IVF/PGD väntar på eller är igång
Hej på er!
LS1976: Vill åter igen säga hur ledsen jag är för er skull. Hur många försök har ni gjort som har lett till ET? Och hur många har ni blivit lovade?
Hej på er!
LS1976: Vill åter igen säga hur ledsen jag är för er skull. Hur många försök har ni gjort som har lett till ET? Och hur många har ni blivit lovade?
Hej hej länge sedan jag skrev något här!
Jag har inte alls varit aktiv här, har försökt att koppla bort allt som har med att bli gravid och bara gjort saker för mig själv/ vårt förhållande. Resa, vara i stallet, ja allt som jag vet att jag inte kommer ha tid med ett tag framöver om allt går som det ska.
Vår analys är fortfarande inte klar, pratade med klinisk genetik i måndags förra veckan och de sa då att den ska vara klar om 2 veckor, vilket innebär inte veckan som kommer utan veckan efter det. Känns kul, spännande men samtidigt skrämmande att veta att vi snart är igång.
Kattflickan: Har du hunnit att köra igång än?
LS1976: Vad skönt för er att äntligen fått besked
Hej igen!
Blev lite chockad idag när jag fick ett samtal ifrån Anette bm på Huddinge, vår analys var klar jippie! Fick höra förra veckan ifrån solna att det skulle dröja 2 veckor till innan den var klar men det gick visst fortrare. Jag och Anette har ringt om varandra under dagen, men hon lämnade ett meddelande och bad mig ringa upp på onsdag för då ska hon sitta vid telefonen. Tänk om vi kör igång om ca 2 veckor, underbart!
Åååh vad kul men alla glada nyheter. Vi var där igår och de trodde att det bara skulle ta några få månader att sätta upp analysen om allt går enligt planerna. Så förhoppningsvis är vi igång snart också. Jag är så lättat över detta besök, jag var inställd på att de skulle säga att minst 12 månader skulle de ta innan de kan sätta igång OM de hittar en bra metod och sen en lång kö på det. Det visade sig att de har förberett en pdg för samma sjukdom tidigare, men den slutade i spontangraviditet och utfördes aldrig, men att allt fanns förberett.
Puh!
Så då var planen upplagd, pratade med Anette i onsdags och jag ska börja att spraya den 20 feb om ca 1 1/2.
Jag känner mig rädd, som vi har längtat och vänta och nu gäller det.
Hej hej!
Tänkte bara slänga in en kort liten fråga som jag hoppas att någon av er har svar på.
Jag har nu hämtat ut alla mediciner inför IVF/PGD men jag kom på att jag ha inte fått några kanyler, behöver man recept eller ska dom automatiskt följa med puregon ampullerna? Tänkte ifall det är apoteket som har gjort fel eller om det är huddinge som har glömt att skriva recept.
Lite snurrig, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
Hoppas ni alla har en bra helg!
För vår del är detsamma som för kattflickan vi vill inte försöka på egen hand.
Vi har förlorat en fullgånget barn i samband med förlossnings samt gjort en sen abort, jag vill göra allt för att minimera risken för ännu en förlust för helt ärligt vet jag inte vad som skulle hända med mig om vi skulle gå igenom ännu en förlust. Det finns aldrig några garantier men jag vill göra allt jag kan för att få ett barn som kommer att överleva.
Tant groda jag hoppas att ni kommer fram till ett beslut som passar er.
Här hemma är det nedräkning, på måndag börjar jag med sprayen. Är nervös!
Hur går det för dig Kattflickan?
Kattflickan: Hur går det för dig? Välkomnar nya till tråden men vill samtidigt beklagar över mf och misslyckade försök. Ego: Idag är jag inne på dag 7 med sprutorna, mår förvånansvärt bra trodde straff skulle känna lite i tjej magen under sprut behandlingen men hittills inget. Var och lämnade blodprov i dag och de ringde ifrån Huddinge för en lite stund sedan. Ska fortsätta med samma dos och göra vul på torsdag. ÄP är grov planerat tills på måndag.