Ringring: Det låter ju strålande om man kan få bekosta PGD själv på Karolinska. Då slipper man ta sig utomlands.
Simple: Var inte ledsen. I oktober för ett år sen väntade vi på att få komma på besök på Reproduktionscentrum på Akademiska för att få reda på om de skulle ge oss remiss till PGD. Jag var så orolig inför framtiden och hela hösten var jobbig. Sen blev det jobbigt inför IVF en. Oro över om jag skulle få ut några ägg, skulle något vara friskt? Helt ärligt så hade jag mentalt gett upp inför vår andra PGD, jag var helt inställd på att gå över på äggdonation och komma ifrån problemet med mina skitgener
Men då lyckades jag. Nu ett år senare är jag i vecka 17 med ett barn som åtminstone inte ska kunna ha DS. Om jag ser bakåt så önskar jag att jag hade oroat mig mindre. Det hjälpte lite för mig att tänka på äggdonation som alternativ.
Du är ju yngre, så det kommer säkert att gå bra.
Det här med syskon får vi se hur det blir. Jag är 37 år, mitt AMH är lågt, jag får ut få ägg vid stimulering och det lär ju knappast vara bättre om två år.