Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2015-01-23 10:30:36 följande:

Gymmet igår efter att ha åkt på en manlig förkylning. Good be dammed. Orkade inte många knop. Detta får bli en vilovecka typ. Försöker få till ett kort joggpass imorhpn. Mina ben var nog ändå övertränade. Vi ska ha sexårskalas på söndag så jag bakar en hoper med kakor. Tålamodsträning - testa att göra hallongrottor i knäckformar.

Ja dom ska vara hårda har jag hört, jag har aldrig råkat ut för en själv så jag kan inte svara på hur de är

Här börjar sjukstugan att gå över, dottern var riktigt dålig i 3 dagar. Hon var sjuk rätt länge och är inte frisk än, men hade 39-40 graders feber i tre dagar. Fick åka in och inhalera ett par ggr då det sätter sig på andningen och hon syresätter sig dåligt vid hög feber. Dottern sov inte heller mer eller mindre på nätterna.
    Sambon är gravid och varit sjuk, har även en högriskgraviditet pga hur den förra gick och hon behövde även söka vård pga det häromdagen.

Tror jag "måste" åka på tjänsteresa snart och vila upp mig, min egen förkylning har jag inte riktigt haft tid att fundera på. Men skam den som ger sig, på söndag räknar jag med att kunna träna ett lättare pass igen då jag inte har ont i halsen längre.  

Blev mycket gnäll men någonstans måste man ju kväsa ur sig det åxå..
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa

Pass 11 2015

Tog det väldigt lugnt och tränade ca 45 min.

Övade på powerclean, blev faktiskt ett pb ändå med 85 kg Har som mål att komma över 100 kg och det är inte så fruktansvärt långt kvar. Gjorde ett försök på 90 men missade, en bättre dagsform så hade det gått.

Vadpress och bicepscurl

• Studentpappa

Pass 12 2015

Fortfarande rätt lugnt tempo.

Benböj

5x3 100kg

4x5 70kg

Vadpress

5x6 40kg

Var är det med tjejer och för små tights? Är det inte bättre än erkänna för sig själv att man nog behöver medium istället för small. Och med det så behöver inte vi andra ser hela röven så fort de töjs ut. Jag ser inget charmigt i en svettig röv på gymmet, givetvis kompletteras detta av string. Nej fler borde haka på trenden att ha shorts över sina tights..!

• Studentpappa
    MissKaos skrev 2015-01-27 21:30:56 följande:

Tar jag på mig M får du ett gött garv det blir ju nån form av bagystyle..

varför går folk till gymmet utan att ens svettas?

Kortbyxor över? Varför? Blir inte drt varmt?Det har jag när jag löper ibland för att slippa frysa om gluttarna...

Alltså passar small är det inga problem, men har man för små så töjs de ut och blir genomskinliga. Väldigt vanlig syn, jag tycker det är rätt otrevligt. Kan inte tänka mig att tjejer uppskattar full insyn i röven på en man heller.

Jag har shorts främst för att dölja ballen som annars framträder olika smickrande i enbart tights. Rövsvetten syns ju skapligt också, jag blir oftast sjöblöt i svett. Jag kan inte ha speedos på stranden heller, det sitter i ryggraden....
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-01-27 22:28:07 följande:

Är man som jag liten men med lite fyllning på rumpan är det svårt. Medium glider ner (rövspringan är inte heller rolig att visa) medan jag kanske får genomskinliga tights när jag knäböjer. Vet ej, och bryr mig icke. Jag är liksom inte på gymmet för att tillfredsställa/störa någon snubbes syn, utan att träna i kläder jag finner bekväma.

Vi har många tjejer med mycket muskler och bra bredd på rumpan och jag har aldrig sett fenomenet hos dom. Det brukar drabba dem som använder tightsen som gördel. Klart man kör i det man vill men jag kommer fortsätta tycka att det är störande att behöva se röven på folk offentligt.

Vi hade en gubbe i bar över på löpbandet häromveckan det var lite för bekvämt
  • Studentpappa

Lite överdrivet kanske, men detta+rövsvett=Kräks

Och det här ser man inte normalt hos folk med rätt size på sina tights Cool

• Studentpappa

Biggest loser nu! Kul program tycker jag, roligt att se hur galen förvandling det kan bli. Hristos (stavning) som vann ifjol var ju helt galet. 

Jag skulle vilja få chansen själv att idiotträna dagarna i ända i en månad eller så och se hur hårt det går att pusha sig själv

• Studentpappa
    K grrl skrev 2015-01-28 22:12:31 följande:

Gillar också Biggest!

Jag har påbörjat ett nytt program, PHUL. Mer inriktat på styrkeutveckling än det jag gjort innan - spännande, även om det är ungefär samma övningar som jag brukar göra. Bröst, rygg och armar idag (upper hypertrophy). Ben imorgon. Längtar.

Börjar äntligen nå upp i ungefär samma vikter och reps som innan lungsjukorna. Massor har hänt senaste två veckorna bara. Ligger dock fortfarande under i knäböj, men har jobbat massor med teknik, så frågan är om det spelar in.

Efter att jag köpt mig ett par lyftarskor så har jag märkt vilken skillnad det blivit i lyften. Så jag har också börjat om i benböj och verkligen tränar på tekniken, har fått till helt andra vinklar. Träningsvärken är brutal trots att jag kör på samma vikter

Jag känner mig mycket säkrare nu på tunga böj. Men jag orkar inte lika många reps så jag antar det tar några pass till innan allt sitter. Jag jobbar med en bb nu, helt jävla sjukt vad karln äter, jag tyckte jag åt mycket tidigare, han äter tre lådor om dagen på jobbet!
  • Studentpappa
    Illusion skrev 2015-01-28 23:13:51 följande:

Hur mkt tränar de i Biggest loser? Får de inte skador?

Dom tränar flera pass om dagen och äter lite så det brukar bli rätt mycket skador. Sen har dom idiotiska sprinttävlingar för att göra bra tv, det är aldrig bra för otränade människor.
  • Studentpappa

Pass 13 2015

Ikväll var det hårt.

Uppvärmning:
    On the minute 9 min.
    min 1 15 burpees
    min 2 20 situps
    min 3 25 airsqauts

(A) 2 varv på tid:
    25 kb swing 24 kg
    20 wallball 9 kg
    15 burpees
    vila 3 min
    2 varv på tid
    25 kb swing 16 kg
    15 wallball 9 kg
    10 burpees
    vila 3 min
    1 varv på tid
    75 kb swing 16 kg
    50 wallball 6 kg
    25 burpees

Del A tog 31 min. Jag hade kramp i vänster sida av vekryggen nästan hela passet, var ett helvete och anledningen till att jag sänkte vikten på kettlebellen.

Missade Ninja warrior också! Måste testa om det går på 5play

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!