Inlägg från: Thomas 66 |Visa alla inlägg
  • Thomas 66

Träningsnördar - här samlas vi!

Ja vila är ju fusk : ), men när ni tränar annars.Om man kör den  gånger3 som andra övningar

• Thomas 66
    Jennie med ie skrev 2011-06-21 15:47:56 följande:
    Plankan kör jag så länge jag kan x 3....

Idag blir det bara styrketräning, låret måste vila.
    Tror inte att du behöver oroa dig. Många som tävlar inom kroppsbyggning kör ju mest gym och promenader. Så har du inte högre målsättning en så, gör det säkert inget att vila benen lite :  )
  • Thomas 66
    HannaS86 skrev 2011-06-21 15:37:56 följande:
    Det är nog inte så många som gör det * 3 utan jag tror det vanligaste är att man kör plankan en gång och ger allt då ;)
    Jag tänkte mera att man ger allt 3 gånger : ) Men det kanske är overkill
  • Thomas 66
    Jennie med ie skrev 2011-06-21 19:18:52 följande:
    Kroppsbyggning är liksom inte målet ö h t...

Även om styrketräning och större muskelmassa ger högre fettförbränning så är konditionsträningen viktig för att jag ska nå mitt nuvarande mål.
    Vad ska du bli då?
  • Thomas 66
    Jennie med ie skrev 2011-06-21 21:08:43 följande:
    Smalare och mer vältränad.
    Tänkte mera att man kan ha hög förbränning, även om du inte kan springa på ett tag. Själv gymmar jag och går bara och det går faktiskt rätt bra. Sen behöver jag väl lite mer kondis, så får nog ta tag i det. Tänkte mest som lite pepp känns som att du har varit grymt duktig, så lite synd att deppa för det. Själv har tappat en del märkte jag idag.Har nog ätit för lite, måste nog införa stora tallrikar med pasta och ris igen. Så blev lite knäckt av det men men lite störda blir nog dom flesta som håller på
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-21 21:20:40 följande:
    Jag säger bara riskakor!
    Ok ska köpa bums : ) 
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-21 20:06:27 följande:
    Jag vill meddela att jag inte går på någon diet eller bantar. Jag är nöjd med mina 55 kg på mina 168 cm. Jag jobbar främst för att bli starkare, få bättre kondis och för att få lite mer definierade muskler, men inte för mycket, och självklart av hälsoskäl.
    Ät lite mera protein så kommer nog musklerna synas mera
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-22 15:49:30 följande:
    Man kan ju alltid deffa, men orkar inte just nu...
    Kändes knappt som att du behövde det
  • Thomas 66
    Fattig student skrev 2011-06-22 20:46:31 följande:
    Med deffa menar jag inte att gå ned i vikt, men du kanske antog pga min vikt att jag inte hade så mkt huderhudsfett. Men jag ska köra som du säger, mer protein. Alla kan ju inte bygga synliga muskler. Visst syns det, men du förstår säkert vad jag menar.
    Lite genetiskt är det ju, jag äter ca 2g per kg kroppsvikt.Märks rätt mycket faktiskt . Prova en proteindrink, med lite snabba kolisar  precis innan och efter träningen. Är ju inte alla som orkar äta en kyklingfile och en burk tonfisk varje dag
  • Thomas 66
    OnMyWay skrev 2011-06-22 23:00:09 följande:
    1 månad.. Och tränar ca varannan dag dessutom..
    Vad tränar du ? Men försök att räkna lite på vad du äter, lite trist kanske men ett bra sätts att få lite mera koll
  • Thomas 66

Har ett värdsligt problem , hur förvarar man paprika så att den inte dör direkt

• Thomas 66

Va bra ska prova det.Äter en halv varje kväll och sista veckorna har dom varit helt mjuka dagen efter. Men halvöppen påse kanske är melodien 

• Thomas 66

Kör igenom hela kroppen om du orkar, eller dela på 2 i början.Sen är det bara att köra 2-3 övningar per muskel grupp. Och glöm inte att träna hela kroppen, ett riktigt tungt ben pass ökar ju hormonhalten så det gynnar ju andra muskelgrupper med. Så ta i som f.n när du har kommit igång så kommer det att gå bra

• Thomas 66
    ETSS skrev 2011-07-11 10:25:23 följande:
    Förresten kan 12 * 2 vara en bra början? Med lite tyngd i maskinerna?
    Är nog bra att ta det lite lugnt första månaden, sen brukar jag kör ca 3 set per muskel. Sikta på tior i början, men klarar man bara 6 eller 8 i sista så gör ju inte det något heller. Tror att styrke lyftare kör 5-6 or och mindre med ibland, så räcker det för dom så borde det ju räcka till oss vanliga med.Men känns som att sådant blir ett långt senare problem, så kör det som känns bra och kämpa på
  • Thomas 66
    Scratchy skrev 2011-07-15 19:03:22 följande:
    Jag har jättesvårt att äta mycket mat. Blir mätt snabbt och kan inte äta igen på flera timmar.

Vilken mat är bäst att äta för att få i sig så mycket av det man ska som möjligt även om man håller portionerna små?
    Köp en mixer och blanda lite protein drinkar ca 2 gram per kg kroppsvikt per dag, men du behöver kolhydrater och fett med. Kör kolisar under dagen  med protein och fett och mest fett protein på kvällen. Sen behöver du snabba kolisar och protein innan och efter träning.Så det här med när var och hur man ska äta beror ju lite på när man tränar
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!