• NinaCamilla

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

TD är den 19 okt. Jag har grav symptom med nattsvettningar och trötthet men jag har fått 3 st Hcg-sprutor så att vet inte vad är äkta och vad är kemisk. Tiden får visa och jag hoppas på att 6 ggn gillt!

• NinaCamilla

Liza: Jag är på ruvardag 10 och jag känner skillnaden gång på gång. Jag känner när embryo fäster sig. Det har inte hänt varje gång. Det här är vår 6 ÄD. Testdagen på söndag.

• NinaCamilla

Zwilling: nej vi lyckades inte den här gången heller. Penny tror att det är min livmoder som fått spel igen. Jag har endo/adenomyos och det var ett år sedan när jag opererades. Igår var inte bra dag men nya tag. Jag har inte tagit några blodvärden eftersom penny har redan tagit immunbehandling till mig pga.endo. Serum kan ta blodprover men de är inte lika omfattande som dr D.

• NinaCamilla

Jag börjar med celebrex valtrex och doxycycline 2 veckor innan ET eftersom jag har endo, bakterie i livmoder och herpes. Jag tar också pred, clexane, progynon, baby asperin och folsyra. Vid ET tas bort antibiotika och jag får Dexaton sprutor 3 ggr varje annan dag för att dämpa immunologi. Jag tar oxå pregnyl Hcg-sprutor 3gr. För penny är det viktigt att progesteron är rätt. Blodvärdet tas vid ET och vid plus och progesteron intaget ökas om värdet för lågt. Sist fick jag IL vid insättning och skulle ga tagit en påse i vecka 10 vid plusset. Dr D ordinerar det väl iftare?

• NinaCamilla

Tackar Zwillinge. Det blir hysto och sedan ett nytt försök, vårt 7 ÄD. Jag vet att våra första 4 i Finland var redan misslyckade innan jag fick lapraskopi mot endo

• NinaCamilla

Tackar Proxima. Lycka till nu och hoppas att du plussar snart Det måste gå förr eller senare och vi vet vad är problemet men det behövs fixas först men det tar i psyket - tyvärr. Vi kämpar vidare!

• NinaCamilla

Myra: jag har tagit det när som helst på dagen men eftersom jag blir väldig galen av sprutan (hormoner) brukar jag ta det på kvällen. Vill inte gråta på jobbet

• NinaCamilla

Myra: Första sprutan påverkar mig väldigt mycket. Annars har jag använt det längre tid mot endometrios. Jag blir extrem känslig och deppig och det tar nog 2 dgr innan jag är normal. Vissa känner dock inget. Det är nog individuellt men eftersom du kommer bli nedreglerad kommer du känna några biverkningar.

• NinaCamilla

Effekten på sprutan är ungefär 4 veckor så att om du gör ÄD i tids, behöver du inte ta andra sprutan. När vi gjorde ÄD i Finland fick jag ta 2 ggr sprutan igen pga. Fördröjningar från donators sida. Primolut nor har jag oxå använt för att reglera mensen men i Grekland använder dem istället progynon och progesteron för att få blödning.

• NinaCamilla

Du ska matchas med donatorn. Du blir nedreglerad nu och du kommer inte få nån ÄL heller och sedan börjar du progynon för att bygga slemhinnan. Oftast tar det 2-3 veckor att bygga slemhinnan inför insättning.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011