• Snuffan

IVF/PGD väntar på eller är igång

Idag var jag i Huddinge på vul, det såg bra ut med många äggblåsor sa de, men med kom ju då en liten risk för överstimulering, hoppas hoppas inte!
    Sedan har jag fått tid för äggplock på måndag morgon. Är så förväntansfull!

Nellang vad skönt att det gick bra, nu håller vi tummarna.

Ja då är det inte långt kvar nu Ring Ring. Men vad är en hinnsvepning för något? 

• Snuffan

16 ägg fick de ut i Huddinge idag, så det kändes ju jättebra. I morgon kunde vi ringa in och kolla hur många som blivit befruktade. Nu blir det soffan som gäller resten av kvällen.

• Snuffan

Tack allihop.
    Idag ringde jag Huddinge och av det 16 äggen de tog ut så är 14 befruktade. Det är ju helt fantastiskt hoppas turen fortsätter på fredag är det återinsättning. 
    När jag ändå pratade med dem frågade jag om när man bestämmer om man ska sätta in ett eller två ägg, och hon sa att det bestämmer man samma dag som man sätter in äggen, och det beror på hur kvaliten ser ut på äggen, så jag fick uppfattningen att man inte fick välja själv. Hur har valet av ett eller två ägg gått till för er andra?

Fortsätt kämpa på Simple det sista kilona ska nog gå galant med tanke på hur mycket du har gått ner innan. 

• Snuffan

Idag ringde jag Huddinge och av de 14 befruktade klarade sig 9 till biopsin, så imorgon har vi tid för ET och då får vi veta hur många som är friska.

Simple om du är oroligt tycker jag att du ska ringa så du kan slappna av sedan.  

• Snuffan

4 friska ägg fick vi till slut. Vi valde att sätta in två av dem. Så nu är det bara att vänta! Kommer bli två långa veckor!!

Åh vad spännande nellang, bara en vecka kvar eller kan man kanske tjuva lite och köra några dar tidigare?  

• Snuffan

Det är samma här bara vänta vänta! På nästa fredag kan jag testa. Hur gick det för dig LS? Var inte du på äggplock igår?

• Snuffan

Vi fick ett brev från Huddinge som sa att de tagit emot våran remiss och hur lång väntetid det var för för nybesök och väntetid för ev behandling. Och vilka krav de hade för att man skulle få göra pgd.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång