IVF/PGD väntar på eller är igång
Jag har för mig att det stod att ca 120 par får hjälp med PGD per år i foldern om PGD som jag fick. Men det kan nog vara en gammal uppgift nu. Känns som om Karolinska ökat takten senaste året.
Jag har för mig att det stod att ca 120 par får hjälp med PGD per år i foldern om PGD som jag fick. Men det kan nog vara en gammal uppgift nu. Känns som om Karolinska ökat takten senaste året.
Nellang: De såg bara 3 ok blåsor för mig i Akademiska. Men Huddinge plockade ut 8 ägg, varav 6 blev befruktade och gick till analys. Jag håller tummarna!
Jag känner igen mig! Jag grinade när jag gick ut från Akademiska efter VUL för jag kände mig säker att jag inte skulle komma till ET. Dessutom hade de gett mig maxdos, så det gick inte att öka. Men det gick vägen ändå. Jag hoppas du har samma tur! Kram!
Även jag tillhör Uppsala län. Jag blev beviljad tre försök med första barnet. Jag ringde för några veckor sen och frågade om syskonförsök. De sa att generellt så får man göra syskonförsök gratis men jag tror inte de sa något antal men jag tolkade det som att det var tre som gällde. Sen sa de också att det prövas från fall till fall. Jag behöver inte betala nåt för att använda mitt ägg i frysen vilket jag skulle fått göra om det var vanlig Ivf. Men, mina förutsättningar är inte så bra. Jag är 38 år och jag har lågt AMH, så frågan är om de beviljar något fler försök.
Icegirl: Beklagar att det inte gick vägen! Otur med så många som var sjuka.
Nellang: Intressant med PGD i Uppsala.
Grattis Nellang! Liknande utfall som för mig då! Att de plockade fler ägg än de kunde ana på VUL! Jag håller tummarna att äggen befruktas och är friska!
Vi har äntligen skickat ett kort till Karolinska med vår solstråle Klara och tackat för den hjälp vi fick.
Herregud! Det där får ju bara inte hända!!! Tänk så mycket hela processen kostat, mentalt för dig och i pengar. Så sjabblar de till det vid insättningen av ditt perfekta ägg! Var finns det nu då? Var tappade de det? Kan det bli ett utomkvedes?
Jag blir upprörd! Skriv ett mail! Såna misstag får inte ske. Kram!
Förresten, jag håller tummarna för ägget de satte in.
Beklagar Nellang! Förstår om du tänker på om resultatet hade blivit annorlunda med ägget som de tappade.
Hejåhå: Kul att ni är igång!
Ni som gjort FET på Karolinska, hur långt innan måste man höra av sig till dem? Vi planerar att göra syskonförsök med vår blastocyst i frysen under nästa vår.
Grattis Wiggum!!! Även Klara kom ut via kejsarsnitt.