Träningsnördar - här samlas vi!
Favete: Något som är gott att ha på gröten är rivet äpple med lite kanel!
Favete: Något som är gott att ha på gröten är rivet äpple med lite kanel!
Tack för sparkarna i ändan! De hjälpte
Ikväll kändes det faktiskt riktigt bra och det blev en riktig genomkörare för rygg och biceps. Detta körde jag:
Rygg:
Latsdrag
Ryggmaskin med frivikter (som aktiverar större delen av ryggen)
Enarms hantelrodd
Sittande kabelrodd med V-handtag
Hantelshrugs
Hypersträck
Biceps:
Växlande hantelcurl
Curlstångs-curl
Befinner mig just nu på en "sittcykel" på gymmet och håller på att värma upp! Snart väntar ett ben och magpass
Här är en som garanterat kommer att ha träningsvärk i benen i morgon! Trots stretching i stretchmaskin kan tilläggas....
Var lite snabb med att posta....
Idag blev det utfallssteg, både framåt och med vikter i händerna samt stillastående med stepbräda till hjälp. Övergick sedan till att köra maskiner och då blev det bencurl, benpress, benspark, vadpress samt höftpress utåt sidorna. Avslutade med mage och då började jag med abcoaster (en maskin där man sitter på knä och drar sig snett uppåt via en skena åt vardera håll. Den tränar de snea magmusklerna). Sedan blev det vanliga crunches i crunchesmaskin och avslutningsvis crunches på pilatesboll. Hade tänkt köra plankan också, men då var jag helt död i magen så jag gav upp tanken
Idag är jag lite i valet och kvalet hur jag ska göra med träningen. Jag kör ju min styrketräning i en tre-split och har nu under tre dagar kört igenom kroppen.
Frågan är om jag ska vila helt, eller köra kondition endast idag, eller om jag ska börja om på nästa omgång av splitten. Kör jag igång idag har ju axlar/biceps/triceps fått tre dagars återhämtning, så då borde det ju inte vara några problem...
i-landsproblem på hög nivå