• Kattflickan

IVF/PGD väntar på eller är igång

75 % befruktningsgrad är bra! Hoppas minst ett är friskt!

• Kattflickan

Tossen, blir verkligen ledsen att det inte fanns något friskt embryo att sätta in. Jag tycker inte att 9 ägg låter dåligt. Det kan variera mycket mellan olika cykler hur många ägg man får ut. Jag hade ju ungefär samma utfall som du gällande äggmängd, fast det var 4 st första gången och 8 andra.

Hoppas det blir ett bra samtal med läkaren. Kram!

• Kattflickan

Rymdsemlan, blir så ledsen över att du inte lyckats på dina försök. Förstår hur jobbigt det känns! Kramar!

Har ni pengar att fortsätta försöka privat utomlands? Jag tror de kan vara duktigare på vissa kliniker utomlands än här i Sverige. Dessutom kanske de kan frysa dina embryon och invänta FET?

Vet hur nattsvart allt kan verka. Men jag tror och hoppas verkligen att du ska lyckas! Kramar!

• Kattflickan

BettyBoop: beklagar ert missfall! Kanske jag har en skev bild från det här forumet. Men de flesta har lyckats få barn som gjort OGD här.

Jag själv är ju en lågoddsare. Har 50% risk att få ett barn med DS, har sköldkörtelproblem ( hashimoto), lågt AMH ( svårstimulerad) så jag har fått ut få ägg. Var 37 år när jag gjorde PGD. Ändå lyckades jag få en frisk dotter med PGD.

• Kattflickan

I Uppsala görs en inviduell bedömning, men generellt får man tre försök vid syskonförsök också.

Om jag förstått rätt så bör man höra av sig till KI några månader innan man vill göra Fet. Månaden innan vill de göra VUL.

Vår plan är FET för syskonförsök i augusti/september.

• Kattflickan

Jag ringde ju KI för ett tag sen och frågade bland annat när de skulle ha sommarstängt, nu verkar jag ha tappat bort infon och hittar inget på deras hemsida. Vet ni vilka veckor de har stängt?

Min menscykel är igång igen! I augusti/ september skulle vi vilja göra FET för syskonförsök.

• Kattflickan

Jag är rätt förvirrad! Skrev nästan samma sak i slutet på två inlägg på raken

• Kattflickan

Livelife: Jag håller tummarna!

I aug/ sept är det förhoppningsvis min tur att göra FET för syskonförsök. Jag har redan minskat på kaffekonsumtionen, försöker träna och tar en del vitaminer.

• Kattflickan

EGH: Trist att det inte funkat. Jag tycker du verkat fått ut bra med ägg ändå. Jag har fått ut få ägg, är svårstimulerad men många av dem har blivit befruktade. Första gången fick jag ut fyra ägg. Två blev befruktade och bägge var friska. Båda blev blastocyster som jag fick tillbaka. Fick svagt pluss, tidigt missfall. Andra ivfen fick jag ut 8 ägg, 6 befruktade, två var friska. Ett blev min dotter och ett finns kvar i frysen!

Om du annars lätt blivit gravid så borde du ha en bra chans. Jag håller tummarna för att det blir tredje gången gillt.

Livelife: Det ser lovande ut!!!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång