• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Ang tvillingar så känner jag lika som dig Kattflickan. Skulle bara tycka det var jätte kul, självklart skulle graviditeten med alla förhöjda risker vara skärmande och visst så skulle det bli mer jobb men i längden så tycker jag absolut att det är värt det. Jag vet med mig att det kommer bara vara denna graviditeten om den nu går vägen för oss och ev 1 försök till ifall vårt embryo gick att frysa.Vi kommer inte våga försöka på egen hand.
    Ska ringa huddinge imorgon och meddela att vi har testat positvit, tänkte fråga när de vill att man ska göra ul och hur länge man ska fortsätta med progrestron vaggisarna. 

Kattflickan: Tycker att huddinge borde ringa dig imorgon eller iallafall i veckan och meddela hur det blir med er nästa behandling. Äggdonation har varit på tal även hos oss men vi ville som ni först försöka med PGD och ifall det inte skulle lyckas så tror jag att nästa steg skulle vara äggdonation. Det är fantastiskt att det idag finns så många hjälpmedel att man på ett eller annat sätt kan bilda familj. Har ni någon i er närhet som skulle kunna tänka sig och hjälpa till med korsdonation?

/Frida 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • RingRing

Kattflickan: bra att du redan har vänner som skulle ställa upp för er vid en ev äggdonation.

Har idag ringt Huddinge och meddelat att jag testat positivt, de gratulerade

De ville också att jag skulle göra ett ul i slutet av april början av maj så jag har även ringt till den klink jag har gått på här hemma och bokat tid för ul den 2/5 blev det, längtar

• RingRing

Kattflickan hos oss räknas det inte som ett försök om man aldrig kommer till ET.

• RingRing

Ullrika: Förstår kluvenheten inför obduktionssvaret, man vill veta med samtidigt inte. 

Wiggum: Härligt med besked om spray start! 

• RingRing

Chef wiggum jag har inte tagit några omega 3 kapslar innan vårt försök. Har endast tagit 2 st aco kvinna. 

• RingRing

Välkommen till tråden. Gör du din behandling på Huddinge också? Håller tummarna för 3:e gången gillt.

När2blir3 skrev 2012-04-18 20:01:48 följande:
    Hej tjejer! Här är en till som precis börjat spraya. Tredje gången gillt, blandade känslor.

• RingRing

Vi har ju ett par mil till Huddinge och vi har rätt till rese ersättning ifrån vårt hem landsting. Har dock strulat lite eftersom vi aldrig gick något intyg i från Huddinge när vi varit där men vi har ringt i efterhand och fått intyg hemskickade som vi nu ska lämna in.

Nu är det inte ens 1/v kvar tills vi ska på vårt ultraljud den 2/5. Längtar

Ulrika 80 skrev 2012-04-25 20:29:45 följande:
    En liten fråga. Det börjar närma sig vårt första besök och hur har ni gjort som bor lite längre bort? Har ni fått ersättning för resan dit och hem? Och var fixar man det?

Kattflickan, hur har det gått?

RingRing, när var det ni skulle på ert första ultraljud?

Kattflickan: vad härligt att läsa att ni hinner med en behandling innan sommar uppehållet. Då måste det vara närsom ni kör igång ?

När2blir3: tackar för gratulationen, ja det känns helt fantastiskt och vi är så lyckliga
  • RingRing

Det är jätte spännande, bara i morgon kvar sedan är det onsdag

Har ingen känsla som säger ifall det är 1 eller 2, men jag tror nog mer på att det bara är 1. Vi frågade läkaren vid ET hur stor chans det var att båda fäster och hon sa då att ifall man väl har fått ett positivt graviditets test så är det ca 30% chans att det är 2. Återstå att se kommer att bli överlycklig oavsett bara det är någon som bor där inne

• RingRing

Hej!

Nu är vi hemkommna ifrån vårt vul och jag tror knappt att det är sant, 2 st små gryn bor i min mage 2 st små pickande hjärtan och de var precis så stora som dom förväntades vara<3

Dubbel lycka

• RingRing

Ulrika tack

Vi har lämnat in intyg på när vi varit på besök i Huddinge. Intygen har vi lämnat på vårt remitterande sjukhus och vi bor i Jönköping. Om du är osäker på hur du ska gå tillväga så ring till ditt landsting och hör hur du ska gå tillväga för att få reseersättning. Om jag inte minns fel så kommer Ls 1976 ifrån Skåne och hon har tidigare varit aktiv i tråden, jag kommer ihåg att vi vid något tillfälle diskuterade om reseersättning och jag har för mig att hon hade fått det utbetalat. Hoppas det löser sig!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång