Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Hej allihop! Vi är nu hemma från Åbo, när jag kissade nyss var det en liten rosa prick på papperet och jag inbillar mig genast att det var embryot som åkte ut... Råkade ut för den där lilla rosa pricken en gång förut och då blev det så nu går jag här och försöker att hålla modet uppe men det går sådär. Någon som råkat ut för detta och fått ???
Gaaa: Välkommen hit! Jag håller med om att det är snurrigt det här med 1 eller 2 embryon. Man är rädd att fatta "fel" beslut. Större chans till + med två, men även större risk för komplikationer. För mig är det enda viktiga att jag om möjligt får ett friskt litet barn, men nu när jag är lite äldre så tänker man att om man inte hinner med syskonförsök kan det ju vara fint med två... Puh! Allt har för och nackdelar. Vilka extra risker vågar man ta? Har flera bekanta som fått tvillingar, alla har haft komplikationer under graviditeten och två har fått tvillingar med svåra skador/men (de kommer aldrig klara sig själva eller utan medicin). Det får mig att tveka. Samtidigt är de ju alla världens gulligaste
Vi har nu 10 ägg i frysen, ett insatt och tre var inte tillräckligt starka för att frysa in. Känns som om vi har lite på bebiskontot även om det är lite tomt på pengakontot nu...
Håller tummarna Skruttet!
Hur går det för dig, Mirakel?
Kram på er!