• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej på er!

LS1976: Vill åter igen säga hur ledsen jag är för er skull. Hur många försök har ni gjort som har lett till ET? Och hur många har ni blivit lovade?

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • RingRing
    iframtiden skrev 2011-11-13 16:27:01 följande:
    Hej! Det var ett tag sedan jag skrev. Har ett kromosomfel och har därför genomgått flera missfall senaste två åren.

I fredags ringde de från Huddinge och sa att det blir vår tur med IVF/PGD efter jul!
    MEN! I går plussade jag! Vet att jag har lätt att bli gravid men hitintills har det ju aldrig gått vägen. Så nu är det som vanligt bara att vänta och se.
    Jag förstår din oro, att gå och vänta innan man vet ifall det lilla livet är friskt eller ej är jätte tufft: Men jag vill ändå säga grattis och jag hoppas att det lilla fröet är frisk och bestämt sig för att stanna kvar. 
    nicolina78 skrev 2011-11-18 12:41:16 följande:
    Åh va roligt att jag hittade denna tråd. Är mitt uppe i detta. När dottern föddes kom de fram genom forskning att både min mamma, jag och min dotter bär på ett syndrom som för vidare till 50%. Vi fick göra vårt första Ivf nu i höst och satte tillbaka. Tyvärr blev det inget +.  Hade nog lite för höga förhoppningar innan och trodde nog att det skulle gå. Nu blir det förhoppningsviss ett nytt försök nästa månad. Går också i Huddinge.
     Välkommen till tråden, beklagar att det inte blev något + vid ert förra försök. Vi är några här i tråden som väntar på att få köra igång med behandling snart så vi får hoppas på många + nästa år.
    Kattflickan skrev 2011-11-18 17:25:16 följande:
    Hej,

Mitt amh-värde är lågt, får se vad läkarna i huddinge säger, om det är någon idé för oss med ivf. Jag känner mig så deppig idag!  
     Nej Jag hoppas innerligt att de låter er få försöka med PGD trots att ditt AMH värde var lågt. Visst har ni haft ganska lätt att bli gravida spontant? 
    Hoppas att de ger er en chans.

ego: Jag tror inte att vi kommer att hinna göra någon behandling innan detta årets slut. Ringde till klinisk genetik i onsdags och frågade hur det gick med vår analys, den var inte klar än. Om vi skulle hinna med en behandling innan detta årets slut så skulle vi vara tvungna att köra igång denna cykeln och idag är jag på dag på dag 19, så om vi inte får ett klar tecken inom 2 dagar så får vi vänta.
    Det gör mig inte så jätte mycket att få vänta en månad mer eller mindre, jag känner mig lugn nu när jag vet att vi står på tur och vad gör en månad när man har väntat i år. 
    Hoppas att ni haft en bra helg!

• RingRing

Hej hej länge sedan jag skrev något här!

Jag har inte alls varit aktiv här, har försökt att koppla bort allt som har med att bli gravid och bara gjort saker för mig själv/ vårt förhållande. Resa, vara i stallet, ja allt som jag vet att jag inte kommer ha tid med ett tag framöver om allt går som det ska. 
    Vår analys är fortfarande inte klar, pratade med klinisk genetik i måndags förra veckan och de sa då att den ska vara klar om 2 veckor, vilket innebär inte veckan som kommer utan veckan efter det. Känns kul, spännande men samtidigt skrämmande att veta att vi snart är igång.

Kattflickan: Har du hunnit att köra igång än? 

LS1976: Vad skönt för er att äntligen fått besked

• RingRing
    Kattflickan skrev 2012-02-05 21:34:41 följande:
    Hej RingRing, jobbigt att det tagit dem så tid att sätta upp er analys! Men skönt att väntan snart är över.Kan trösta dig med att vi fick köra igång rätt omgående efter besöket i Huddinge, hoppas det blir detsamma för er. 

