• Chief Wiggum

IVF/PGD väntar på eller är igång

Håller tummarna för dig imorgon, Millan!

• Chief Wiggum

För oss tog det exakt ett år på dagen från det att vi pratat med min genetiska läkare till att vi började med sprutorna. Visst ett år är lång tid, men är glad att jag inte visste det från början. Jag har gjort en pgd och första embryot fastnade inte, har två i frysen och ska göra ett försök med en av dem om en månad. Jag har aldrig varit gravid och då heller aldrig genomgått det många andra kvinnor här behöver genomgå, vilket jag är väldigt tacksam över. För mig var det ingen tvekan på att testa pgd även om det tar tid. Jag vet inte om jag hade klarat att göra abort, eftersom mitt genanlag inte är dödligt utan "bara" påverkar gångförmågan i vuxen ålder. Jag är jätteglad att vi får den här möjligheten och väntar hellre lite.

• Chief Wiggum

Jag sa till min chef att jag skulle upp till Stockholm för läkarbesök och tester. Han vet om min sjukdom, så jag ljög inte men berättade inte hela sanningen Flört.

Jag hade först ett nybesök i Sthlm, sen ett för utplock och ett för att sätta tillbaka. Så 2 turer under själva behandlingen om man inte väljer att stanna där. Sen om man har turen att få något fryst så blir det en gång per återinförande.   

Jag väntar på att få göra en FET, men min himla ägglossning verkar inte komma, eller visa sig på testerna. Så jag har nästan gett upp hoppet på att få tillbaka någon eskimå inom närmsta tiden =(. Jaja, jag får tänka att jag i slutändan inte vill att det skulle ha varit på något annat sätt (får jag hoppas).

Håller tummarna för dig LS! 

• Chief Wiggum

FET = Frozen embryo transfer. Från min enda (hittills) pgd fick vi ett färsk och två till frysen. Dock fastnade inte det färska och ska få försöka med de frysta innan vi börjar med medicin igen för fler äggplock.

• Chief Wiggum

Och jag ska till Huddinge på torsdag för att göra en FET, också vårt första FET-försök.
    Yrja, varför behöver man bli stimulerad inför FET? Vi ska bara dit o sätta in, utan några mediciner. Har jag missat något kanske?

• Chief Wiggum

Yrja, jaha då förstår jag. Hoppas det går vägen och att medicineringen går smärtfritt.

• Chief Wiggum

Hej!igår satte de in en blastocyst (FET) som såg fin ut.hoppas hoppas den vill fastna nu,har testdag på min födelsedag.vad är oddsen för det (en på 365).hoppas det blir en bra present då,annars får vi åka upp om en månad igen. Ha en härlig helg!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång