Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

Amazina skrev 2011-07-02 19:38:33 följande:
    Jag ska köpa en footpod till min pulsklocka och jobba med någon dag efter mammaledigheten!
    Ja, det vore spännande. Undrar hur många steg man tar på ett arbetspass? Jag vet att en av mina kollegor gick med stegräknare för ett tag sedan, men nu minns jag inte vad hon kom upp i...
  • Jennnyn

Hej på er!

Idag har jag kört crossfit tillsammans med en kompis som är instruktör. Vi körde utomhus och det blev :
    50 armhävningar med sidlyft
    50 utfallssteg med upphopp
    50 höftlyft med uppsträckta armar
    50 bicepscurl med gummiband
    50 latsdrag med gummiband
    50 tricepsdrag med gummiband
    100 bålrotationer i halvsittande position
    50 höga knän (lår mot mage)

Jäkligt rolig träning, men tuff och jobbig sådan

• Jennnyn
    maskros81 skrev 2011-07-04 22:27:20 följande:

Idag har jag kört rygg, biceps, triceps o mage:) Sen blev det en smoothie men mysli och pumpakärnor o nötter.
    Slutade med kött, drog ner rejält på vetemjöl o mejeriprodukter för 3 veckor sedan, vilken skillnad:) Riktigt skoj när man märker resultat så snabbt...

Härligt med snabba resultat! Äter du något extra proteintillskott nu när du slutat med kött?

Någon som har tips på ett bra proteinpulver förresten? Jag tycker de flesta proteinpulver innehåller alldeles för mycket sötningsmedel. För närvarande har jag dxb nutritions med vaniljsmak. Riktigt gott protein, men en massa sötningsmedel...Finns det något bra pulver med mindre mängd sötningsmedel och som samtidigt smakar gott?
  • Jennnyn

Hej svejs! Igår hade jag en vilodag efter crossfiten och idag blir det en ridtur. Eventuellt ska jag iväg och gymma ikväll, men jag får se hur jag känner mig i kroppen, för jag har haft grym träningsvärk sedan i förrgår. Dock skulle jag behöva köra ett bröst/biceps/triceps-pass.

Är det bara jag som är dålig på att äta ordentligt? Speciellt mellanmål är jag kass att stoppa i mig. Sitter just nu och knaprar på lite osaltade cashew-nötter för att få i mig av de viktiga fetterna. Jag har verkligen varit slarvig med maten ett bra tag nu.

• Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-07-06 15:11:40 följande:
    Jag är också dålig på att äta. Jag hinner tyvärr inte vissa dagar, och det är ju beklagligt. Ibland undrar man ju vad det är man stressar för.

Låter härligt med en ridtur, önskar att jag hade tillgång till häst här, men dessvärre inte. Först kanske man ska lära sig att rida. Kan ju vara smart.
    Det är underbart att rida. Så jäkla avkopplande, samtidigt som hela kroppen får jobba! Jag har haft egen häst från sex års ålder fram tills jag var runt 20. Nu för tiden har jag inte tid, så jag hjälper en kompis 1-2 ggr i veckan och rider hennes häst. Idag hoppas jag dock att han sköter sig, för han har vilat i nästan två veckor nu. Antagligen blir det en del skutt från hans sida. Det blir en prövning för balansen
  • Jennnyn

Hej på er! Här har det blivit dåligt med träning de sista dagarna. Jag har faktiskt latat mig, legat på stranden och bara varit så långt ifrån gymmet som möjligt. Känner inte samma motivation att gå och träna när det är så varmt ute, men idag kommer jag iallafall köra ett bröst/triceps/axlar-pass. Brände mig ordentligt i solen igår efter en heldag på stranden utan solskydd. Slarvigt av mig! Idag blir det alltså att hålla sig borta från solen, även om det känns lockande att ligga och steka idag med

• Jennnyn

Ikväll tog jag en promenad till gymmet och körde där ett axel/bröst/triceps-pass. Det var riktigt skönt! Efter passet tog jag en omväg hem och passade på att promenera en bra bit. Tyckte att jag kunde få unna mig något onyttigt så jag gick faktiskt förbi "Max" och handlade en hamburgare och en milkshake. Det var smaskens

Känner att jag har blivit mer eller mindre glassberoende såhär i dessa tider. Är det någon mer än jag som syndar?

• Jennnyn
    Gunsan75 skrev 2011-07-11 15:54:18 följande:
    JIPPIE.
    Igår simmade jag Vansbrosimningen och i och med att jag klarade det så har jag numera gjort En Svensk Klassiker
    Hur kul som helst så det blir nog en till
    Värst måste jag säga var skidåkningen.. Enklast helt klart simningen.
    Grattis Inte dåligt att genomföra en svensk klassiker! Bra jobbat!!
  • Jennnyn

Gryndrömmar: Vad är det för funktionella övningar du kör? Tar gärna emot lite tips inför min semester, när man har svårt att ta sig till gymmet vissa gånger

• Jennnyn

Igår startade jag dagen med ett ridpass och senare blev det gymträning. Körde ben och mage. Övade även på frivändningar tillsammans med en kompis, fast utan tunga vikter. Har svårt att sätta tekniken just när det gäller frivändningar och eftersom dessa förekommer en del i Bodypump som jag brukar gå på så känner jag att jag vill få in tekniken ordentligt!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!