IVF/PGD väntar på eller är igång
Simple: Har du fått positivt gravtest ska du sluta med sprayen! Nej, sprayen kan inte ge positivt gravtest. Annars vet jag inte om sprayen kan orsaka illamående.
Simple: Har du fått positivt gravtest ska du sluta med sprayen! Nej, sprayen kan inte ge positivt gravtest. Annars vet jag inte om sprayen kan orsaka illamående.
Tez: Jag håller tummarna för att du får bli en riktig påskhöna!
Det är kanske amningshormonerna men här om dagen blev jag sentimental och började tänka på hur glad jag är över att PGD finns. För 1,5 år sen var jag helt nedbryten efter två aborter och ett missfall. Trodde inte det fanns något hopp för mig att få bli mamma till ett friskt barn. Började söka information på nätet om det fanns något att göra åt min situation och hittade info om PGD. Tur var det för vår genetiker tog inte själv upp möjligheten med PGD. Det var vi som sa att vi ville göra PGD, att det var helt omöjligt att våga försöka igen på egen hand. Är så glad över att vi stod på oss och att vi fick göra PGD, det var helt klart värt det! Visst känner jag oro ibland för vår dotter, att något ska vara fel, men det är samma oro som andra mammor också känner.
Simple: Går det bra med sprayen? Har du gjort gravtest för säkerhets skull?
Hejåhå, jag sökte på "frisk som foster" och fick fram klippet och har nu tittat på det medans jag åt lunch! Intressant och skönt att höra att riskerna egentligen inte är särskilt förhöjda för ivf-barn.
Yrja: En del läkare vet nog inte riktigt vad de ska säga och då kommer det något konstigt ur dem, som det din läkare sa.
Nej, nu vaknar underverket och vill ha mat!
Beklagar verkligen Tez! Vet hur besviken man blir. Det känns som om luften går ur en. Har ni fler ägg kvar i frysen? Visst var det ditt landsting som inte beviljade fler pgd?
Grattis Hejåhå! Nu är du kanske snart igång.
Jag har åter igen ringt reproduktionscentrum angående vad som gäller för syskonförsök. Jag vill bara veta vad som gäller så att vi vet vad vi har att vänta oss om vi vill försöka få ett syskon till Klara. De sa att jag skulle ringa upp om några veckor så skulle de ta reda på det, hoppas det inte glöms bort denna gång. Klara är nu 6 veckor och helt underbar! Fast idag hade jag en jobbig dag när jag blev nerspydd, nerbajsad och nerkissad. Men hon är ändå underbar
Ulrika, bli inte livrädd om de ringer. De ringde mig för att säga att de måste skjuta på ET en dag pga analysen.
16 ägg är ju jättebra! Klart det borde finnas minst ett friskt ägg till dig.
Beklagar verkligen Ullrika! Helt osannolikt! Vilken % andel risk ska ni ha?
Funderar ni på äggdonation?
Kramar!
Låter strålande Simple! Vid mitt VUL såg de bara tre blåsor, men sen plockade de 8 ägg! Varav 6 blev befruktade och gick till analys! Förstår inte hur antalet kunde ändras så på bara några dagar. Ett av de befruktade äggen ligger nu på babygymmet och jollrar medans jag skriver detta.
Nellang: Håller verkligen tummarna för dig!
Hur hög risk har ni för att ett barn ska få er genetiska sjukdom?
Jag måste haft en väldig tur som fick två friska ägg då jag fick ut 8 ägg.
Genetikern uppskattade min risk till 30-50 %. Beroende på hur stor andel av mina äggstockar som har mosaiken.
Av mina 8 ägg blev 6 befruktade och 2 var säkert sjuka, 1 gick sönder pga provtagningen och 1 var troligen friskt men det kunde inte helt säkerställas. 2 var friska.)
Emmlin: Beklagar verkligen! Men skönt att er risk är så låg! Du kommer säkert att lyckas.
Simple: Jag håller tummarna för dina ägg!
Yrja: Vad hårt att få höra att man inte kan få biologiska barn när läkaren måste ha känt till PGD tekniken!