Inlägg från: Jennnyn |Visa alla inlägg
  • Jennnyn

Träningsnördar - här samlas vi!

Ikväll ska jag ut och rida! Det blir skoj Hästarna har haft några veckors sommarvila, men nu är det dags att köra igång igen!

Förresten, jag fick tipset att blunda när det känns som om man inte orkar fler repetitioner. Man "stänger liksom av"  allt runtomkring och går in i sig själv. Då orkar man oftast ta sig igenom repetitionerna. Jag testade detta igår vid bicepscurl och ryggresningar. Vet inte om det bara var en tillfällighet, men jag orkade ta mig sjutton ta mig igenom alla reps!

• Jennnyn

Det är verkligen hemskt när man måste ta bort sin häst. Jag har haft häst ända sedan jag var liten. Man blir lika ledsen varje gång.

Numer har jag lagt att ha egen häst på hyllan, av tidsbrist bland annat. Dessutom är det ju inte direkt gratis... Istället hjälper jag en kollega med en av hennes hästar ett par gånger i veckan. Det är precis lagom för mig just nu

• Jennnyn

Har varit ute på en härlig ridtur ikväll, vilket var dagens motion. Snart blir det även en långrunda med hunden!

• Jennnyn
    ETSS skrev 2011-08-17 08:33:13 följande:
    Godmorgon Glad
    Kvällsträning igen. I dag blir det fokus på rygg/mage, ben. Ska testa att öka lite vikter och se om jag överlever det Glad
    Klart du fixar att öka vikterna Lycka till!
  • Jennnyn
    Evenstar skrev 2011-08-17 06:41:08 följande:
    Godmorgon tjejor,

Lite uppdatering. Jag går på all möjlig smärtstillande förutom antibiotika och när jag åkte in pang bom så låg min sänka på 122. Jippi. Så nu väntar jag på en operation så de kan ta bort mina halsmandlar. Ugh så banalt det låter. Men så är läget. Jag har ont och ont men tabletterna hjälper hyfsat. In i dimman så ätt säga ;)

Nu väntar och väntar jag på att skiten ska bli bra så jag kan börja försiktigt komma igång. Som tur var så beror det här inte på mig och att jag stressat kroppen utan på en elak bakterie. ;)

Jag vill börja träna igen - jag hade ju värsta planen att fitta till mig ännu mer under hösten. Än så är loppet inte kört. Beroende på när jag ska opereras vill säga. Då är jag tvungen att vara sjukskriven i två veckor - hur ska jag klara det? Förvånad

Fick mitt schema igår - eftersom det är ombyggnationer på gång så ligger mina lektioner på morgonen och på eftermiddagen - dvs jag har 3 dagar där jag har ett låååångt hål för lunch/svarttid.
    Jag funderar på att skaffa mig ett gymkort precis brevid skolan för just de dagarna (blir billigt eftersom kommunen subv, och det kortet jag har är ju gratis eftersom jag jobbar på anläggningen)

Tror ni jag kommer utnyttja det att gå och träna den tiden? Eller är det en vettig idé?

Kram på er!
    Stackare, det låter verkligen inte roligt! Hoppas du får tid för operation så snart som möjligt så du kan fokusera på att bli frisk sedan. Tur dock att det finns bra tabletter, även om man kan bli lite dimmig av dem!

Tänk på att inte stressa igång kroppen, utan ta det väldigt lugnt. En liten påminnelse...Men sådant vet du ju redan

Jag tycker absolut att du kan skaffa ett gymkort om du ändå kommer att ha en del hål i schemat. Du skulle ju kunna be om att få köpa en provmånad eller 10-kort om de har det. Så kan du känna på det i lugn och ro. Att binda upp sig ett helt år direkt kanske kan vara lite dumt, om det skulle visa sig att du inte utbyttjar det.
  • Jennnyn
    godisgrisen skrev 2011-08-17 10:52:45 följande:
    Då kör vi en utmaning du och jag, mellanmål varje dag! För detta fixar vi lätt
    Jag hänger på! Mellanmål är jag verkligen kass på att få i mig. Överhuvudtaget ska jag göra en helomvändning när det gäller kosten. Nu flyttar jag om 10 dagar och kylen är  ganska tom. Så snart jag kommit på plats i nya lägenheten blir det super-deff som gäller. Men fram tills dess kan jag ju åtminstone bli bättre på att äta mellanmål
  • Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-08-17 17:35:41 följande:
    Just det, kollade in olika typer av proteinshake idag - frågan är nu vilken smak man ska ta; jordgubb, vanilj eller choklad?
    Jag undrar även vad ni blandar med; vatten eller mjölk?
    Jag har alltid kört på vanilj, eftersom man då kan variera och tillsätta  bär och annat. Gör man mycket smoothies och sådant skulle jag alltså rekommendera vanilj. Dock har jag tröttnat på vaniljsmaken för närvarande, så just nu kör jag på choklad.

Jag blandar alltid med vatten. Däremot kan man ju blanda med mjölk också. När jag gör smoothie brukar jag ha en skopa proteinpulver, ca 1,5 dl naturell eller vaniljyoggi, 1 dl frysta bär alt. en banan. Mixar allt detta i en blender. Smaskigt
  • Jennnyn

Här är en till som ansluter sig till "sjuklingarna".

Har envis värk i halsen som kommit mer och mer under dagen. Känner mig även lite öm i lederna. Jag har verkligen inte tid att bli sjuk just nu och jag hade planerat ett stenhårt pass ikväll, men dessvärre får jag nog lyssna på kroppen och vila...Är i valet och kvalet för närvarande....

• Jennnyn

Funkar glass som mellanmål när man har ont i halsen? För i så fall har jag ätit mellanmål idag...,Faktiskt sitter jag på motionscykeln och värmer upp just nu. Var alldeles för rastlös för att stanna hemma. Däremot kommer jag lyssna på kroppen och köra lugnt...

• Jennnyn
    MissKaos skrev 2011-08-17 21:10:11 följande:
    Ja, har man ont i halsen är det väl lag på att man ska äta glass?
    Vad bra. Ja, det borde införas i lagboken tycker jag....
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!