Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Träningsnördar - här samlas vi!

Ronja 551 skrev 2013-11-20 21:34:18 följande:

Men ökar man bålstyrkan blir den väl aningen större hur man än gör?
    Bålen kan bli stor av väldigt mycket öl också. Det var mest så jag menade.
  • Scratchy
    FrökenFreja skrev 2013-12-01 18:37:00 följande:
    Åh denna tråd har jag inte sett tidigare! Får man vara med här? "Nyfrälst" träningsnörd som sedan ett år tillbaka tränar 5-6 dagar i veckan, framför allt styrka. Får inte nog av snygga träningskläder. Har en del kilon som ska bort efter år av felätning men jobbar sakta men säkert med härlig träning och bra kost mig neråt till den där starka och smidiga kroppen jag ska ha. Ska bli kul att läsa lite mer här i tråden!
    Klart att du ska vara med oss!!! Välkommen!
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2013-12-03 22:23:25 följande:
    Om man misstänker streptokocker pga inflammationer i nagelbanden, är det dumt att träna då?

FrökenFreja: Jag såg att du inte bor här i Värmland, men trodde nästan det pga ditt nick. Vi har ju fröken Fräken ifrån Fryken (Sveningvars) samt en känd ångbåt som heter Freja.
    Say WHAT? Vad gör att du misstänker streptokocker? Typ A? Det är ganska serious business.
  • Scratchy
    Ronja 551 skrev 2013-12-03 20:42:59 följande:
    Igång efter 1 veckas vila pga förkylning. Inledde med ett pass kettlebells för mördare!

Söker förresten alla möjliga tips på kost när man vill bygga riktigt mycket muskler! Tipsa mig! Viktnedgång kan jag vid det här läget, men sätta muskler kräver ny kunskap!
    Alla möjliga tips? Även dåliga?

Det beror på. Har du lätt att äta upp dig i vikt i allmänhet, eller är du en sån där matvägrare som måste trycka i sig varje kalori separat?
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2013-12-04 06:26:02 följande:

Fast jag har inte ont i halsen, ingen feber eller annan påverkan än ont i några nagelband. Dessutom är det ju rätt vanligt att man är bärare av det utan att vara sjuk...
    Wilowa skrev 2013-12-04 18:17:42 följande:
    Därför att vi har streptokocker på avdelningen och att jag plötsligt fick inflammation i massor av nagelband samtidigt och att det inte gått över på minst två veckor. Jag har även haft så förr före halsfluss...och tränade gjorde jag. Orkade inte åka in till gymmet i morse före jobbet, så jag tränade hemma för första gången och det funkade riktigt bra.
    Mmm... om det är streptokocker vill man väl veta det så snart som möjligt. Kanske är olika typer i olika delar av världen, men för mig så är det panik till sjukhuset om man får det under huden. Men men, hoppas du har koll. Kanske är andra typer här i Sverige. Jag har bara erfarenheter av Sydamerikanska.

• Scratchy
    Wilowa skrev 2013-12-04 21:54:55 följande:
    Vid kraftigt halsont och feber så testar de för streptokocker först efter tre dygn. Visar man dessutom tecken på vanlig förkylning så testar de inte alls. Detta eftersom många är bärare av streptokocker och överanvändning av penicillin leder till resistens. 
    Jo, men halsfluss är ju ganska okej. Men när det är i andra delar kroppen menar jag. Jag fick streptokocker en gång i foten, och det blev en vecka på sjukhus. Det var på gränsen att jag fick benet amputerat. Hade jag väntat tre dagar hade jag garanterat inte överlevt. Jag reser alltid med antibiotika, kanyler och koksaltlösning när jag är i djungeln efter det. Det var ren tur att jag var i närheten av ett sjukhus den gången.

Så, våra referensramar för ordet streptokocker är nog lite olika, och det var därför jag frågade. Du verkade lite väl lugn...
  • Scratchy
    Wilowa skrev 2013-12-05 19:00:37 följande:
    Varit och tagit prov på mina nagelband och nu börjar jag känna i halsen med...lätt temphöjning har jag med, så ingen träning för mig på ett tag tror jag. Det är så det blir när man återvänder till bakteriehärden efter nästan tre veckor hemma... Obestämd
    You're screwed med andra ord... hur känns det då?
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-12-07 11:57:51 följande:

Öh JAA! Jag går på övertid from imorgon, så jag kan släppa loss hormonerna på henne om hom inte gör det?

Blev ingen spinning igår. KOm inte iväg. HAde väl eg tänkt träna en gång till denna veckan men är nu så sur då BF är här och ingen unge.. Verkar *pepparpeppar* ha klarat mig bättre från förkylningen än resten av familjen iaf.
    Vi kanske inte ska utsätta stackarn för atombomben med en gång.
  • Scratchy
    Ronja 551 skrev 2013-12-09 23:23:48 följande:
    Kettlebells!!!!!!! Jag älskar det!!

Vad tycker ni andra? Jag har hört en del som tycker att det är bara dumt o stor skaderisk. Andra lovordar det... Ni?
    Aldrig testat. Är det bra som hemmaträning när man inte orkar gå till gymmet?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!