Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

Skoj att läsa lite hur era pass ser ut. Kan ju skriva lite om mina med...Tar gärna emot tips på alternativa övningar!

Pass 1 - Axlar, bröst, triceps
    Hantellyft åt sidan 3 x 8
    Stående hantellyft framifrån 3 x 8
    Axelpress (antingen med hantlar eller skivstång) 3 x 8
    Hantelflyes 3 x 8
    Bänkpress 3 x 8
    Enhands tricepspress 3 x 8
    Triceps kickbacks 3 x 8
    Liggande tricepspress med curlstång 3 x 8

Pass 2 - Rygg, biceps
    Latsdrag 3 x 8
    Sittande kabelrodd
    Ryggmaskin 3 x 8
    Enarms hantelrodd 3 x 10
    ryggresningar 3 x 8
    hantelcurls 3 x 10
    curls med curlstång 3 x 8

Pass 3  - Ben, Mage
    Utfallssteg med viktsäck på ryggen, ca 20 steg x 3
    Bencurl 3 x 8
    Benpress 3 x 8
    Vadpress 3 x 10
    Benspark 3 x 8
    Crunches på pilatesboll 3 x 15
    Abcoaster 30 vänster, 30 höger, 30 raka
    Plankan

Värmer upp med cirka 15 minuters cykling inför varje pass.

Åsikter?

• Jennnyn

Tips på gott kvälls-snacks när man kan tillåta sig att vara lite onyttig, men behöver något substitut för godis, kakor och chips!

Kesella vanilj med frysta micrade bär. Godast är när de är lite halvfrysta, men ändå "varma".

Eller kan man göra som jag gjorde ikväll. Tärnade en halv galiamelon och lade i en liten skål. Sedan klickade jag på kesella vanilj, ungefär en halv burk- Supergott när kesellan och Melonen blandades.

Nötter (förslagsvis cashew eller valnötter eller blandat.) Ringla över honung, lite flingsalt och chiliflakes. Rosta i ugnen tills det fått färg.

• Jennnyn

Det är många som faller in i svackor vid denna årstid...kram till er, men ni kommer ta er upp igen!

• Jennnyn

Var ett par dagar sedan jag var på gymmet, men jag har arbetat en del med kroppen ändå, med två ridpass och en massa hö-lastande igår.

Idag har jag inte kunnat ge mig iväg, på grund av en låsning i nacken med spänningshuvudvärk som följd. Dessutom tappade jag ett skåp på foten tidigare ikväll, så jag har jätteont på ovansidan, ungefär i höjd med vristen. Ibland är jag ett riktigt klantarsle....Det börjar bli blått, men jag hoppas det inte blir värre.

• Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-09-07 21:39:27 följande:
    Ett skåp? Aj! Inga skyddskor?
    Ja, ett sko-skåp! Fullt med skor i dessutom....Vet inte varför, men jag fick för mig att jag skulle flytta det lite åt sidan och lyfte det en liten bit för att dra det åt sidan. Då gav ena benet på skåpet vika, för tydligen lyfte jag inte tillräckligt, och där var lägligt nog min högerfot....Aj-aj!
  • Jennnyn
    ETSS skrev 2011-09-07 21:30:14 följande:
    Jag behöver mattips av er, så om ni kan hjälpa mig är jag tacksam Glad
    Jag ska göra rätt avancerade ämnesomsättningsprover men det tar tid och jag går ner i vikt.
    Just nu vägar jag 52 kg och är 166.5 cm lång. Dessutom är jag inte 20 år, utan 42. Jag vill inte se gammal ut om sanningen ska fram, jag håller mig hyfsat väl, men börjar se alltför tunn ut.
    Jag äter; socker, fett, kolhydrater och lite frukt och grönt. Finns det något jag kan göra för att bygga muskelmassa?
    Kör på gainer (protein med högt kolhydratsinnehåll) efter träningen eller som ett extra mellanmål. Byt ut chokladen mot protein-bars (sådana som fungerar som måltidsersättare, typ nutrilett). Ät mer kolhydrater, ha jordnötssmör på smörgåsen (eller bred på extra smör). Ha grädde i kaffet. Underhåll konditionen, men minska på konditionspassen och öka på styrketräningen. Kör färre repetitioner och tyngre vikter.
  • Jennnyn

Är det någon av er som har erfarenhet av aminosyror? Jag har en burk hemma, men vill gärna höra mig för innan jag börjar använda det. Det finns ju olika sorter vad jag förstått, men den jag har är BCAA. Den ska öka fettförbränningen och muskeltillväxten (enligt vad jag googlat mig fram) och tas innan träning.

Åsikter och/eller erfarenheter?

• Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-09-07 23:29:28 följande:
    Jag syftade på skyddskor som man har i ett arbete. Fick för mig att du jobbade inom något sådant då du flyttade ett sko-skåp. Skrattande
    Näe, inga skyddsskor för fem öre. Hederliga strumpfötter då detta var hemma i hallen. Min fot är ganska så blå för tillfället.

Jag jobbar på ett demensboende, så det blir en hel del fysiskt arbete med tunga lyft, mycket springande på larm o.s.v. Får med andra ord en del motion på jobbet, speciellt idag när det körde ihop sig på eftermiddagen. Jag tog löpet mellan avdelningarna och hade önskat att jag kunde klona mig. Blev rejält svettig
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!