• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Tack så mycket för gratulationerna

Förlossningen gick jätte bra, kom in till förlossningen på morgonen den 1/12 för planerad igångsättning de gjorde ctg osv sedan sa de att vi kunde komma tillbaka på em. Vi åkte iväg och åt lite sedan var vi tillbaka till förlossningen vid kl 15.30 för att starta igångsättningen. Kl 16.00 tog dom hål på fosterhinnorna till tvilling 1. Vid kl 19.00 började jag få lite mer kännbara värkar och i samband med det kopplade dom på ett värkstimulerande dropp. Vid strax efter 21.00 började jag känna av lite krystvärkar och sedan vid kl 21.45 hade jag etablerade krystvärkar. Tvilling 1 (Malcolm) föddes först kl 22.07, när han hade kommit förde en läkare ner tvilling 2 (Meja) så att hon låg med huvudet ner sedan kopplade dom på det värkstimulerande droppet igen, vid kl 22.23 tog dom tvilling 2 fosterhinnor och kl 22.27 föddes hon. Jag är jätte nöjd med hela förlossningsförloppet, klarad mig med endast lite lustgas och akupunktur. Vi är fortfarande kvar på bb, ska försöka mig på att dubbelamma idag och ifall allt går som det ska så åker vi förhoppningsvis hem i morgon.

Dom är helt fantastiska och det känns helt otroligt att dom är våra. Vi njuter och myser för fullt med våra små underverk <3

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • RingRing

Tack så mycket för alla grattis Längtar efter att få läsa om fler PGD bebisar som tittar ut.

Japp finns på fb, kan skicka ett meddelande till dig Prizzi.

• RingRing

Nellang är så ledsen för er skull :( många kramar

Simple åhh vad härligt att ni äntligen fått tid :) hoppas på att ni har turen att köra på snart efter ni varit där.

Våra familjer och närmaste vänner har vi hela tiden varit väldigt öppna inför ang vår behandling. Så när vi åkte till Sthlm så visste dom precis vad vi gjorde. Det ända vi höll för oss själva var vårt testdatum, annars har dom vetat om precis allt och var i behandlingen vi befunnit oss.

Vill passa på att önska er alla en riktigt god jul och ett gott nytt år!

• RingRing

Önskar er alla ett riktigt gott nytt år.
    Jag hoppas på ett år där det kommer att födas fler PGD bebisar i tråden och ett år där vi kommer att få höra om fler lyckade behandlingar.

• RingRing

Grattis wiggum till lyckat kub måste vara skönt att ha kommit en bit på vägen nu.

Kattflickan härligt med redan v 30, inte alls långt kvar nu. Har du klarat dig ifrån alla krämpor?

Simple kommer tänka på dig på måndag. Jag är övertygad om att det kommer att gå jätte bra. Kommer kännas skönt när ni väl har varit där och fått veta lite mer om hur planen ser ut för er.

Tez lycka till med behandlingen

• RingRing

Vi gjorde inte heller fvp eller mkp men däremot NUPP, ett kub fast utan blodprovet då det inte går att kolla på blodprovet när det är tvillingar. Vi gjorde mest NUPP för att jag ville ha ett extra ultraljud och få se att de båda fortfarande levde. Min oro blev som din också större för ju längre tiden gick. I slutet utav graviditeten var jag livrädd att något skulle gå fel, att vi skulle snubbla på mållinjen. Jag kunde inte förstå att graviditeten skulle resultera i 2 små barn. Men här är dom nu. Imorgon blir dom 5 hela veckor och dom växer som bara den, båda väger nu runt 4 kg när dom föddes så vägde dom runt 2,5 kg. Den mesta tiden går åt att byta blöjor och amma, jag helammar dom båda. Men det är underbart

Snuffan skrev 2013-01-04 19:41:54 följande:
    Ja nu har vi oxå varit och skrivit in oss på mvc. Vi valde oxå att boka tid för kub, som jag såg att flera av er andra valt att göra. Vi har däremot valt bort moderkaksprov och fostervattenprov, hur har ni resonerat kring det?

Jag har inte varit så orolig de här första 12 veckorna, men nu börjar oron och tankarna om aborten för ett år sedan komma tillbaka. Jag vet ju att det här barnet inte kan ha samma kromosomfel, men jag har svårt att koppla av ändå. 

• RingRing

Även jag fick göra ett vul under första besöket på Huddinge. Läkaren räknade då antal äggblåsor för att veta vilket hormonpreparat och dos jag skulle börja med. Jag hade ett bra AMH värde.

• RingRing

Härligt att höra att allt gick bra simple

• RingRing

Hej hej!

Kikar in och hälsar er nya välkommna, kul att ni hittat hit. Hoppas att ni får glädje utav tråden och att ni kan bolla frågor med varandra
    Hinner tyvärr inte vara inne och skriva så mycket nu för tiden men jag tänker på er och håller alla tummar och tår för er! 

• RingRing

Jag är en av dom som var med i programserien i P3 ang PGD och orättvisorna. Reportern berättade då för mig att man nu skulle kunna köpa behandling själv på Huddinge att det var Huddinge själva som bekräftat det för henne. Så det borde gå att göra nu i och med att Huddinge själva sa detta i somras. Men jag kan tänka mig att man ändå behöver en remiss ifrån sitt landsting.

• RingRing

Kikar n här som hastigast. Önskar att jag hade mer tid att kommentera men jag har fullt upp och sällan några händer lediga nu förtiden. Men jag tänker på er och läser allt ni skriver även ifall jag är dålig på att kommentera. Ifall ni skulle skapa en fb grupp är jag gärna med även fast vi inte är uppe i några PGD försök längre om det är ok.

Rymdsemlan: vi lyckades på vårt första försök med PGD och nu sitter jag här med 2 små knottar som snart är 3 månader gamla Önskar dig stort lycka till!

• RingRing

Kattflickan tänker på dig idag och jag håller mina tummar att allt ska gå bra. Tänk snart är den 3:e PGD bebisen här i tråden född. Lycko önskningar ifrån oss!

• RingRing

Kom på att det blir 5:e PGD bebisen i tråden, tänkte på att det var 3:e paret

Simple hoppas på att du kommer höra ifrån Huddinge snart. Vi var ju på vår första träff i okt 2011 och vi fick sedan starta med behandling i feb 2012.

Den 20 feb var det precis ett år sedan vi påbörjade vårt PGD försök.

• RingRing

Kattflickan stort grattis! Härligt att höra att ni alla mår bra och vilket fint namn ni valt till er tjej

• RingRing

Hej!

Trådstartaren här. Är sällan inne på fl numera men kikade in idag och blir glad över att se tråden leva vidare. Jag hoppas att ni alla som hänger här på ett eller annat sätt kommer att lyckas.

Kramar och styrka till er!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång