Susanne1975 skrev 2014-06-19 19:59:15 följande:
Oj...upptäckte visst svaret på min fråga ställd i en annan tråd här. Jag ber om ursäkt! För mig var väntan den att jag remitterades i slutet av 2013, var på första besök i slutet av januari och skulle ha gjort ett första försök i mitten av maj. Sen blev vi gravida av misstag i april och fick ett missfall vilket gjorde att det första försöket sköts upp. Nu håller vi på med det och har ÄP på måndag.
Har för mig att jag läst förut att väntan från remiss till första besök är upp till 3 månader. Vid första besöket lämnade vi blod och fick vänta på att de skulle ta fram en analysmetod för just mitt kromosomfel. Det skulle ta 3 månader ca. Svaret kom på drygt 2 månader. Räkna med drygt ett halvårs väntetid då. Någon annan här kanske har andra erfarenheter. Hoppas på det bästa för Er!
Tack Susanne! Läkaren sa att han skulle skicka hem papper så vi kan lämna blod på vårdcentralen. Sen har ju min mans syster genomfört pgd i Huddinge, och hon har ju samma kromosomfel som min man så de slipper forska fram nåt nytt. Läkaren skrev ner hennes namn. Ett halvår känns helt ok ändå. Det är mycket bättre att ha ett riktmärke om sex månader än att känna den här pressen om att tiden går förlorad varje cykel som det inte blir nåt eller att det blir nåt som ändå bara blir mf.
Sätter de tillbaka dina ägg i denna cykeln eller i nästa? Läkaren berättade för mig att de börjar gå över till att odla embryot i fem dagar och sen frysa en månad, istället för tre och sätta tillbaka direkt. Det var oklart vilken metod vi skulle få göra.