• Ulrika 80

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej, Jag hoppar in här också. Vi har ett barn sedan tidigare, men 30/12 2009 var vi tvugna att avbryta en graviditet, jag var i v 23-24. efter det försökte vi själva men det blev aldrig något. Sedan bestämde vi oss för PGD och fick efter många om och men en tid i Stockholm i November förra året. Men 3 veckor innan så testade jag positivt, vilket var väldigt glädjande men ändå oroande. Eftersom jag har balanserad translokation så skulle vi testa med moderkaksprov. Men jag är RH negativ och jag hade börjat bilda antikroppar så därför fick vi inte testa med det utan skulle göra fostervattensprov. Vi fick provsvaren 28/2, de var negativa och det innebar att vi var tvugna att avbryta igen, så den 5 mars för 1,5 vecka sen förlorade vi vår pojke, jag var i 20+0. Så livet är inte riktigt roligt just nu. Är det någon som vet hur lång tid det tar i Stockholm ca om man redan har haft en tid?
    Roligt för er som det har lyckats för och vad ledsen jag är för alla som har problem.

• Ulrika 80

Millan, Tack, just nu är det bara jobbigt och samtidigt som jag vill ringa till Stockholm så känner jag, "orkar jag det?" Den enda trösten är att vi redan har gått igenom förtestningen. Det enda jag vet med vår translokation är det är bara vi i vår familj som har det och det är jag och min pappa, eventuellt en bror också. Vår son vet vi inte och vi ville testa men får inte det eftersom han inte är myndig. Det kan jag tycka är helt knäppt med tanke på att man får testa ett ofött barn men inte lämna ett enkelt blodprov på ett barn. Så hur svår testningen är får man väl reda på när vi så småningom får tid.

• Ulrika 80

kattflickan, Nä jag hoppas inte heller att han har det, man kan som sagt hoppas de kommit nånstans med forskningen när det är dags för honom att bli pappa. Ja det är jobbigt just nu. Får se när man ringer, vill göra det snart eftersom det verkar som att det ändå kan ta sin lilla tid att bli gravid med PGD. Lycka till, hoppas att du blir gravid.

Prizzi, tack! Grattis till tvillingar!

• Ulrika 80

Då har man ringt Stockholm. De sätter mig på väntelista igen, det var inga problem. De skulle kontakta mig sa sekreteraren jag pratade med. Då var bollen kastad, känns verkligen läskigt framförallt efter denna gången.
    Hur går det för er andra?

• Ulrika 80

Kattflickan, Hoppas verkligen att det visar positivt!
    RingRing och Gossi, Lycka till med äggplockningen,
    Vi har fått en tid till Stockholm den 7/5 för inskrivning. Undefär hur lång tid efter det första samtalet har det tagit innan ni börjat behandling?

• Ulrika 80

RingRing, Det låter som att det är bra med 18 ägg, hoppas nu att det finns friska ägg där också, håller tummarna. Bor du nära Stockholm eller stannar ni kvar tills de sätter tillbaka äggen? Tack för svaret ang tiden, då får man se hur lång tid det tar då. Men det är iallafall på gång.

• Ulrika 80

Kattflickan, Hoppas hoppas att det är då
    Ring RIng, Vad roligt, hoppas nu allt går bra.

• Ulrika 80

Ring Ring- hur går det, när kan du testa?
    Kattflickan - Har du hört något om när du kan börja en ny behandling?

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång