• Prizzi

IVF/PGD väntar på eller är igång

Efter äggplock hade jag rejält ont i två-tre dagar så jag rekommenterar du har vikare.

Iom att jag hade 1 barn sedan tidigare fick jag två pgd försök betalda av mitt landsting och om jag skulle få ägg i frysen blev det bonuschanser.

Lyckades på mitt andra pgd försök och väntar nu tvillingar. Var i Huddinge..

Lycka till allihopa!!      

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Prizzi

Tack, fick tillbaka två ägg, de rekommenderade det vid pgd... Vet ej varför vi bara fick två försök men hon sa det var för jag redan hade ett barn.

• Prizzi

Håller tummarna Kattflickan! :)

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Prizzi

Kattflickan: de sa inget om hur äggen såg ut utan att det fanns 3 likvärdiga att välja på. Var bara 3 ägg som var friska av de 9 som blev befruktade :( Iom att det var vårt sista försök satte vi in två ägg. Vi valde ett ägg första omgången. 

Tycker också att det gick fort efter det första mötet på klinisk genetik Solna och Huddinge. När alla prover var klara så blev vi snabbt kontaktade och vi startade upp. Fick hålla koll på mens cykeln noga.
     De ringde hela tiden mig så jag kände inte att jag behövde ringa till dom och tjata. Hade en barnmorska som hette Anette som var ansvarig för mig. Träffade henne aldrig där uppe.  

Ulrika 80: Skickar styrkekram!!!   

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Prizzi

Ringring: vilken dag ska du få tillbaka?

Kattflickan: Hoppas hoppas!!!   

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Prizzi

Näe vad tråkigt :( Hoppas ni hinner en omgång innan sommaren.

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Prizzi

kattflickan: Det borde vara klart hur planen är för de på Huddinge var noga med att veta hur många försök jag var beviljad. De tyckte att det var lite "snålt" med två försök när det gäller pgd som jag fick, hoppas du har 3 iaf! Så de på Huddinge vet säkert vad som är bestämt. När jag misslyckats på mitt första så dröjde det bara någon månad innan jag började med hormonerna igen.

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Prizzi

kattflickan: Hon som är chefsöverläkare på kvinnokliniken på vårt lasarett sa att jag endast fick två försök pga av att jag hade ett barn sedan tidigare ( fast när min son föddes visste vi inte om att jag hade en genetisk sjukdom) Jag hade ju väldig tur som lyckades på mitt sista försök.

Ja det är ju typiskt att bli just magsjuk och få feber när man precis satt in ägg. Mitt första misslyckade försök så stressade jag mycket, flyttade om här hemma och jobbade massor. Jag tror att det kan ha haft bidragande orsak varför det inte funkade då. Andra försöket vilade jag och tog det lugnt, det funkade!  

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång