IVF/PGD väntar på eller är igång
Tack så mycket för gratulationerna
Förlossningen gick jätte bra, kom in till förlossningen på morgonen den 1/12 för planerad igångsättning de gjorde ctg osv sedan sa de att vi kunde komma tillbaka på em. Vi åkte iväg och åt lite sedan var vi tillbaka till förlossningen vid kl 15.30 för att starta igångsättningen. Kl 16.00 tog dom hål på fosterhinnorna till tvilling 1. Vid kl 19.00 började jag få lite mer kännbara värkar och i samband med det kopplade dom på ett värkstimulerande dropp. Vid strax efter 21.00 började jag känna av lite krystvärkar och sedan vid kl 21.45 hade jag etablerade krystvärkar. Tvilling 1 (Malcolm) föddes först kl 22.07, när han hade kommit förde en läkare ner tvilling 2 (Meja) så att hon låg med huvudet ner sedan kopplade dom på det värkstimulerande droppet igen, vid kl 22.23 tog dom tvilling 2 fosterhinnor och kl 22.27 föddes hon. Jag är jätte nöjd med hela förlossningsförloppet, klarad mig med endast lite lustgas och akupunktur. Vi är fortfarande kvar på bb, ska försöka mig på att dubbelamma idag och ifall allt går som det ska så åker vi förhoppningsvis hem i morgon.
Dom är helt fantastiska och det känns helt otroligt att dom är våra. Vi njuter och myser för fullt med våra små underverk <3