Jag är inne på spraydag 4 idag. Sprayar med Synarela, kör långa metoden. Jag är ju lite glömsk och är så rädd för att missa att spraya att jag har ställt 3 alarm att ringa några minuter innan jag ska spraya. Dessutom har jag satt upp ett utdrag ur min almanacka på insidan av ytterdörren så att jag inte ska ha glömt att spraya innan jag går på morgonen och inte glömma att jag har sprayat

Jag tycker att du gjort rätt i att koppla bort graviditetstankarna! 

Millan

Om vi har tur så kan vi kanske hinna med att börja i denna cykeln, dag 21 är den 20 feb. Jag har inte allt för stort hopp men om det går undan så finns möjligheten. När vi va på besök i okt sa de på huddinge att det ända de väntar på är analysen och att så fort den är klar så är det bara till att köra igång. 
    Jag ska också köra långa metoden, spray synarela och sprutor puregon. 
    Känner du av något ifrån synarelan?
  • RingRing

Hej igen!

Blev lite chockad idag när jag fick ett samtal ifrån Anette bm på Huddinge, vår analys var klar jippie! Fick höra förra veckan ifrån solna att det skulle dröja 2 veckor till innan den var klar men det gick visst fortrare. Jag och Anette har ringt om varandra under dagen, men hon lämnade ett meddelande och bad mig ringa upp på onsdag för då ska hon sitta vid telefonen. Tänk om vi kör igång om ca 2 veckor, underbart!

• RingRing
    Chief Chief Wiggum skrev 2012-02-07 08:00:38 följande:

Åååh vad kul men alla glada nyheter. Vi var där igår och de trodde att det bara skulle ta några få månader att sätta upp analysen om allt går enligt planerna. Så förhoppningsvis är vi igång snart också. Jag är så lättat över detta besök, jag var inställd på att de skulle säga att minst 12 månader skulle de ta innan de kan sätta igång OM de hittar en bra metod och sen en lång kö på det. Det visade sig att de har förberett en pdg för samma sjukdom tidigare, men den slutade i spontangraviditet och utfördes aldrig, men att allt fanns förberett.

Puh!  

Då får vi hoppas att det inte kommer att ta så lång tid innan ni är igång
  • RingRing

Så då var planen upplagd, pratade med Anette i onsdags och jag ska börja att spraya den 20 feb om ca 1 1/2.
    Jag känner mig rädd, som vi har längtat och vänta och nu gäller det. 

• RingRing

Hej hej!

Tänkte bara slänga in en kort liten fråga som jag hoppas att någon av er har svar på.
    Jag har nu hämtat ut alla mediciner inför IVF/PGD men jag kom på att jag ha inte fått några kanyler, behöver man recept eller ska dom automatiskt följa med puregon ampullerna? Tänkte ifall det är apoteket som har gjort fel eller om det är huddinge som har glömt att skriva recept.
    Lite snurrig, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
    Hoppas ni alla har en bra helg!

• RingRing

För vår del är detsamma som för kattflickan vi vill inte försöka på egen hand.
    Vi har förlorat en fullgånget barn i samband med förlossnings samt gjort en sen abort, jag vill göra allt för att minimera risken för ännu en förlust för helt ärligt vet jag inte vad som skulle hända med mig om vi skulle gå igenom ännu en förlust. Det finns aldrig några garantier men jag vill göra allt jag kan för att få ett barn som kommer att överleva.
    Tant groda jag hoppas att ni kommer fram till ett beslut som passar er.

Här hemma är det nedräkning, på måndag börjar jag med sprayen. Är nervös!
    Hur går det för dig Kattflickan? 

• RingRing

Kattflickan: Hur går det för dig? Välkomnar nya till tråden men vill samtidigt beklagar över mf och misslyckade försök. Ego: Idag är jag inne på dag 7 med sprutorna, mår förvånansvärt bra trodde straff skulle känna lite i tjej magen under sprut behandlingen men hittills inget. Var och lämnade blodprov i dag och de ringde ifrån Huddinge för en lite stund sedan. Ska fortsätta med samma dos och göra vul på torsdag. ÄP är grov planerat tills på måndag.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång