• Gossi

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej Mina ägg plockades i måndags (26st) så tyvärr har jag blivit överstimulerad. Ska på ultraljud idag för att se om jag har vätska i buken, vilket det tyvärr känns som. De vill gärna sätta in äggen på fredag, vid pgd vill de undvika att frysa äggen. Känns som om hela magen är ett sort blåmärke, varje steg gör lite ont... Hoppas alltför bra på ultraljudet idag..... Orolig

• Gossi

Ringring, förstår din oro, jag hade oxå känningar innan äggplock och blev orolig. Jag hade frågat om risken att de lossnar själv, de svarade att det har hänt men att det väldigt ovanligt om man bara tagit sprutan på utsatt tid. Så vi håller verkligen tummarna för dig, och ta en panodil eller två om det behövs. Hoppas det går fint imorgon oxå! Mitt ultraljud gick bra idag, puh. Ingen infektion som jag var orolig för. Bara fyllda äggblåsor vilket är helt normalt. En liten ansamling vätska men det var så lite så de vill ändå sätta tillbaka ett ägg på fredag om jag fortsätter att må så bra som jag gör, dvs inga symptom förutom ömheten i magen. De sa till mig att man är öm i magen i flera dagar och att jag ska ta två panodil åt gången. Så nu gäller det på fredag att ett av de 6 ägg som finns kvar inte har sjukdomen (myotubulär myopati) så det blir en insättning. Risken är 25% så ett ägg borde ju klara sig.... Hoppas hoppas!

• Gossi

Hej där ute!

Vi gjorde en PGD insättning 3/6 med en blastocyst som såg jättefint ut (vårt enda frysta) och gissa om jag kände mig lycklig, levde som på moln och vär inställd på att nu är jag gravid. Redan 8/6 kom mensen.... nu ska vi göra en ny behandling med start någongång i augusti. Ska se om jag kan kräva att jag får tex. embryo glue och be dem göra immunologiska tester...

Vi har ju ett gemensamt barn som är 5år och det var vår 5e graviditet, så vi kan ju egentligen (i alla fall tidigare) bli gravida. Varför det inte fungerar nu är ju jättekonstigt...

Hoppas vi alla lyckas snart

• Gossi

PGD bebis i min mage

En tinad pgd blastocyst växer i min mage nu (bara v5). Helt otroligt att det lyckades. Tredje insättningen och det sista ägget vi hade att tillgå. Om det inte hade gått bra nu hade vi fått försöka själva och ev. göra abort om det hade blivit en graviditet med en sjuk pojke. Jag har redan gjort två aborter så det är otroligt skönt att slippa och nu veta att det är en bebis som i alla fall inte har Myotubulär Myopati, sen kan ju allt hända ändå. Men att vara gravid efter 4,5års försök är helt fantastiskt. Om sisådär 8-10v när det börjar synas ska det bli så otroligt att få berätta detta för sonen som snart är 6år och i alla år väntat på ett syskon.

Jag är världens lyckligaste nu, och när det spänner till lite i brösten kan jag inte låta bli att le, då går det ju åt rätt håll

Ville dela med mig av lite glädje och hopp till er som kämpar för jag vet ju hur jobbigt det är.

Kram!

• Gossi

Jaha så tog drömmen om ett barn till slut. Den jävla mensen kom i natt. Jag fick vara lyckligast på denna jord i några dagar... Nu är det till att inse att det troligtvis inte blir fler barn. Nu har jag varit gravid och försökt att bli i åtta år, snart måste vi nog bara konstatera att det inte blir fler. Är så otroligt tacksam för vår son, den största och jobbigaste sorgen är eg att inte kunna ge sonen en chans att bli storebror som han så gärna vill. Många tårar blir det. Men kämpa på ni andra! Kram

• Gossi

Tack snälla ni för er omtanke. Jag önskar det bara hade varit en blödning men alla gravidsymptomen försvann och det blödde rätt mycket under två dagar. Barnmorskan vill att jag tar ett nytt grav-test om en vecka för att vara säker på att allt har kommit ut.
    Jag var ju bara gravid i två veckor men oj vad mycket jag han tänka ut i mitt huvud, och nu blir allt annorlunda. Men, det positiva i det hela är ju att jag blev gravid, det har jag ju inte blivit på 4,5år. Så nu kanska det kan fungera naturligt istället.

Kram

• Gossi
    simple82 skrev 2012-12-10 17:19:33 följande:
    Gossi, vilket försök va detta? Håller tummarna!! Stanna gärna med oss ändå.. :)
    När jag tänker efter har vi blivit gravida från och till i 8år... totalt 3 tidiga missfall, två aborter pga sjuk pojke, en frisk son som snart är 6år och det senaste året 2 PGD som resulterat i en överstimulering därav bara en frysinsättning, sen ett färskt och nu senast en frysinsättning som tog sig men slutade i missfall  nr 3. Jag undrar ju när det är dags att kasta in handduken och bara säga, nu blir det inga fler barn. Klarar man det eller? Vi slipper i alla fall skydda oss .

Vad skönt att ni äntligen har fått en tid, bara man är igång så känns det mycket lättare. För oss tog det ca 2,5år innan vi var igång med behandling för genetik behövde hitta den felaktiga genen först och det tog nästan ett år. Nu har vi gjort två behandlingar, vi får se om det blir några fler. Men nu försöker vi naturligt ett tag i alla fall. Och framförallt så ska vi fira jul och njuta av ledigheten.

Jag kikar in här lite då och då och önskar verkligen alla lycka till med sina behandlingar och kommande bebisar!
    God Jul!
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång