• Kattflickan

IVF/PGD väntar på eller är igång

Livelife skrev 2014-06-12 10:33:46 följande:

Här ligger man och mår illa smile1.gif

Ruvardag nio. phpikt0zL45501.jpg

Grattis Livelife! Illamåendet är ett bra tecken!
  • Kattflickan

Jag fick VUL i vecka 9. Det var första veckan som de öppnade efter sommaren.

• Kattflickan

Grattis Nellang! Vi blev aldrig erbjudna att ta blodprov. Ni kanske ska göra det ändå för att ni ska kunna känna er lugna?

• Kattflickan
    BlivandeMamma84 skrev 2014-06-24 10:07:00 följande:

Har precis pratat med Huddinge och de sa att vi inte har någonting i frysen. Det gick inte att frysa in någon av de :(

Sitter på jobbet och gråter och mår som skit! 18 ägg och bara 1 gick att stoppa in och det fastnade inte heller :( så jäkla besviken på min kropp.

Förlåt tjejer att jag gnäller här :( lycka till er som är på väg till lilla barnet! Kram till er alla!
    Beklagar verkligen! Förstår att du är besviken! Av 18 ägg borde något fler ha klarat sig.

Hoppas det går bättre nästa gång!

Kramar!
  • Kattflickan

Remissen skickades i slutet av oktober 2011 och i februari 2012 gjorde vi vår första PGD.

Nu har vi varit på Karolinska för undersökning inför FET. I augusti eller september kommer vi att göra FET för syskonförsök. Känns spännande!

• Kattflickan

En fråga till er som gjort FET. Jag har en 6- dagars blastocyst i frysen. När jag får en positiv ägglossningssticka ska jag ringa Karolinska. Hur många dagar efter det positiva ägglossningstestet kommer jag att få sätta in ägget? 5 eller 6?

• Kattflickan

Tack för svar Livelife! I mitt fall är blastocysten 6 dagar. Borde det vara 7 dagar efter ÄL test då?

Jag hoppas att ÄL testet blir positivt en tisdag men det kan även blimåndagen.

• Kattflickan

Enina: Jag fick mitt första barn genom PGD, men jag lyckades inte på första försöket, utan det andra. Kring midsommar 2012 sattes guldägget in!

Om ca en månad gör jag förhoppningsvis FET för syskonförsök.

Önskar dig lycka till!

• Kattflickan

Jag är också född 1975. Läkaren sa att så länge stimuleringen påbörjats innan man blir 40 så är det ok. Jag hoppas på positivt ÄL test inom några dagar och sen FET. Om det misslyckas hoppas jag hinna med en stimulering innan jag blir 40 år.

Beklagar att det inte gick vägen, kram!

• Kattflickan

Nej, jag har inte behövt ringa och kolla saker själv, de fixade allt.

Imorgon ska vi göra FET för syskonförsök! Om blastocysten klarar upptiningen.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång