• Kattflickan

IVF/PGD väntar på eller är igång

Jag tror att det är ens egna landsting som sätter åldersgränsen. Jag är 37 år nu och blir snart 38 år. Kul att Reprofit var bra!

Jag har fått för mig att successraten för PGD vid Karolinska förbättras de senaste åren. Tror någon läkare sa det. Kan inte någon av er som ska dit snart fråga?

• Kattflickan

Hejåhå: Kan inte du fråga om hur stor andel som lyckas med PGD nu för tiden ? Om de fått bättre successrate än 20%.

Lycka till imorgon!

• Kattflickan

Jättetrist Tez! Tur att ni har en i frysen. Jag hoppas på den. Kram!

• Kattflickan

Missgul: Är läkarna säkra på att du helt enkelt inte har en gonadal mosaik med avseende på Dandy Walker? Är Dandy Walker ett kromosomfel eller en sjukdom?Har det gjorts PGD någonstans i världen på sjukdomen?

• Kattflickan

Imorgon kommer min förlossning att sättas igång. Har fått hepatos och värdena har nu ökat för mycket så min förlossning sätts igång på 37+0. Vet inte när jag tittar in nästa gång.

Lycka till alla!

Millan 

• Kattflickan

Nu är lilla Kara här!

Igångsättningen funkade inte så det blev kejsarsnitt. Hon mår bra och väger hela 3750 g, trots att hon är tre veckor tidig. Är så lycklig! Hon är vårt lilla PGD mirakel! Hoppas ni alla får uppleva det jag känner nu!

• Kattflickan

Tack! Hon heter Klara förståss, inte Kara.

• Kattflickan

Jag ställde klockan på ca 20 min innan jag skulle upp på morgonen och hade progesteronet bredvid sängen. Det var bara att stoppa in en och somna om. På jobbet ägnade jag min fikarast åt att ligga i vilrummet med en vagitorie. För mig funkade det inte att röra sig med dem i, då åkte de direkt ut.

• Kattflickan

Tack Yrja för att du delar med dig om info om PGD i Tjeckien. Har hört bra saker om Reprofit även från andra.

AlexiaGuilia: Beklagar verkligen!

Jag kontaktade Reproduktionscentrum här i Uppsala för några månader sen för att höra vad som gäller vid syskonförsök, de skulle kolla upp saken och återkomma men ingen har ringt. Jag har nyligen fyllt 38 år och om vi vill ha syskon har vi inte så lång tid på oss. Nu är vår dotter inte ens tre veckor gammal men jag vill gärna veta vilka regler som gäller vid syskonförsök så jag inte missar något. Vi har ett friskt ägg i frysen som jag hoppas på.

Jag hoppas verkligen att reglerna blir lika för alla och att de blir frikostiga, åtminstone tre försök borde man få.

Millan

• Kattflickan

Jag mådde ok av synarela sprayen. Fick lite ont i huvudet ibland och kände mig lite nedstämd, annars mådde jag bra. Kände inte av sprutorna så mycket heller, trots maxdos. Konstigt då jag blir så starkt påverkad av p-piller att jag inte använt mig av dem på över 10 år. Trodde jag var lättpåverkad av hormoner men inte av dem man använder vid Ivf iallafall.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång