• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Wiggum och Alexia tänker på er idag och väntar spännt på att få höra av ifrån er och veta hur det gått.

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • RingRing

Kattflickan hoppas att ditt vul går bra idag och att det har börjat växa till sig några äggblåsor

• RingRing

Grattis Alexia och Wiggum till ruvar status. Toppen resultat för er båda

Alexia: fick ni tillbaka 1 eller 2 embryon? nyfiken.

Kattflickan: hoppas på att de 3 äggen + några blåsor brevid växer till sig så ni hinner med äp som planerat. Har du hört något ifrån Huddinge än?

• RingRing

Vi fick sitta ner och disskutera tillsammans med läkaren ang 1 eller 2 ägg. Hon sa också att de har blivit mer restriktiva med att sätta tillbaka 2 eftersom deras tvillingfrekvens varit rätt så hög. Berättade lite om risker och så sa hon att dom ändå brukar vilja kunna erbjuda 2 tillbaka så länge man fysiskt är frisk just för att graviditets chansen är något lägre vid PGD och att det är sämre frys möjligheter.

Önskar er alla en trevlig midsommar!

• RingRing

Ulrica 80: hoppas att ni får en skön sommar och att du lyckas njuta och koppla. Förra året under sommaren försökte jag tänka att jag skulle passa på och njuta utav sommaren för förhoppningsvis ser livet helt annorlunda ut tills näst kommande sommar, njöt av ett glas vin på kvällen osv. Det hjälpte mig att tänka så och att få tiden att gå.

Kattflickan: önskar att det fanns en gilla knapp här tänk vad det kan ändras snabbt, så glad för er skull

• RingRing

Jag har en balanserad translokation mellan kromosom 12 och 16, när vi försöker bli gravida så kan translokationen bli obalanserad hos barnet och det är inte förenat med liv. Har haft 1 mf i v10, förlorat ett barn i samband med förlossningen och gjort ett sent avbrytande. De siffror vi fått ifrån genetikerna är endast baserade på sannolikheten och siffrorna var då 33% att barnet får en normal kromosom uppsättning, 33% att barnet får samma som vilket inte innebär någon fara för barnet i sig men att den i sin tur kan få samma problem som oss när han/hon vill bilda fan

• RingRing

Jag har en balanserad translokation mellan kromosom 12 och 16, när vi försöker bli gravida så kan translokationen bli obalanserad hos barnet och det är inte förenat med liv. Har haft 1 mf i v10, förlorat ett barn i samband med förlossningen och gjort ett sent avbrytande. De siffror vi fått ifrån genetikerna är endast baserade på sannolikheten och siffrorna var då 33% att barnet får en normal kromosom uppsättning, 33% att barnet får samma som mig vilket inte innebär någon fara för barnet i sig men att den i sin tur kan få samma problem som oss när han/hon vill bilda familj och 33% att translokationen blir obalanserad vilket inte är förenat med liv.

Men om man ska gå efter resultatet ifrån vår behandling så är ca 80% "sjuka" och 20% "friska", vi hade 12 ägg som gick till analys och utav dom var endast 3 st "friska". Hatar också min translokation och vi skulle inte våga att försöka på egenhand, önskat det vore lätt och att man själv skulle ha möjligheten över att styra hur stor familj man vill ha.

• RingRing

Sorry för dubbla inlägg

• RingRing

Kattflickan: Grattis nu måste det bara finnas minst 1 "friskt" ägg till er. Får ta och gratulera till det kommande giftemålet också  
    Du undrade ang dagar emellan äp och et och för oss var det 4 dagar, hade äp på en torsdag och et var sedan på måndagen.

Alexia: Tror och hoppas att det bara var för tidigt för att visa något för nu vill vi se positiva grav test hos hela högen

• RingRing

Alexia: jag hoppas på att det var en helt oskyldig blödning. Kram

Gossi: ledsen över att ert försök inte lyckades :(

Samla nu en massa kraft och ork till nya tag efter sommaren.

Kattflickan: precis som Ulrika säger så behövs det endast 1 "friskt" ägg och nu får vi verkligen hoppas på att detta är guld ägget ni väntat på. Måste fråga vad det betyder med inconclusive?

Önskar er lycka till idag.

Ulrika: jadå det går framåt är i v 17 nu och magen växer så det knakar. Är fortfarande sjukskriven för extremt graviditets illamående, det har blivit något bättre men jag kräks fortfarande dagligen och äcklas bara av att höra talas om mat. Hoppas på att det vänder helt snart så att man kan börja njuta ordentligt.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång