• Chief Wiggum

IVF/PGD väntar på eller är igång

Härligt Alexia!

Japp vi har båda ringt. Eftersom vi båda var i riskzonen för överstimulans så vill de att man ringer för att avrapportera att man mår bra. Men det verkar som man kan ringa ändå. Barnmorskan jag pratade med sa att jag gärna fick ringa igen för att höra om nåt mer har befruktats utöver de som fanns i lördags, så ring du sen med efter din operation.

Håller tummarna för dig på onsdag Millan, tror du får fler denna gång. Händer mkt på onsdag för oss alla tre =)

• Chief Wiggum

Nu kommer en väldigt personlig fråga och man behöver inte svara, men visst blir man otroligt förstoppad och svullen av all medicin + operation, eller är det bara "en kompis till mig"? Flört

• Chief Wiggum

Vi tänker ett ägg, men om det inte fastnar så kanske vi tar två i sista omgången eller i nästa.

Jag förstår verkligen om man väljer två eftersom det är flera som haft sorgliga upplevelser och bara längtar efter fler och då är det lika bra att köra på.

• Chief Wiggum

Kattflickan, nä va synd. Hoppas att fler växer till sig. De på Huddinge verkar ju vara väldigt flexibla och har koll så hoppas de blir senarelagt då.

Äntligen hemma igen: Det var 9 som gick till biopsi, varav 4 var friska. Ett som var jättefint sattes in och ett annat lades i frysen. De andra två behöver växa till sig lite OM de ska kunna frysas in så det görs de isåfall imorgon. Man är ju rädd att de ska trilla ut såfort man tar i lite eller rör på sig för mkt, men de ligger ju så skyddade där, men ändå =).

Alexia, sorry om det verkade lite konstigt att jag stoppade dig innan idag, men sköterskan sa "då tar vi samma rum idag som i fredags" och då fattade jag att det var du (eftersom du deklarerade det här innan). Dessutom kände jag igen din karl från i fredags så jag chansade när ni kom gående.

• Chief Wiggum

Glömde skriva att jag har vätska i buken =(, så jag får vara vaksam dagar framöver nu.

• Chief Wiggum

Till mig framstod det som det var upp till mig. Han frågade hur jag/vi tänker och jag sa ett räcker just nu. Så då sa han till kvinnan i luckan att hon/de skulle frysa det andra. Han ville kanske höra min anledning till två ET först innan de gör något. Han visste kanske inte att jag aldrig förlorat något barn eller haft svårt i flera år och att det kanske var därför han frågade.

Jag frågade om man fick ta kort därinne, eller om det ens var något att ta kort på. Då fick jag en ultraljudsbild från apparaten över embryot när det var inne o försökte götta till sig. Det var en härlig service. Hoppas bara att jag inte behöver slänga det...

Glad midsommar

• Chief Wiggum

Millan, härligt! Skönt för dig/er. Hur ser det ut, är det 50% att det är åt ena eller andra hållet.

Ulrika, du verkar vara en tuff kvinna. Hoppas ni får börja snart!

• Chief Wiggum

Alexia, hur går med med överstimuleringen? Ett dygn efter de satte in i mig så svällde min mage och var superspänd, naveln såg ansträngd ut. Det höll i sig 3-4 dagar och nu är den mkt mer avslappnad och nästan tillbaka till dagen innan ET.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång