Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Birdie skrev 2011-07-13 17:20:02 följande:
    Vilken mysig tråd.
    Tänkte höra om ni hår några tips på träning man kan göra själv.
    Kommer dröja några månader innan jag kan börja på gym men vill liksom börja redan nu.
    Springa är något jag inte klarar av på grund av astma. Så vill gärna kunna träna till mig en smalare midja, några bra tips?
    Hello!

För att få en smal midja måste du först se över kosten. Och dessvärre kan man inte punktförbränna fett tyvärr. Eftersom du inte kan springa så råder jag dig till promenader på ca 30 minuter eller mer varje morgon.
  • Paradigm
    Scratchy skrev 2011-07-13 17:15:45 följande:

Hej! Ni verkar ju störtsköna i den här tråden (som människor som tränar brukar vara).

Jag skulle vilja ha lite råd (och gärna lite uppmuntran). Jag tränade kampsport när jag var yngre, men fick problem med hjärtat. Efter att ha åkt ambulans från flera träningar så la jag ner all träning.

Nu är hjärtat opererat och jag kan träna som jag vill. =D

Problemet är bara att jag misslyckas kapitalt med träningen hela tiden. Jag blir alldeles för ivrig och sliter ut mig, blir sjuk, väntar tills jag blir frisk och börjar om på samma grej igen. Så nu har jag tänkt att jag borde sätta upp mer långsiktiga mål, så jag har bestämt mig för att vara i perfekt form till beach 2012.

Jag är naturligt smal (på gränsen till spinkig) och har svårt att lägga på mig vikt. Och det är muskler jag vill ha.

Några tips på hur jag ska lägga upp de första månaderna?

Eftersom du är spinkig så skulle jag köra mycket på kolhydrater (råris, potatis, fullkornspasta, fullkornsbröd etc) och protein samt äta mig mätt vid varje måltid. Jag skulle köra på tunga vikter.
  • Paradigm

Nu är det dags för träning. Det blir löpning, cykling samt styrka i vanlig ordning.

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-14 09:37:44 följande:
    Alltihop på en och samma dag? Du är duktig :)
    Jepp! Men idag hade jag riktig träningsvärk i benen trots en vilodag så det blev lugn joggning 4,5 km på 25 minuter samt relativt lugn cykling på 5 km, 10 minuter. Styrketräningen skippade jag idag, men annars så. Det får bli styrketräning i annan form idag. Ska nämligen flyttpacka och flytta en hel del saker.
  • Paradigm

Efter träningen blev det en banansmoothie och FinnCrisp med äggvita och philadelphiaost. Vad äter ni efter träningen?

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-14 12:21:08 följande:
    Tyvärr mest onyttiga saker men inte så mycket. Ibland slänger jag in en och annan banan :) Jag har faktiskt fått sug efter FinnCrisp sedan jag började vara på den här tråden, dessutom låter efterträninsmaten som poesi då du beskriver vad du äter. Brie måste funka fint till FinnCrisp?
    Allt funkar till FinnCrisp om du frågar mig.
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-14 12:23:09 följande:
    Nån färdig recoverybar eller recoverydrink.
    Egen smoothie med bl a banan, kvarg och mjölk.
    Frukt och nötter/rostade bönor.
    Oststavar och frukt (vindruvor t ex).
    Åh, oststavar och vindruvor är ju riktigt gott. Det kan man ju nästan äta som godis en fredagskväll. Så gott!
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-14 12:33:18 följande:
    Ska gå iväg och styrketräna i kväll då gymet öppnar där jag bor. Är rädd för att det blir lite onyttigt sen. Men senare i veckan då jag ska handla mat finns det viss risk att det slinker ner ett paket FinnCrisp i matpåsen Glad
    Hehe Skrattande
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!