Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

ETSS skrev 2011-08-21 16:13:32 följande:
    Hur länge har du varit feberfri?

Jag hade lite småfeber senast i förrgår. Hade ont i halsen ett par dagar och hade feber. När febern försvann kom hes-heten och igår hade jag som sagt var ingen röst alls. Idag kan jag få fram enstaka ord, men håller tyst mestadels Är lite snuvig också, men känner mig inte "sjuk" i kroppen...

• Jennnyn
    ETSS skrev 2011-08-21 16:24:26 följande:
    Jag skulle kanske ha tagit en långpromenad om vädret tillåter och låta kroppen återhämta sig lite till, fast jag förstår att du längtar Glad
    Det kanske går bra om du tar det försiktigt?
    Jag avvaktar lite till och försöker hålla mig ifrån det idag, men blir jag allt för rastlös ikväll kanske jag kör ett lugnt pass

Snart blir det iallafall en promenad i det härliga vädret.
  • Jennnyn

Tack så mycket för råden, snälla ni

Det blev en ganska lugn promenad. Tog en omväg till affären och tillbaks och passade på att handla samtidigt. Ett paket Carte d'or "White chocolate and red berries" slank ner i korgen, bara sådär! Är ju som jag nämnt innan glass-tokig och intalar mig att det är bra för halsen och hes-heten

Jag har sneglat på träningsväskan ett par gånger, men väntar nog tills i morgon iallafall. Då ska jag även ut på en ridtur, vilket jag ser fram emot

• Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-08-21 18:51:32 följande:
    Usch, är så uttråkad. Är själv ikväll.

Funderar på att göra en smoothie ikväll som jag drack till mellanmål. Den var väldigt god. Den bestod av hallon, mjölk,  en halv banan och lite sötningsmedel. Skulle vilja göra någon smoothie på mynta, att den ska ha någon slags mintsmak...? Får bli att googla.
    Jag är ganska dålig på att variera mig när det gäller smoothies, men den jag brukar göra består av vaniljyoghurt, frysta hallon/blåbär och en skopa proteinpulver med vaniljsmak (kan uteslutas). Vill man lyxa till det på helgen eller när man känner att man vill unna sig något extra kan man även ha i ett par klickar vaniljglass. Mixa allt i blender.
  • Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-08-21 20:02:16 följande:
    Okej, den kör jag på fast mjölk istället för vaniljyoghurt. Riktigt god! =)

Ang glass så undrar jag om man inte kan göra egen proteinglass i form av naturell yoghurt mixad med valfri bär, banan och med en skopa (eller mer) protein. Låta det sedan stelna i frysen och sedan äta som glass. Kanske funkar eller?
    Det borde funka att låta stelna i frysen....Vilken bra idé för en glassälskare som mig! Ska absolut testas
  • Jennnyn

Idag ska jag ut och rida en sväng! Det får bli lite mjukstart för min del, trots att halsen fortfarande krånglar. Dock är den betydligt bättre idag!

• Jennnyn

Jag ställde mig på vågen förut. Har inte vågat göra det sedan början av sommaren. Med tanke på hur slarvig jag varit med maten hela sommaren hade jag räknat med åtminstone 3 kg upp. Blev faktiskt lite förvånad över att jag "bara" gått upp 1,5 kg.

I morgon börjar jag arbeta igen och då blir det lättare att komma in i fasta rutiner.

• Jennnyn

Har varit ute och ridit ett svettigt pass i skogen. Benen fick sig en ordentlig genomkörare balansen fick sig också en prövning, på grund av en glad häst som var mer i luften än på marken!

• Jennnyn

I dag är första dagen på arbetet efter semestern. Känner mig helt slut redan... igår blev det ett lugnt rygg och bicepspass efter ridningen. Tyckte att jag hade varit sjuk tillräckligt fortf lite hes men det blir bättre för var dag som går!

• Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-08-23 19:18:11 följande:
    Vi har också fått det som träningsform på gymmet. Man kanske skulle testa. Behöver man handskar?
    Jag skulle rekommendera handskar, för man skrapar emot lite här och var Kettlebells är skoj! Jag hade ockdå grym träningsvärk efter första gången!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!