• Ulrika 80

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hoppas de inte gör det. Vi var precid på väg att ta på oss för att köra. Tur vi bodde hos släktingar. Men samtigt så verkar det bara vara jag i den här tråden som råkat ut för detta, vilket ju är bra

• Ulrika 80

Kattflickan, gratis till er flicka!

Själv har vi fått en ny tid att åka upp. Preliminärt blir det v 15. Får hoppas att det blir tredje gången gillt.

• Ulrika 80

Det är inte rättvist att vissa inte ska få samma chanser som andra, man kan ju hoppas det kommer en lagstiftning om att alla regioner ska ha samma regler.

Alexia, grattis

Själv har jag börjat med nässpray igen. Jag hoppas det går bättre denna tredje gång. Vi har ju inte fått en enda tillbakasättning så det hoppas vi på. Vi kan inte ha mer otur. Jag är så himla nervös denna gången.

• Ulrika 80

Jag reagerar inget nämnvärt på varken nässpray eller sprutor. Jag kommer att ta större dos spray drnna gången så vi får väl se om jag reagerar.

• Ulrika 80

Tez. Lycka till.

Imorgon sks jag till rmc för att kolla hur många ägg jag har inför plockningen på fredag. Känns nervöst eftersom det är tredje gången vi gör det. Hoppas där finns nåt friskt ägg.

• Ulrika 80

Åh vad tråkigt Tez.

Själv fick jag åka tillbaka o göra nytt Ul eftersom de inte var stora nog i måndags. Men udag fick vi bekräftat att de växt så mycket så att på fredag är det äp och sen om allt går som vi vill så sätts det tillbaka på onsdag nästa vecka. Jag vågar verkligen inte hoppas något denna gången eftersom det gått så dåligt de andra gångerna. Det gäller bara att fortsätta hoppas.

• Ulrika 80

De har inte ringt idag så något av de 16 ägg de plockade i fredags har delat sig. Då är det bara att hoppas att de inte ringer imorgon för då är där minst ett friskt ägg.

• Ulrika 80

De har inte ringt idag så något av de 16 ägg de plockade i fredags har delat sig. Då är det bara att hoppas att de inte ringer imorgon för då är där minst ett friskt ägg.

• Ulrika 80

Det gick inte denna tredje gång heller :'( fattar inte varför det inte kan gå. Inget friskt ägg.

• Ulrika 80

Tack för era ord. Det har varit en tuff tid, gråter om vartannat. De tyckte inte det var lönt att försöka igen så den dörren är stängd :(
    Vi har börjat fundera på äggdonation. Det känns lite konstigt att man ska bära ett barn som rent genetiskt inte är mitt. Men man får väl vänja sig vid tanken sen är det nog inga problem.
    Lycka till ni som har ÄP inom kort!  

• Ulrika 80

Tossen, beklagar verkligen. Samma situation som vi. Försökte 3 gånger men fick inte fram några friska ägg. Sedan dess har vi haft ett missfall till och just nu orkar vi inte mer. Så vi har börjat titta på äggdonation, troligen om allt går som det ska så kan vi åka till Polen nu till våren.

• Ulrika 80

Jag har inte skrivit på länge, men jag har varit inne och läst både roliga nyheter och tråkiga nyheter. Vi lyckades ju inte med PGD och vi satte upp oss för kö för ÄD, men det var väldigt lång väntetid så vi bestämde oss för att försöka själva en gång till trots stor risk. jag är RH negativ så jag kan inte göra moderkaksprov utan måste vänta på fostervattenprov och sedan vänta ca 3 veckor. Jag lyckades bli gravid och nu i veckan fick vi äntligen det positiva beskedet att vi väntar en liten flicka som inte bär mina gener vidare. Så hon kommer inte att få samma problem som jag och det är helt underbart! Jag är nu i v 19 så snart halva tiden har gått :)
    Jag önskar alla lycka till med sina försök antingen om det är med ÄD eller PGD!!!

• Ulrika 80

Tiger; Tack! Jag har en balanserad translokation och har inga problem att bli gravid men risken är stor att de blir för sjuka för att leva. Jag har fått veta att det är helt säkert med fostervattens provet och att det inte finns nån risk för barnet nu lycka till

• Ulrika 80

Kattflickan, Tack ;)
    EGH; Nä det stämmer att man kan göra MP trots att man är RH negativ. Mitt problem är att jag har börjat bilda antikroppar och då kan det vara farligt om man gör MP. Jag har fått en hel del sprutor vid mina sena avbrytande och vid andra tillfällen också, men det har tyvärr inte hjälpt.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång