Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Stressig dag för mig (som vanligt)... Ligger 3 timmar före er i tid så därför har jag redan hunnit äta middag...

DAGEN:

Innan träning: Ett glas drickyoghurt
    Träning: (10 minuters intervall för att få upp puls, styrketräning av hela överkroppen + lite avkopplande simning).
    Mellanmål: Äpple, ett glas vatten
    Ingen lunch Minus Hade ett viktigt möte
    Ingen lunch = sockerfall, vilket resulterade i att jag åt två rutor mintchoklad (80%ig) medan jag lagade mat
    Middag: Raggmunk (brunt,fullkorn mjöl), osötad grädde (hög fetthalt) & färska jordgubbar
    Till kvällsmål blir det nog proteinkaka som består av en äggula, 3 äggvitor, keso samt kanel & kardemumma. Serveras med yoghurt och varma bär.

• Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-06-22 16:11:18 följande:
    Hej på er alla! Jag hoppar in här trots att jag varken kan kallas träningsnörd eller är så duktig på att "hålla tråden". Men jag har i alla fall lyckats börja träna igen efter ett års uppehåll. Jag bytte jobb, gymmet låg på fel håll, tiderna passade inte och när jag väl kom hem däckade jag i soffan istället för att ge mig av ut igen... En del av er vet säkert hur det där är. Men nu jäklar! Jag har blivit medlem på Elixia här i Gbg (ligger intill jobbet) och provar mig fram lite nu. Är inget gym-människa utan vill gå på instruktörsledda pass i grupp. Gick ut hårt med ett HotYoga-pass förra tisdagen, det värsta jag varit med om. Gick upp och spydde efter passet. Jag är liksom antingen av eller på, finns inget lagom. Sedan var det fullt upp med träningsvärk och gäster på hemmaplan tills i söndags då jag gick på mitt första Zumba-pass. ROLIGT!! Och idag var jag på vanlig yoga. Det känns i kroppen, härligt med träningsvärk. Jag äter sedan länge LCHF-kost och har slarvat med det också någon tid men nu är det ordning på maten också. Jag hoppas må bättre i kroppen och själen samt kanske gå ner några kilon. Kanske att delta i denna tråd kan vara en sporre. Har tränat i många år innan mitt uppehåll nu. Främst Poweryoga och Bodyvive. Men de grejerna finns inte på nya gymmet så nu blir det yoga, hotyoga och zumba. Kanske Bodypumpen också, en annan gammal favvis. Är det någon mer i tråden än jag som är närmre 50-strecket? Eller bara "ungdomar"? 
    Vi hörs! 
    För det första, välkommen! Skrattande

Jag är inte 50 år, men skiter i åldern. Flört Finns många 50 åringar som är starkare än mig och har större kunskap om träning.

Kul att du ska börja träna igen, får man fråga vad som fick dig att börja igen?

Hur funkar LCHF-kost i samband med träning, har man samma energi & uthållighet?
  • Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-06-22 20:11:01 följande:
    Hur lång tid tar det innan jag börjar gå ner på vägen?  
    Står helt stilla, och endå sköter jag kosten.. 
    Hur länge har du tränat?
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-06-22 17:57:47 följande:
    Jag har förstått att det är väldigt individuellt. Både om man överhuvud taget kan äta lchf (en del mår illa och får magsmärtor) och att träna. Men det funkar för mig, som tur är eftersom jag har haft våldsamma ledsmärtor som försvinner med lågkolhydratkosten.
    Skönt att du har hittat en kost som funkar för dig!
  • Paradigm
    Thomas 66 skrev 2011-06-22 17:57:38 följande:
    Kändes knappt som att du behövde det
    Med deffa menar jag inte att gå ned i vikt, men du kanske antog pga min vikt att jag inte hade så mkt huderhudsfett. Men jag ska köra som du säger, mer protein. Alla kan ju inte bygga synliga muskler. Visst syns det, men du förstår säkert vad jag menar.
  • Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-06-23 15:48:55 följande:
    Jag orkar så mkt mer nu och är piggare. Märker det mest på konditions träningen. Men önskar att jag kunde tappa mer i vikt. ipf är jag ganska så nöjd med hur min kropp ser ut, vill bara få bort hängarmarna + att magen ska försvinna och det gör den ju efter min bukplastik. jag vill va fit nu!!!

maten e jag noga med, dock åt jag en bit tårta idag *skäms*

någon som vet vilken alkohol som "skadar" minst, inför morgondagens firande?
    Ingen aning egentligen, men jag tror ett litet glas vin ger minst skada. Glöm inte att man får fira högtider och andra tider om man vill, inte för att andra tvingar en.
  • Paradigm

Fortsätter att uppdatera vad jag tränar och äter för de som tycker det är intressant.

Ett glas drickyoghurt innan träning.
    Träning: 5 km löpning, styrketräning (Fokus på rygg & rumpa) + plankan.
    Brunch: Ett glas banansmoothie (Banan, naturell yogurt, mjölk, honung), en fullkornsmacka med ett ägg, två finncrisp med philadelphiaost, ett glas juice.
    Mellanmål: Två fullkornsmackor med smör & honung.
    Middag: Kycklingsallad toppad med mozarellaost, vitlökssås (Majonnäs & yoghurt), en skvätt stark sås.
    Kvällsmål: Färska jordgubbar & keso.

* Dricker vatten till samtliga måltider och äter oftast produkter som innehåller hög fetthalt.

• Paradigm
    OnMyWay skrev 2011-06-23 20:08:09 följande:
    Jag firar mer än gärna
    Fira, men undvik matkoma! Sedan kör du hårt igen och väntar till nästa högtid eller annat tillfälle. Midsommarmat är ju inte onyttigt egentligen.
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-06-23 21:12:47 följande:
    Hemma igen efter dagens spinningpass. Åååh, vad det sved!! Ååå, vad härligt!! Positiv smärta!!
    Ja, visst är det skönt när man är klarar! Endorfinerna sprudlar!!
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-23 23:08:09 följande:
    I´m back!! Tror jag... Låret kändes bra idag, så jag testade först att gå på bandet 5 minuter. Kändes fortfarande OK, så jag började jogga. 5 minuter... sen 5 till... och till slut blev det 25 minuter. Sen vågade jag inte mer, första rejäla passet efter att jag kände muskelbristningen behöver man ju inte vara dum och ösa på. Avslutade med lite mer gång. Och det känns fortfarande OK i låret. hurra!
    45 minuter styrka för mage och rygg/skuldror blev det efteråt. Raka och sneda crunches, sidodrag med hantel och crunches i maskin samt bålrotationer. Ryggresningar, hantelrodd, rodd i dragmaskin, "bakvänd crunch" i maskin samt rodd i maskin. Och plankan.
    Skönt att höra! Skrattande
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!