• Ulrika 80

IVF/PGD väntar på eller är igång

RingRing- Grattis!!
    Jag måste fråga om förkortningarna, vad betyder ET?
    Vi har fått tid på tisdag för att få resultatet på obduktionen, då får vi veta hur många fel det var på vår kära pojke. Känns väldigt kluvet.

• Ulrika 80

Det gick rätt bra igår, det var samma fel som vi trodde, dock var det njurproblem också så han hade inte överlevt ändå.
    Wiggum. skönt att få börja med spraystart redan.
    Kattflickan. Hur går det har du hört något?

• Ulrika 80

En liten fråga. Det börjar närma sig vårt första besök och hur har ni gjort som bor lite längre bort? Har ni fått ersättning för resan dit och hem? Och var fixar man det?

Kattflickan, hur har det gått?
    RingRing, när var det ni skulle på ert första ultraljud?

• Ulrika 80

RingRing- GRATTIS till 2 små barn!! vilken härlig känsla att se dem och veta att de är friska.
    Var sökte du reseersättning? Jag bor i Skåne.
    Kattflickan, vad skönt att ni får ett försök till innan sommaren, lycka till!!

• Ulrika 80

Tack för tipsen angågende ersättning.
    Nu har vi varit uppe och vi kommer att börja i augusti efter sommarstängningen :) Det känns perfekt!

• Ulrika 80

Snuffan, Jag beklagar, jag har ungefär samma situations om du, jag har också en son men jag har fått göra 2 avbrytande pga balanserad translokation. Jag känner att det är helt klart värt det att genomgå PGD, man får hålla tummarna att det lyckas.
    Kattflickan och Chief; vad kul att ni kommit igång, hoppas allt går bra.
    Kattflickan; du är inte fånig, jag fick veta att min kusin ska ha barn i princip samtidigt som vår son var planerad till, det känns inte bra alls om jag ska vara ärligt, samtidigt som man vill glädjas för dem så kan jag bara inte. Det känns dumt :(

• Ulrika 80

Alexia och Wiggum, lycka till håller tummarna för att allt ska gå vägen.
    Lycka till Kattflickan.

Angående det där med 2 ägg, vi har sagt att vi vill ha ett barn men om det är 2 ägg med dålig kvalitet så har vi bestämt oss för att sätta in båda. Sen får man se vad som händer.

Det har varit en tuff midsommar, det skulle vara sista veckan jag skulle jobbat innan jag min mammaledighet skulle börjat. Det enda somhåller en igång är att man vet att man ska börja med PGD till hösten.

• Ulrika 80

Tack för era fina ord.

Jag har en balanserad kromosomavikelse mellan kromosomerna 2 och 4. Samma problem som ringring men med olika kromosomer. Vi har en son sedan innan men har avbrutit 2 graviditeter efter honom. Och pga att jag är RH-negativ och börjat bilda antikroppar kan jag inte göra moderkaksprov. Därför så fick vi nte veta att vår sista pojke var sjuk förrän vecka 20. Det känns bättre nu när man vet att man kan göra PGD. De läkare vi träffade i samband med det förra avbrytandet sa till oss att det är bara att fortsätta, någon gån gblir det ju bra. Jomenvisst men man orkar inte med hur mycket som helst, varken psyket eller kroppen.

• Ulrika 80

Alexia, Hoppas det inte är något farligt och att det går bra för er ändå.
    Kattflickan, Först grattis till giftermålet :) Angående äggen, det räcker med ett friskt ägg för att för barn. Försök att tänk positivt.
    Gossi, ledsen att höra att det inte gick bra. Vi ska också börja behandling i augusti.
    Ringring. Hur går det för dig, känns allt bra?

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång