Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

Nu blir det ett träningspass för axlar, bröst och triceps! Känns skönt att vara igång igen! Däremot vågar jag inte lassa på fullt så mycket som jag brukar. Kroppen är inte 100 procent återhämtad ännu.

• Jennnyn

Hej hopp! Idag blir det antagligen en träningsfri dag för min del, såvida jag inte får tid över senare ikväll. Jag ska nämligen skruva isär stora möbler inför flytten på lördag. Bara det lär väl i och för sig bli en slags träning Har en del städning också att ta tag i....Inte speciellt skoj! Dock skönt när man kommit på plats i den nya lägenheten och kan börja inreda.

• Jennnyn

Hej på er allihop! Jag har inte hängt med i disskussionerna sista dagarna för jag har haft fullt upp med att flytta! Dessutom har min dator krashat Hoppas allt går bra för er med träning, kost osv! Själv ska jag till gymmet nu ikväll för första gången sedan i torsdags! Har visserligen fått en del träning av att flytta från tredje våningen utan hiss, tömma förrådet på fjärde våningen utan hiss samt flytta in två trappor upp, utan hiss såklart under två dagar sprang jag upp och ner som en tok med tunga möbler. Det känns i kroppen!

• Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-09-01 13:35:51 följande:
    KATASTROF!

Jag har varit borta i 2 dagar och kosten har varit under all kritik. Vi har bl a ätit på Wendy's. Jag vet inte om det finns i Sverige. Det är en amerikansk snabbmatskedja där de bl a säljer megastora hamburgare med megastor pommesfrites och med en megastor Coca Cola. Cheesecake har också åkt ned i magsäcken. Så nu är magen allt annat än vän med mig. Uppsvullen, magknip, irriterad osv. Jag begriper mig inte på de som lever så här.

Ikväll står det löpning på schemat.
    Du är ju så himla duktig annars, så då kan man få slarva någon gång ibland. Däremot vet jag vad du menar med att magen reagerar så när man är noga med maten annars!
  • Jennnyn

Hej på er!

För min del har det blivit ganska tamt med träningen sista veckorna, dels på grund av den envisa förkylningen jag ådrog mig och dels för att jag helt enkelt inte haft tid....

Igår var jag ute och red och det ska jag även göra idag. Red en annan häst än den jag brukar rida och denna häst är dels väldigt stor och dels stark och pigg som attan, så det krävs en hel del ben för att hålla honom i schack! Det känns i benmusklerna idag, så jag hoppas att jag orkar

• Jennnyn

ETSS: Jag hjälper en kompis med hennes häst ett par ggr i veckan. Det är lagom just nu, för jag hinner inte ha egen häst längre.

Annars har jag haft häst i många år och ridit sedan femårsåldern!

• Jennnyn

Ja, visst är vi bra? Alla ska vara stolta över sig själva tycker jag!!

Förresten, jag testade Kesella rabarber igår. Den var riktigt god (jag vet att någon skrivit om den tidigare i tråden). Dock är det ju inget man kan mumsa i sig varje dag, eftersom den innehåller en del socker. Men som ett proteinrikt alternativ till efterrätt eller lite helglyx är det ju perfekt!

Nu ska jag ställa mig och rensa ett par dl kantareller som jag fick av en kollega. Dessa tänkte jag steka och ha på smörgåsen nu innan jag lägger mig. Lite sen kvällsmat, med andra ord.

• Jennnyn

Jag har inte kommit igång med min deff ordentligt, men jag har åtminstone börjat tänka på vad jag stoppar i mig senaste veckan. Det har inte blivit en massa skräp på samma vis som under semestern. Ställde mig på vågen igår och jag hade gått ner ungefär ett kilo sedan förra veckan. Nu har jag bara ett kg kvar till den vikten jag hade innan semestern.

Egentligen vill jag inte gå ner så mycket mer, men istället omvandla lite fettvikt till muskelvikt.

• Jennnyn

Såhär ensam var jag på gymmet ikväll Har man inget liv alls när man väljer att träna en lördagskväll när alla andra är ute och roar sig eller myser med sina familjer?

• Jennnyn
    bandit skrev 2011-09-04 15:16:24 följande:
    Tack för svaren! Jag har i princip sett börjat från noll, är trött på att vara lat och rund och har känt att lägga om kosten inte har varit nog. Jag har nog någon form av grundkonditon lång inne, och har periodvis varit mer eller mindre igång med antingen ridning eller cykling (långa sträckor). Men du har rätt Primrose, det är verkligen en rivstart. Jag tror jag ska köra så att jag tar lite kortare pass, styrka blandat med cardio mest för att få in vanan att gå till gymmet. Jag satsar långsiktigt, vill komma i form och känna glädje och entusiasm för träningen! Beach 2012 - here I come :D
    Välkommen till tråden! Jag känner igen mig i det du skriver, för jag var ungefär i samma sits för knappt två år sedan. Jag hade en del övervikt, men innerst inne fanns konditionen efter att ha haft häst i många år och ridit flera gånger i veckan. Sedan följde dock flera år utan någon form av motion och då smög sig självklart kilona på mig..

Bestämde mig som ett nyårslöfte inför 2010 att jag skulle ta tag i mitt liv, träna och äta bra. Jag har sedan dess gått ner dryga 15 kilo och idag mår jag mycket bättre än någonsin tidigare. Har blivit en riktig gymråtta

Bilder från min viktresa finns i mitt galleri!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!