• Kattflickan

IVF/PGD väntar på eller är igång

Grattis Simple! Men konstigt att så många var sjuka när er risk inte ska vara så stor. Nu håller jag tummarna för pricken!

• Kattflickan

Vänta till TD så slipper du bli besviken i onödan. När man testar för tidigt kan det räcka med att man druckit lite mycket vatten kvällen innan för att få ett falskt minus.

För mig har det varit så att de gånger jag väntat till BIM eller TD med att testa har jag varit gravid. Har fått plus på Stickan totalt 5 gånger i mitt liv och alla gångerna har det varit på BIM eller TD. När jag testat tidigare har det varit minus. Så för mig är det lite skrock som ligger bakom att jag väntar till TD med att testa.

• Kattflickan

Yrja: Det hade kunnat vara jag som skrev ditt senaste inlägg. Känner också att våra motgångar med att skaffa barn fört mig och mannen närmare varandra. Han är också mycket delaktig i allt som gäller Klara. 

Tossen, försök att bara vara glad över PGD och att du får göra det. Att bli med barn naturligt är inte alltid så romantiskt, att ha sex på kommando varje dag kring ägglossningen kan bli rätt trist. Jag blev gravid tre gånger naturligt på ett år, två av dessa graviditeter slutade i sena aborter och ett blev missfall. Så kom vi på att jag hade ett genetiskt fel. Så var glad att du fick veta om ditt genetiska fel innan ni börjar skaffa barn.

När har du TD Simple?

Millan

• Kattflickan

Stort Grattis Simple! Visst är det ditt första plus nånsin?

Jag tycker också det är bra att det är högt i tak i tråden. Vi har alla olika erfarenheter.

• Kattflickan

PCOS är väl nästan en fördel i IVF sammanhang? Man får ut många ägg med låg hormondos, dessutom är ni ofta fertila längre.

Själv har jag lågt AMH och kommer troligen att gå in i ett för tidigt klimakterie. Fick maxdos menopur och fick då ut 8 ägg. Kanske har mitt låga AMH värde att göra med mitt genetiska fel? Kvinnor med Downs syndrom går tidigare in i klimakteriet och då jag har gonadal mosaik så innebär det i princip att mina äggstockar har Downs syndrom.

Simple: Jättekul att du lyckats på ditt första försök! Ni har ju försökt bli gravida jättelänge och jag minns att du var uppgiven och inte vågade ha så höga förhoppningar gällande PGD när du kom in i tråden!

• Kattflickan

Simple: Har du några kvar så fortsätt ta de du har. Har läst att det kan vara en fördel att trappa ner. Jag gjorde det. Gick ner till två om dagen och sen en i några dagar.

• Kattflickan

Polly: Jag fick bara ut 4 ägg första gången. 2 blev dock befruktade och bägge var friska. Blev ett tidigt missfall för mig den gången. Jag skyller det på vinterkräksjukan.

Det jag vill säga är att det är positivt att alla äggen befruktades och att det absolut inte är kört för att du hade få ägg!

• Kattflickan

Jag fick samma utfall Polly och här sitter jag nu med min lilla dotter och en blastocyst i frysen.Jag håller tummarna att det går vägen för dig.

• Kattflickan

Jag tror att min chans att bli gravid, om de skulle räkna fram den skulle bli jättelåg. Mina förutsättningar är på pappret dåliga. Hög ålder, lågt AMH etc. Men ändå har jag blivit gravid fem gånger de senaste tre åren. Så, siffrorna säger inte allt.

Om du fick en fin blastocyst insatt Polly så borde du ha en god chans att bli gravid!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång