• Kattflickan

IVF/PGD väntar på eller är igång

Att gå ner i vikt innan Ivf ökar chanserna. Jag gick ner 5 kg på två månader inför Ivf genom att äta paleodiet. Vid ET slutade jag med dieten. Nu väger jag dock ännu mindre pga amning. Gick upp 20 kg under graviditeten och har gått ner 23 kg.

• Kattflickan

Ja, det är stenålderskost. Jag har tagit bort gallan och tål därför inte fett och kan inte köra LCHF.

• Kattflickan

Nellang: kommer de öka din hormondos då du fick ut få ägg?

Om man gör FET för att få ett andra barn, måste alla infektionsprover etc tas om då? Eller kontaktar man bara Karolinska om att man vill sätta in ägget från frysen?

Tossen: Försök att inte oroa dig. Du är ju ung och får säkert ut många ägg.

• Kattflickan

Jag hade maxdos, 450 enheter menopur. Men fick bara ut 4 ägg första gången och 8 ägg andra gången. Hoppas det går vägen för dig den här gången! Nu har du laddat med d- vitamin hela sommaren också, vilket ska vara bra för fertiliteten.

Jo, man slipper sprutor vid FET. Är mest orolig över att de kommer vilja ta om alla prover och att det blir byråkrati som gör att vi inte får sätta in ägget när vi vill. Tänkte gå på akupunktur nån månad innan så det är ju bra att veta om det blir av.

Men, min mens har inte kommit än och det är först i typ april som vi vill sätta in nästa ägg. Men jag gillar ju att planera, så jag tänker på detta redan nu.

• Kattflickan

Jag fick menopur som inte är syntetiskt framställt utan har tagits fram från kvinnors urin Tror att Puregon och Gonal F är syntetiska. Menopur ger ofta bättre resultat på svårstimulerade.

• Kattflickan

Om man ska göra FET för syskonförsök, hur länge innan ska man kontakta Karolinska?

• Kattflickan

Jag har fullt sjå att övervaka min PGD-bebis som är 6,5 månader. Hon rullar och skjuter sig baklänges på golvet, i rätt hög hastighet. Allt hon träffar på ska in i munnen

Väntar på att få mens så att vi till våren kan prova med vår frysta blastis.

Lycka till Hejåhå!

Skrållan: Hoppas det finns fina ägg.

• Kattflickan

Stort GRATTIS Yrja! En liten PGD bebis är något alldeles speciellt! Min lilla har blivit 7 månader nu och allt är bra med henne.

• Kattflickan

Grattis Nellang! Hejåhå! Då har du ju två fina blastisar i frysen iallafall.

Icegirl: Hoppas på dina frysisar! För mig fick de odla vidare på två ägg för att resultaten inte var entydiga. Som tur var fanns det ett ägg som var ok som de satte in.

Yrja: Jag skrev ett svar på din fråga, men telefonen verkar ha slukat det. Vi har ett embryo i frysen och planen är att försöka med det i maj/juni. Då blir det ca två år mellan barnen. Jag ammar fortfarande mycket, så mensen är inte tillbaka än. Hoppas den kommer igång snart så vi kan göra FET i vår. Jag fyller 39 år till våren så vi har lite bråttom.

• Kattflickan

Nellang: Grattis! 14 ägg är jättebra! Jag tror jag ringde innan och fick veta hur många som blev befruktade.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång