Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2011-09-13 19:52:37 följande:
    Vart ligger den? Har ingen tidning, så har nog missat det. hahah
    Jag tränar nere i Söderåkra. Jag funderade först på att börja på malkars, då det ligger väldigt nära mitt jobb. Men sen kände jag att jag hellre ville ha gymmet nära. Att inte alltid vara tvungen att träna direkt efter jobbet. Utan kunna åka ner på lediga dagar också.
    Jag tränar på Malkars, mestadels på Västra anläggningen, men ibland även i City. Kan varmt rekommendera Malkars. Har du varit på Västra någongång?

• Jennnyn

Funkade inte att lägga till mer text efter bilderna, men här är bilder på "mitt" gym

Mollly: Rekommenderar det, för de har bästa utbudet i stan och blev "årets gym 2010" inom CMS

• Jennnyn

Gymmet invigdes i januari i år. Förutom bilderna jag lade upp finns en särskild yogasal för glödyoga med stora lotusblommor på väggarna, en stor indoor/spinningsal, en speciell sal för cirkelträning, stretchrum med stretchmaskiner, relaxavdelning med massagestolar och vilofåtöljer. Dessutom finns lunchservering och träningsshop. Trots att det är så stort är det en familjär stämning, då det är ett familjeföretag och de jobbar för att bibehålla just den familjära känslan.

• Jennnyn
    Primrose skrev 2011-09-14 01:11:16 följande:
    Jaha - förkylningskänslor här också nu under kvällen, med ont i halsen och ledvärk. Så ingen träning i dag heller.Rynkar på näsan Jag tror inte jag har varit förkyld sedan i höstas/vintras, då sonen började dagis.

mileas mamma: Ok, det märket känner jag till.

Jennyn: Snyggt gym. Verkar ha bra prylar också! Jag älskade att använda BOSUn när jag bodde i England. Men på SATS är de inte särskilt vanliga (finns på något enstaka ställe) och VARFÖR pumpar de inte sina bollar?!

Molly: Vilken sötnos! Det ska böjas i tid.
    Nej, det där med pumpning av bollar är det ständigt störingsmoment. Dock har det varit bättre på sistone, så jag antar att någon sagt till eller i ren ilska gått och blåst i dom, ha ha

Jag har inte använt BOSUn. Har du några bra tips på övningar?
  • Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-09-14 07:15:06 följande:
    Jennnyn: Det finns några Bosu-övningar på www.dintraning.se.

Morr morr; min chef har lagt in mig på utbildning på min lediga tid. Jag vill verkligen gå på kursen (och jag ska gå) men jag uppskattar inte när saker hamnar utanför schemat. Där rök tex min torsdagsträning
    Tack för tipset! Ska kika igenom

Är det någon av er som tränar med trx-band? Jag har testat ett par gånger och det är skoj och att göra plankan i trx-band är ungefär lika med döden
  • Jennnyn
    godisgrisen skrev 2011-09-15 13:03:03 följande:
    Börjar ni bli sjuka nu när jag äntligen är på G igen......

Körde igenom hela kroppen idag, cirkelträning med gummibanden, tog det dock lugnt och körde bara två varv men har ju bestämt mig för att mjukstarta Blev dock härligt svettig och mör i kroppen ändå. Sen avslutade jag det hela med att ta en rask promenad i höststormen ute

Mår riktigt gött just nu!
    Härligt att du känner dig bra igen! Det märks att hösten är här, för alla åker på förkylningar hit och dit. Jag har börjat känna lite i halsen igen! Det var bara ett par veckor sedan jag hade en kraftig stämbandsinflammation. Hoppas det bara är tillfälligt!
  • Jennnyn
    MissKaos skrev 2011-09-15 19:46:27 följande:

Smittas det i tråden eller? *ser misstänksam ut*

Jag proppade i mig echinasea brus. Vet inte om der hjälper men tro kan försätta berg..

Ja, jag börjar fan undra detsamma

Mitt halsont har tyvärr förvärrats ikväll, men ännu ingen feber. Hoppas på att klara jobba helgen!. Känns måttligt roande dock...
  • Jennnyn

Favete: Jag vet hur det känns att ha sömnbrist och insomningsproblem. Det har jag haft periodvis under större delen av mitt liv. Även som barn hade jag sömnproblem. Lider av panikångest, vilken jag numer håller i schack med hjälp av mediciner. Men när den var som värst och innan jag hade insett att jag faktiskt behövde äta mediciner var sömnproblemen många gånger förknippade med just ångest och även med stressen av att veta att ju längre du ligger och vrider dig destå tröttare kommer du vara i morgon.

Har du varit hos läkare? I ditt fall kanske det skulle kunna hjälpa att få något att sova på. Nu förespråkar jag inte medicinering som utväg till precis allt, men i just dessa fall kan det vara en skjuts i rätt riktning. Samtalsterapi (läs kognitiv beteendeterapi) kan också vara en idé.

Mina sömnproblem kommer fortfarande periodvis. Är inne i en sådan period för tillfället och här sitter jag nu, trots att klockan ringer om 6 timmar eftersom jag ska upp och jobba..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!