Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

K grrl skrev 2015-01-10 22:15:47 följande:

Jag har gjort mitt första pass hemma! Det blev sex set front squats, fyra set romanian deadlifts, tre set glute bridges med isohold och två set resistance band good mornings. Kändes bra - men jag behöver nog en ställning.

Roligt med grejer hemma, det är ju helt klart jobbigt att behöva frivända upp vikter för benböj

Nu ska jag upp och skotta, grymt insnöade idag. Så nu blir det skidspår och slalom!
    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Studentpappa

Inget pass idag förutom snöskottning och snölek, kollade mitt aktivitetsband och hade 17500 steg idag. Tror det är skarvat av vibrationerna från snöslungan Men en aktiv dag blev då så det är nog inte så väldigt mycket fel.

Sambon fick en mat/bakvåg i födelsedagspresent för ett tag sedan så jag roade mig med att väga lite mat ikväll. 3000 Kcal + en proteindrink. Då vi inte äger någon våg så har jag ingen koll på vikten, tog dock fram måttbandet.

Överarm 38 cm
    bröst 109 cm
    mage 88 cm
    lår 60 cm

Vaderna är sorgligt klena så där mäter jag inte ens. Både bröst (är väl iofs latsen som växt antar jag) och ben växer, armar och mage står still, känns rimligt som vi tränar.

• Studentpappa

Snatch balance teknik:

Först med pinne

Stång 20 kg

30 kg

Wod Amrap 10min

Push jerk 60 kg x 5

Kb swing 15x24kg

Boxjump 60cmx10

Hann fyra varv precis.

Avslutade med lite biceps och Kettlebell carry walk. Sen snöskottning tills nyss

• Studentpappa

Snatch balance teknik:

Först med pinne

Stång 20 kg

30 kg

Wod Amrap 10min

Push jerk 60 kg x 5

Kb swing 15x24kg

Boxjump 60cmx10

Hann fyra varv precis.

Avslutade med lite biceps och Kettlebell carry walk. Sen snöskottning tills nyss

• Studentpappa

Jaha det hade gått iväg, aja inte meningen med dubbelpost. Pass nr 7 2015 iaf

• Studentpappa
    MissKaos skrev 2015-01-12 20:15:56 följande:

Skivspinn igår. Jobbigt.såklart särskilt dom 7 intervallerna på cykeln på slutet. Stör mig dock att jag får köra knäböj m 30kg på stången. I gymmet tar jag ju betydligt mer.. hittat en bra instruktör som kör 14-14-12 på alla övningar. Passar mig bra.. vill ju ha lite fler reps men inte nöta massor som vissa gör..

Idag plågsamma 7km. Sablar. Bara jobbigt motstånd regn vind och träningsmissär. Imofgon gymmet förhoppningsvis. Och intervaller backe på onsdag. Torsdag vila!!

Får du inte välja dina vikter själv? Pumpstängerna som finns på vårt gym rymmer 60 kg.
  • Studentpappa
    MissKaos skrev 2015-01-13 19:49:30 följande:

Jodet klart jag får välja själv.. tar inte lika mkt.. alltså orkar mkt.mindre!!

ahaaa jag som fattade trögt
  • Studentpappa
    MissKaos skrev 2015-01-13 21:04:22 följande:

Jag såg förmig hur instruktören bara NEEEEJ! DU DÄR! AV MED VIKTERNA! Här äre JAG som besrämmer!

Jag är lite skadad av crossfiten, där är det lite så. Det är på förväg rekommenderade vikter för övningarna, fast där är det snarare åt andra hållet. 

-Snäääälla kan jag få köra liiite lättare
  • Studentpappa

Nya lyftar/hybridskor ligger och väntar på posten. Inov-8 Fastlift 335 hoppas de sitter som ett smäck så ska jag göra pb i böj ikväll!

130 here i come

• Studentpappa

Pass 8 2015:

Böj:

Uppvärmning upp till 90 kg och sedan körde jag ett gäng där.
    Inget 130 kg ikväll men det kändes skitbra med skorna, blev dock lite andra vinklar på ben och fötter så det var ovant. 
    1x100 kg
    3x1x120 kg parallellt 
    4x5x100 kg djupa
    vadpress 
    4x6 25 kg stoppade i toppläget tills det krampade, får märkligt nog ingen kontakt om jag kör tungt. Kanske därför mina vader är så sorgliga..

Sedan avslutade vi med chins+toes to bar körde 5 chins sen direkt 5 ttb och fem varv fast vi vilade mellan varje varv. Chins med enbart kroppsvikt känns jättebra nu efter att ha kört med extravikt.

Tittade på tyngre.se på facebook där en juniortjej dunkade 200 kg i böj och fick det att se skitlätt ut. 150 cm kort! Så jävla fränt, fattar inte hur tyngdlyftarna blir så inihelvete starka. 

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!