IVF/PGD väntar på eller är igång
Härligt,grattis grattis till tjejen,Millan!Tjusigt namn ni valt.
Vår pgd-tös förväntas komma första veckan i juli,så v 22 nu :).
Härligt,grattis grattis till tjejen,Millan!Tjusigt namn ni valt.
Vår pgd-tös förväntas komma första veckan i juli,så v 22 nu :).
Alexia,tråkigt att det inte blev något med spontangraviditeten,visade det sig att bebisen var sjuk o ni fick plocka ut den eller blev det missfall?tråkigt oavsett :(.låt inte hoppet överge dig,bäst att vänta till testdag även om det är himla svårt :/
Va ledsen jag blir för allt negativt som är nu sista tiden,hoppas att gravtesten ändrar sig till testdag o att landstigen beviljar fler försök.
Härligt,grattis Alexia :)
Glömde säga grattis till dig Förväntansfull,jag fick informationen när jag varit på det besöket att missfallsrisken sjunkit till 7% nu bara,nu när man sett det tickande hjärtat :)
Rymdsemlan,vi lyckades först med FET,de befruktade äggen som klarat nedfrysning är ju rätt tuffa o starka så jag håller tummarna att det ska gå vägen.jag var också jätteledsen över att ET inte gick, men är nu glad över att det blev som blev :)
Jag märkte inget,varken på spray eller sprutor. På sprutorna hade jag dock väldigt låg dos. Det verkar vara olika så förutsätt att du kommer påverkas så blir du glad om du slipper. Däremot blev jag väldigt dålig efter operationen medan andra mådde som vanligt förutom lite svaghet i magtrakten bara. Så man kan aldrig förutspå hur det kommer bli.
Fick ut 25 st, 12 befruktades, 9 klarade natten, 4 var friska. Misslyckades med FET, men om två månader föds första ET-försöket. Har en i frysen, Lycka till =).
Pass på, jag föll ihop på toagolvet natten efter äggplock och var sängliggandes i äggplockssmärtor 2-3 dagar efter så ta det försiktigt. Andra hade inte de problemen alls, olika för alla.
Oops, menar att ET misslyckades, men första FET föds om två månader.
Är det någon som vet hur många barn man kan få möjlighet att få via pgd? Undrar även hur många försök på syskon man får om man redan har barn sedan innan och spelar det någon roll om dessa tillkommit via pgd eller "the natural way", nån som vet? Jag ber om ursäkt för denna fråga då jag vet att många här kämpar med att få ett.
Om problemet är att det inte är tillräckligt romantiskt att göra pdf-ivf så är nog inte detta rätt tråd. Jag tar nästan lite illa vid mig över att man är orolig över detta när flera här genomgått jobbiga operationer med mycket känslomässiga reaktioner o nederlag. En del har försökt i flera år utan att komma härifrån med en bebis på armen,en del har behövt säga hej då till sina foster o fullt utvecklade barn.
Jag vill inte att det skulle vara på något annat sätt än vad det varit för oss för då hade vi inte haft just den lilla flicka som jag har i magen. Jag ser det snarare som mer romantiskt med pgd än the natural way för vägen dit stärker förhållandet ännu mer o det är något väldigt speciellt vi gjort som inte många andra förstår.