Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Gunsan75 skrev 2011-07-16 22:04:35 följande:
    Gav mig på ett pass med cykeln idag, men efter lite över 10km började mitt knä värka   Fick ju såå ont sista 100km av Vätternrundan och har haft problem med cykling sedan dess. Antar att jag får fortsätta att ta det lugnt med cyklingen.
    Blev bara 33km tack vare detta, men mer än att inte göra ngt alls.
    I morgon blir det ett pass Bodystep som omväxling, säkert 1 år sedan sist.
    Bara 33 km?
    Om det är bara 33 km så förstår jag att din kropp tar stryk.
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 22:09:20 följande:
    Du är som ett levande uppslagsverk.

Så det är den rena muskelmassan, Är den smutsiga muskelmassan lika stor eller större än den rena?
    Ja, vi talar nu om enbart muskelmassa. Muskler binder ju t.ex. vätska som också leder till viktuppgång och gör att man ser större ut.
  • Paradigm
    Gunsan75 skrev 2011-07-16 23:05:14 följande:
    På cykel är inte 3 mil särskilt långt Det är trots allt bara lite över 1 timmes träning.... Men det ser nog mer ut när man skriver i km i stället för mil

Ett normalt spinningpass på 1 timme säger man ju att man "cyklar" 3 mil..
    Nej, det kanske inte är så långt. Tänker nu själv hur långt jag cyklar. Jag brukar cykla 1 mil på 20 minuter efter en löpningspass, men att cykla 3 mil på en timme är faktiskt bra. Det tycker jag! Glad
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-16 23:13:15 följande:
    Det här blir ju bara bättre och bättre.  Nu är det bara att göra jobbet också. Ska bara vänta ut min förkylning så är jag igång som en kollibri sen.
    Ja, positivt tänkande! Då är halva jobbet utfört liksom!
  • Paradigm

Jag brukar köra 30 x 4 med en vikt på 10 kilo. Jag vill inte bygga upp stora muskler så jag kör lätta vikter.

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-07-17 09:50:51 följande:
    Jag ska också ner till gymmet idag.
    Idag blir det mest fria vikter. Vilket jag gillar mkt bättre än maskinerna. Men däremot känner man sig lagom klen när dom "stora" killarna är där inne och tränar också Skrattande

Jag kör bara 6-8*2 när jag kör på maskinerna, men det är för att jag ska köra på max.
    Vi har tjej- och killgym så jag har turen att slippa de stora biffarna även om vi lånar varandras gym emellanåt.
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-07-17 10:06:59 följande:
    åh vad skönt. Visst jag tror inte dom bryr sig jätte mkt. Men man känner sig lite dum när man går in där Skrattande
    Nej, jag tror att de är för upptagna med att spegla sig och se hur deras muskler växer.

Jag tror att många av oss små skulle vinna lätt i en löputmaning. Stora muskler innebär ju inte en bra kondition.
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-17 09:57:03 följande:
    Etss: jag gör reps tills jag inte klarar fler :) tar ut mig i alla set :)
    *tummen upp*
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-17 10:04:46 följande:
    Det blev visst ingen träning idag. Alls. Det här låter lite sad men jag har för det mesta inget annat att göra. Nu har jag visst blivit bortbjuden i dag och i morgon.
    Jag tror nog jag ska överleva träningsfrihet då det är är på grund av trevliga skäl Glad
    Vad härligt att bli bortbjuden.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!