• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Prizzi skönt att du inte har allt för mycket graviditets besvär. Förstår att längtan måste vara jätte stor nu när det är så nära. Känner också igen rädslan, jag är rädd för om man kommer räcka till. Det är så svårt att tänka sig in i hur det kommer bli med 2 små spädbarn samtidigt.

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • RingRing

Ja tiden sniglar sig verkligen fram när man är i början utav graviditeten, tycker att det är först nu som det börjar kännas att tiden inte står helt still.

Vi gjorde vårt vul på hemmaplan hos den läkaren som gjorde undersökningarna under själv behandlingen. Fanns ingen anledning att behöva resa lite drygt 60 mil tur och retur för ett vul. När jag ringde och berättade för Huddinge att vi fått ett positivt resultat så sa dom till mig när det var dags att göra vul, ringde sedan min läkare här hemma och bokade tid. Efter vul ringde jag och berättade hur det gått för Huddinge.

• RingRing

Nä den bm jag pratade med efter att vi gjort vul sa att dom skulle skicka hem den blanketten till oss men än har det inte trillat ner något i brevlådan. Har du fått?
    Får väl ringa och påminna dom om den inte har kommit om någon månad.

• RingRing

Jag gjorde som så att jag använde slut alla vaggisar jag hade kvar hemma och precis som dig kattflickan så trappade jag ner på egetbevåg. På Huddinge sa dom att jag kunde använda de jag hade kvar hemma. Tyckte också att det var läskigt att sluta.

• RingRing

Kattflickan: Åhh grattis ännu ett mål snöre avklarat.

Vi har inte fått någon vägledning alls ifrån Huddinge. Det ända är att vi ska göra är att fylla i och skicka in en speciell blankett till dom efter förlossningen. När vi varit på vul och jag ringde och meddelade hur det gått gratulerade dom och önskade oss lycka till.

• RingRing

Prizzi stort grattis till era små Hoppas att ni alla mår bra.

Snuffan härligt att analysen är klar, för mig gick allt väldigt snabbt efter att analysen var färdig. Hoppas du hör av Huddinge snarast.

Och till er alla andra som väntar på svar från Huddinge hoppas jag får höra av dom snart.

Kattflickan hur går det för dig? Vilken v är du i nu?

• RingRing

Härligt att komma in här och läsa att flera av er är på gång att starta er behandling. Jag håller mina tummar för er!

Kattflickan grattis till lyckat kub visst är det helt fantastiskt, underbart!

Alexia grattis till graviditeten, nu får vi hoppas att det lilla livet är friskt. Förstör dina dubbla känslor. Vilken v är du i nu?

Ego: här lullar tiden på är i dag i v 26+5. Igår var det dags för vårt 1:a TUL och båda två levde runt som bara den och såg ut att må bra. Är så oerhört glad över att pgd finns

• RingRing

Ulrika jag mådde aldrig särskilt dåligt av sprayen heller, fick lite huvudvärk och så fick jag massa små finnar i pannan. Huvudvärken brukade komma isamband med att jag tog sprayen och finnarna började komma efter 1 v ca har jag för mig. Hade lindriga biverkningar under hela behandlingen. Jag hade förväntat mig att jag skulle må så mycket sämre än vad jag gjorde.

• RingRing

nellanq: Huddinge kommer att ge dig instruktioner om precis på vilken dag du ska ta blodprov göra vul vilken dag/tid du ska ta ägglossnings sprutan osv. Jag fick göra vul 2 ggr innan äggplock.

Alexia: Då är det ett tag kvar innan det är dags för mkp. Usch vet vilken tuff tid du har just nu innan man vet ifall allt är ok, tänker på dig!

Snuffan: Jag fick inte heller kolla med med vul eller blodprov att jag var ordentligt nedreglerad. Huddinge sa att dom inte brukar kolla det utan ifall man får en blödning så ska det vara ett tecken på att man blivit nedreglerad. Min läkare här hemma sa att det brukar stämma men att man ibland kan få hormonreglerande cystor under nedregleringen som kan göra att man får en blödning trots att man inte blivit nedreglerad. Jag hade fått en cysta som upptäcktes vid mitt 1:a vul men som tur var så den inte hormonreglerande. Tror dock att det är ovanligt med hormonreglerande cystor eftersom Huddinge har som rutin att ej kolla så att man blivit nedreglerad utan enbart förlitar sig på att man får en blödning. Min cystan stack dom sedan sönder isamband med äggplocket.

• RingRing

nellang från att jag började med sprayen så avstod jag alkohol och jag drog ner på kaffet till 1 kopp om dagen.

Simple82 även jag har bara positiva erfarenheter ifrån Huddinge. Har alltid fått ett trevligt bemötande. Precis som kattflickan säger så görs även pgd på Sahlgrenska men inte alls i så stor utsträckning som på Huddinge och tyvärr tror jag inte att man kan välja själv var man ska göra sin behandling. Utan det styrs nog av vilket sjukhus som ditt landsting har avtal med.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång