigt rolig träningsform!
    Hade vädret varit bra hade jag mer än gärna tagit en långpromenad eller kört någon form av utomhusträning. Tyvärr är det halv storm här nere i söder och envist duggregn dessutom.... Det blir nog gymmet iallafall. Får se om jag kör ett rent konditionspass eller om det blir styrka.

Jag är inte så mycket för konditionsträning, för jag tycker det är trist många gånger. Dock brukar jag passa på att köra när det är någon bra serie på tv som man kan kolla på under tiden. Vi har tv-skärm på displayen på varje löpband och cykel! Dessutom kan man koppla in sin iphone eller ipod till skärmen, så då kan man facebooka och kolla FL samtidigt om man vill
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!