Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

39 graders feber....när ska den förbannade förkylningscirkusen ta slut??

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Sitter och surar för min förkylning visade sig vara lunginflammation . Ni kan ju tänka er att det tar tag innan lungorna mår bra igen.

• Tullemi

Hej hopp alla! Jag är en gammal anhängare av denna tråd, fast jag har tagit en vääldigt lång träningspaus (en paus som varat flera månader) så jag har inte varit aktiv här, Jag känner igen några namn, bl.a MissKaos och Fattig Student, ihärdiga må jag säga . Jag kallade mig Mileas Mamma förut förresten.

Hur som helst så har jag hakat på både träning och viktnedgång igen. Mitt uppehåll från träning innebar en viktuppgång på ca 6 kg, med trötthet och missnöjdhet som följd. Vi bilade i Europa på semestern och när jag märkte att mina armar vilade PÅ min mage under bilfärd så bestämde jag mig: efter semestern får det vara nog!!! Nu har jag ett dagligt intag på ca 1400-1500 kcal/dag och jag tränar regelbundet. Inte lika intensivt som jag hade velat, för småbarn och heltidsjobb tar sin tid :-/ men jag simmar ungefär varannan dag på lunchen och varannan dag går jag till gymmet. Kör rodd, crosstrainer och lite löpning.
    Hittils har jag gått ner 3 kg,men vill ner till 54 kg så det är en bit kvar . Seeega kilon som ska bort.

hoppas på en pepptråd för det behöver jag verkligen

• Tullemi

Johan, visst har du rätt till, man blir piggare och starkare av träningen - underbart! Men man borde väl träna även under den tid man önskar gå ner några semsterkilon, och sen fortsätta med träningen när man nått målet? Träningen finns ju med under olika delar av livet, till vardags, vid viktnedgång osv. Vi har alla träningen gemensamt, men olika livsöden runt omkring som även diskuteras....
    Förresten så minns jag nåt av dina tidigare inlägg (för ett bra tag sen)...negativ även då

• Tullemi
    Johan75 skrev 2012-09-04 21:17:10 följande:
    Hoppsan, där ser man. Trodde inte jag framstod som så negativ, men jag ska ta och klicka på "Visa endast" och titta efter. Kanske har man en sned uppfattning om sig själv.
    Tror inte du var det med meningen, förstå att du söker en ren träningstråd, inte massa annat "tjafs"
  • Tullemi

Jag har ett litet "problem" när det gäller träning: jag har ca 45 minuter att lägga på gymmet varannan kväll, men vet inte hur jag maximerar denna tid. Vill gärna tajta till mig lite (och må bra så klart ) så det har mest blivit konditionsträning (löpning, crosstrainer, rodd) men vet inte om detta är tillräckligt. Är lite trött på att gå rundan mellan maskinerna på gymmet och träna gruppträning är inte så kul eller lätt (har svårt att passa tider pga av småbarn). Det brukar bli 5 km rodd eller 30 min löp/crosstrainer. Är detta för lite och mesigt för att förvänta sig reslutat? Och nu menar jag inte viktresultat utan bara få bukt på slapphänget.

• Tullemi
    MissMe83 skrev 2012-09-04 22:33:09 följande:
    Tullemi: kom på en sak till. Du sa att du kan träna varannan dag? Det räcker utmärkt.
    Hade jag varit som du hade jag ena dan tränat armar, rygg,bröst. Nästa pass kondition och nästa mage, rumpa, ben.
    Då får kroppen variation

Mmm, låter som ett vettigt upplägg
  • Tullemi

Jag bor granne med hymner så ingen idé att jogga dit. Dusch och ombyte sker hemma.

• Tullemi

Ok, betar av viktämnet snabbt: äntligen gått ner lite av semesterkilona, närmare bestämt 2,2 kg. Låter väldigt lite men det är seeeegt att gå ner dem Simmat varannan lunch (underbart) och varit duktig med maten. Gymmet har jag inte besökt på 4 dagar, men snart ska jag dit. Önskar jag hade tid att ta en löparrunda direkt efter jobbet, men det går aldrig

• Tullemi
    MissMe83 skrev 2012-09-06 06:59:41 följande:
    Tullemi: såg du mitt förslag på upplägg och övningar??

Javisst såg jag det tackar!
  • Tullemi

Vi hade en underbar solig morgon här i GBG, så jag tog tillfället akt och gav mig ut på en joggingtur. Det blev 5,5 km, vilket jag är nöjd med med tanke på att jag inte joggat speciellt mkt det senaste halvåret . Avslutade på gymmet med magövningar. Såååå gött!!!

Snart bär det iväg till Liseberg för ett mkt försenat besök för barnen. Får se om man hittar nåt vettigt att äta eller om man kommer hem med en Whopper i magen :-P

• Tullemi

Urk, har slarvat med maten i helgen Inga mängder kanske, men det var kalas i lördags så det slank ner lite fika och igår på Liseberg fanns det INGEN vettig mat (en del matställen var t.o.m stängda) så det blev en våffla och sen den sorgligaste kebab jag ätit, men jag var tyvärr vrålhungrig så den gick ner. Men jag hade ett bra träningspass på morgonen så det får gå an
    Idag ska jag försöka komma iväg och simma på lunchen...om jag hinner

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!