Jag åker upp på onsdag. Du/ni?
I vårt fall är det jag som har en genförändring med 50 % ärftlighet. Det är en neurologisk sjukdom som ännu inte börjat yttra sig på mig. Man får problem med sin gång, börjar gå på tårna för att tillslut riskera hamna i rullstol. Min mamma är 60 år och kan fortfarande gå, (går med käpp väldigt långsamt och instabilt). Min mormor är 90 och hon klarar sig bra så jag hoppas att det går så bra för mig också. 1/10 som har genförändringen utvecklar inte sjukdomen och den kan när som i vuxen ålder smyga sig på. Så jag gör det mesta jag kan för att förhindra att den börjar sätta igång, såsom träna och stretcha mycket. Det är de långa nervbanorna från "nervcentrum" som påverkas först - därav tågång i och med vaderna. Kanske kommer man på ett botemedel nångång, men har inte förhoppningar på det.
Tycker du ska skippa jobbet imorgon. Jag har sjukanmält mig en vecka i och med resan upp, operation och återinförande. Det var bra jag gjort så eftersom jag inte hade pallat jobba imorgon. Egentligen tog jag en vecka för att man förlorar minst pengar på det i och med karensdag ;). Min chef vet om att jag har denna genförändring och skulle till Stockholm för att träffa olika läkare, dock berättade jag inte hela sanningen, thihi.